Στο Ηράκλειο βρίσκεται από το πρωί της Παρασκευής ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Τα έργα του ΒΟΑΚ στο ύψος της πόλης του Ηρακλείου βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας που πραγματοποίησε στη Λότζια ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών Νίκο Ταχιάο.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών & Βιώσιμης Κινητικότητας Γιώργος Σισαμάκης, η Γενική Γραμματέας του Δήμου Μαρία Σκραφνάκη, η Νομική Σύμβουλος του Υφυπουργού Μαρία Καλλιέρου, η Διευθύντρια Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του Υπουργείου Ευγενία Καλοφωλιά και ο Προϊσταμένος του Τμήματος Έργων Πελοποννήσου και Νησιωτικής Ελλάδας της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Αναστάσιος Τράκος.
Μάλιστα, με δηλώσεις του ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε: ”Έρχομαι ακόμα μια φορά στην Κρήτη, αυτή τη φορά με το νέο ότι πολύ σύντομα θα υπογραφεί η νέα σύμβαση για τον ΒΟΑΚ. Είναι θέμα εβδομάδων η σύμβαση έχει σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο, πολύ σύντομα θα έχουμε την έγκριση. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η υπογραφή της και έπειτα μέσω νόμου στη Βουλή.”
Το βίντεο με τις δηλώσεις του Νίκου Ταχιάου
Τι είπε ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Αλέξης Καλοκαιρινός τόνισε:
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός επεσήμανε: «Υποδέχθηκα σήμερα στην Λότζια τον Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών και φίλο, τον Νίκο Ταχιάο, με τον οποίο έχουμε μία συνεργασία από τις πρώτες μέρες της ανάληψης της θητείας μας. Το αντικείμενο βεβαίως είναι ο ΒΟΑΚ και θεωρώ ότι είμαστε σε μία καλή συνεννόηση στην βάσει των προτάσεων οι οποίες έχουν κατατεθεί, οι οποίες είναι ρεαλιστικές και οι οποίες αποβλέπουν στο να μην υπάρξει βλάβη, αντίθετα να υπάρξει ωφέλεια για την πόλη του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ με δεδομένο ακριβώς ότι αν και το έργο σε ότι μας αφορά ονομάζεται παράκαμψη Ηρακλείου είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι δηλαδή η μη παράκαμψη του Ηρακλείου.
Συνεπώς, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι ο δρόμος αυτός θα εξακολουθήσει να λειτουργεί για τις αστικές μετακινήσεις και αυτό από τη συζήτηση που είχαμε με τον Υπουργό, κατανοώ ότι εξασφαλίζεται. Βεβαίως, χρειάζεται και μια σειρά άλλων έργων στα οποία έχουμε αναφερθεί, υπάρχει από την κατανόηση που έχω, η εκτίμηση ότι τα έργα για τα οποία συζητούμε είναι αναγκαία. Δεν συζητούμε και κάτι περιττό ή για κάτι εξωπραγματικό, συζητούμε για κάτι χρηστικό και αναγκαίο. Με αυτά τα έργα, εφόσον ενσωματωθούν στο έργο με τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, θεωρώ ότι έχουμε ένα ανοιχτό πεδίο για να προχωρήσει το έργο και πρέπει να εκφράσω την ικανοποίησή μου και επίσης για την βούληση η οποία εκδηλώνεται για την ταχεία έναρξη και πραγματοποίηση του έργου.
Στις επόμενες μέρες θα παραμείνουμε σε μία στενή συνεννόηση και συνεργασία ώστε να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση που αποσαφηνίστηκε με την σημερινή μας συνάντηση. Το ζήτημα μας δεν είναι να εμπλεκόμαστε σε δικαστικούς αγώνες. Το ζήτημα μας είναι να ωφελήσουμε τον τόπο, είναι να ωφεληθεί ολόκληρη Κρήτη, είναι να μην υπάρξει βλάβη για την μισή Κρήτη υπέρ ποιου μέρους της; Αυτά όμως είναι νομίζω ότι είναι κοινοί τόποι μεταξύ μας εδώ. Συνεπώς θα κάνουμε αυτό το οποίο είναι χρήσιμο και βεβαίως εξασφαλίζοντας ότι τα βήματα αυτά θα πραγματοποιηθούν».
Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Ηρακλείου έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την τροποποίηση του σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο ύψος της πόλης του Ηρακλείου. Η Δημοτική Αρχή έχει ενισχύσει την αρχική προσφυγή με πρόσθετους λόγους, οι οποίοι αναφέρονται σε κυκλοφοριακά και υδραυλικά ζητήματα που άπτονται της πολιτικής προστασίας, τα οποία παρουσιάζονται μέσω εμπεριστατωμένης τεχνικής έκθεσης η οποία έχει ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και αφορούν:
· Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
· Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
· Με δεδομένο ότι τα παραπάνω, ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
· Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
· Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
· Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.
Όπως έχει επισημάνει ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός: «Οι παραπάνω λύσεις αφορούν ζητήματα που είτε θα δημιουργηθούν, είτε υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο και θα οξυνθούν με τη νέα χρήση του».
Αμέσως μετά την σύσκεψη, ο Nίκος Ταχιάος ξεναγήθηκε για λίγο στους χώρους της Λότζια ενώ εξέφρασε τον θαυμασμό του για την αίθουσα των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός θα πραγματοποιήσει αυτοψία στα εν εξελίξει τμήματα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και στο εργοτάξιο του Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι.
Θυμίζουμε ότι την επίσκεψη στο εργοτάξιο του αερολιμένα θα παρίσταται και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.