«Αγκάθια» στο επαρχιακό δίκτυο για Γέργερη

Αλλεπάλληλες αναβολές καταγράφει η  έναρξη των εργασιών για την αντιστήριξη του επαρχιακού δρόμου προς τη Γέργερη, λόγω των αντιδράσεων του τοπικού συμβουλίου της περιοχής, την ίδια ώρα που ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης εκφράζει την αγωνία του προκειμένου το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Φθινόπωρο.

Στο μεταξύ, με γρήγορους ρυθμούς εξελίσσεται η πορεία υλοποίησης των έργων στατικής ενίσχυσης  στο επίχωμα πριν τη σήραγγα Απομαρμά, αφού ήδη έχει κατασκευαστεί το 60% της θεμελίωσης των πασσάλων, σε ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του δρόμου της Μεσαράς που εμφανίζει μεγάλη ευαλωτότητα ολισθηρότητας, λόγω και των υπόγειων νερών και της σεισμικής δραστηριότητας.

Όπως είναι γνωστό, για το θέμα της αντιστήριξης του δρόμου προς τη Γέργερη, είχε προηγηθεί διαβούλευση ανάμεσα στις δύο πλευρές και είχαν συμφωνήσει να αναβληθούν οι εργασίες μέχρι το τέλος του σχολικού έτους ώστε να μην ανακύψουν προβλήματα αποδιοργάνωσης στη μεταφορά των μαθητών. Έτσι μετά τη λήξη των σχολικών μαθημάτων και το τέλος της εξεταστικής περιόδου ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης επανήλθε στο αίτημα του αποκλεισμού του επαρχιακού δρόμου, προκειμένου να προχωρήσουν εργασίες αντιστήριξης ώστε η παρέμβαση να έχει τελειώσει εγκαίρως πριν από το Φθινόπωρο που θα αρχίσουν να δυσκολεύουν οι καιρικές συνθήκες για την εκτέλεση του έργου.

Ωστόσο και πάλι το αίτημα προσκρούει στην άρνηση του Τοπικού Συμβουλίου γεγονός που αναγκάζει τον Οργανισμό να επανέλθει στο αίτημα του για να προσδιοριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία στην υλοποίηση της παρέμβασης.

Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες αντιστήριξης του επιχώματος πριν από τη σήραγγα του Απομαρμά, που αφορούν στην εκτέλεση ενός σύνθετου και τεχνικού έργου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διπλή πασσαλοστοιχία που θα αποτελείται από 252 φρεατοπάσσαλους ο καθένας από τους οποίους έχει διάμετρο 1,5 μέτρο και εισχωρεί σε βάθος 12,5 μέτρων. Μέχρι τώρα έχει εκτελεστεί το 60% του έργου και έπεται συνέχεια που προβλέπει την τοποθέτηση κεφαλόδεσμων, τη δημιουργία τοίχου αντιστήριξης και την τοποθέτηση λιθοριπής που θα ενισχύσει στατικά το έργο.

Όπως είναι γνωστό στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου που εκτελούνται οι εργασίες αυτές έχει καταγραφεί και το βαρύτερο πλήγμα του δρόμου της Μεσσαράς, αφού το επίχωμα αντιμετωπίζει προβλήματα ολισθηρότητας και λόγω των υπόγειων νερών που αναβλύζουν αλλά και των σεισμικών δονήσεων που σημειώνονται ανά διαστήματα.

Παράλληλα μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να παραληφθούν και μια σειρά από μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη, προκειμένου να ξεκινήσει μια μεγάλη εργολαβία – «σκούπα» η οποία θα αποκαταστήσει μια σειρά από ανοικτά ζητήματα που πρέπει να κλείσουν όπως τη διαμόρφωση του δρόμου στην είσοδο της Αγίας Βαρβάρας, τη διαμόρφωση του δρόμου προς Πρινιά και το παράλληλο δίκτυο στον κόμβο Πανασού.

Από την πλευρά του ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης με δηλώσεις του στην «Π» σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «πλέον είμαστε σε ένα πολύ καλό δρόμο υλοποίησης των παρεμβάσεων που απαιτούνται να γίνουν για τη ενίσχυση του δρόμου της Μεσσαράς.

Στην περιοχή πριν τη σήραγγα Απομαρμά ήδη έχει κατασκευαστεί το 60% των θεμελιώσεων των πασσάλων, όπου στη συνέχεια θα γίνουν και μια σειρά από άλλες εργασίες που θα γίνουν την καλοκαιρινή περίοδο χωρίς να επηρεάζεται καθόλου η κυκλοφορία.

Τώρα σε ό,τι αφορά μια τελευταία φάση επεμβάσεων στο πλαίσιο των κατολοσθήσεων που είχαν γίνει πέρυσι το 2022, εκκρεμεί και η επέμβαση στον επαρχιακό δρόμο προς Πανασό και Γέργερη, στα χωριά της Πάνω Ρίζας, ακριβώς κάτω από την κοιλαδογέφυρα της Αγίας Βαρβάρας όπου εκεί έχουμε ένα στενό δρόμο, πλάτους 6 μέτρων όπου θα πρέπει να τοποθετηθούν μια σειρά από πάσσαλοι όπου λόγω της στενότητας δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία.

Εκεί πράγματι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις με το Τοπικό Συμβούλιο, είμαστε σε επαφή με τους ανθρώπους του Τοπικού Συμβουλίου και του Δήμου, προσπαθούμε να βρούμε τη βέλτιστη λύση  και τις επόμενες μέρες πιστεύω ότι θα καταλήξουμε στη «χρυσή τομή». Ουσιαστικά υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις, όπου η μια αφορά στη διακοπή της κυκλοφορίας για περίπου ένα μήνα, αυτή την περίοδο που δεν έχουμε σχολεία και μετακινήσεις μαθητών καθηγητών και δασκάλων, και η δεύτερη εναλλακτική είναι αν μπορεί να γίνει αμφίδρομη κίνηση που και αυτό πρακτικά είναι δύσκολο στην υλοποίησή του.