Ένας μήνας περιθώριο υπάρχει ακόμα από το Υπουργείο για να επιλέξει αν θα γίνει ή όχι τούνελ στην Ξηροκαμάρα
Η 87χρονη τραυμάτισε τον αλλοδαπό ο οποίος

Πιέζουν ασφυκτικά τα χρονοδιαγράμματα για την κατασκευή σήραγγας στην περιοχή της Ξηροκαμάρας του Καστελλίου, η οποία και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες νέας σύνδεσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Στο γενικότερο πλαίσιο των καθυστερήσεων που παρατηρούνται ως προς τη λήψη αποφάσεων για την εκτέλεση δημόσιων έργων από την κυβέρνηση, φαίνεται πως έχει «κολλήσει» και το θέμα λήψης απόφασης για τη δημιουργία σήραγγας στο ύψος της Ξηροκαμάρας.

Υπενθυμίζεται ότι τόσο η Περιφέρεια Κρήτης, όσο και οι συναρμόδιοι φορείς έχουν ταχθεί υπέρ της δημιουργίας σήραγγας, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και να μην υπάρξουν προβλήματα κατολισθήσεων και υποχώρησης του υπεδάφους, που θεωρούνται, κατά τις αρμόδιες επιτροπές δεδομένα, με την υφιστάμενη χάραξη.

Η ανάδοχος εταιρεία, η οποία συνεχίζει κανονικά τόσο τα έργα του αεροδρομίου, όσο και τις οδικές συνδέσεις, δηλώνει ότι υπάρχει ακόμα ελάχιστος χρόνος για να προλάβει τις προτεινόμενες αλλαγές. Αν όμως τελικά ζητηθεί μια διπλή σήραγγα συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων, όπως αρχικά είχε προταθεί, η ανάδοχος εταιρεία δεν θα μπορέσει να προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου, επειδή ακριβώς οι εργασίες που προβλέπονται από τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα δεν σταματούν.

Όπως τονίζεται, εφόσον το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν λάβει επίσημα την απόφαση για τη δημιουργία της σήραγγας και δεν δώσει σχετική εντολή για την τροποποίηση της Μελέτης μέσα στον επόμενο μήνα, τότε ακόμα κι αν ζητηθεί η κατασκευή σήρραγας, αυτή δεν θα μπορέσει να υποστηριχθεί τεχνικά.

Γαζέπι Μύλος

Στο μεταξύ, εκτός από τα έργα που προχωρούν βόρεια του έργου, υπάρχουν και μια σειρά από έργα που εκτελούνται νότια του έργου, τόσο από την Περιφέρεια Κρήτης, όσο και από την ανάδοχο εταιρεία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, στην περιοχή του Γαζέπι Μύλου στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος έχουν προχωρήσει αρκετά έργα οδοποιίας από την Περιφέρεια, καθώς ο υφιστάμενος κυκλικός κόμβος που συνδέει τους οικισμούς Λιλιανού, Γερακίου, Καστελλίου, Νιπιδιτού, Αυλής, Κασσάνων, Καραβάδο και Αρκαλοχωρίου βρίσκονταν σε πολύ κακή κατάσταση.

Οι ρυθμίσεις ωστόσο της Περιφέρειας είναι προσωρινές, καθώς μετά την ολοκλήρωση των νέων χαράξεων, αναμένεται να αλλάξει η φυσιογνωμία της περιοχής. Κι αυτό γιατί στο ύψος του Γαζέπι Μύλου, προβλέπεται ένα ακόμα round about, κοινός ένας νέος κυκλικός κόμβος, ο οποίος θα είναι ισόπεδος και θα συνδέεται με τη νέα χάραξη σύνδεσης του αεροδρομίου.

Με δεδομένο ωστόσο το γεγονός πως η νέα χάραξη βρίσκεται σε σημείο 1 μέτρο υψηλότερο από την υφιστάμενη οδό, στην περιοχή αναμένεται να υλοποιηθεί μια επιχωμάτωση ώστε να έρθουν όλες οι οδοί στα ίδια ύψη. Το συγκεκριμένο έργο θεωρείται απλό κατασκευαστικά και δεν προβληματίζει καθόλου.

Κανονικά προχωρούν τα έργα οδοποιίας για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι
προηγουμένως την είχε γρονθοκοπήσει

Δρόμος Αυλή – Κασσάνοι – Καραβάδος

Μικρή εμπλοκή φαίνεται πως υπάρχει στο τμήμα της οδού που διέρχεται από τον παλιό αγροτικό δρόμο, ο οποίος συνδέει το Αρκαλοχώρι με τα χωριά Αυλή – Κασσάνοι – Καραβάδος, απ’ όπου περνάει κάθετα ο νέος νότιος συνδετήριος άξονας του αεροδρομίου.

Για να μην διακοπεί η όδευση από τον συγκεκριμένο δρόμο και προκειμένου να διευκολύντονται οι κάτοικοι των συγκεκριμένων οικισμών, οι οποίοι διαφορετικά θα έπρεπε να πηγαίνουν στα χωριά τους, περιφερειακά από την περιοχή του Γαζέπι Μύλου, είχε αποφασιστεί να γίνει ένας κυκλικός κόμβος.

Για να υλοποιηθεί ωστόσο ο κυκλικός κόμβος, είναι απαραίτητη η απαλλοτρίωση πρόσθετων αγροτεμαχίων. Η ανάδοχος εταιρεία έχει έρθει σε επαφή και με τους τέσσερις ιδιοκτήτες των αγροτεμαχίων που βρίσκονται περιμετρικά της νέας οδού να έχουν ενημερωθεί και τους τρεις να συναινούν στην απαλλοτρίωση, αλλά τον τέταρτο να μην συναινεί. Αυτό σημαίνει πως είτε θα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα συνεννόησης, είτε να προχωρήσουν οι διαδικασίες αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, οι οποίες όμως είναι περισσότερο χρονοβόρες.