Με 45 χρόνια εμπειρίας στον χώρο, οι Σχολές ΖΗΤΑ των εκπαιδευτηρίων Θεοδωρόπουλου παρέχουν τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να σπουδάσουν μηχανικοί αεροσκαφών στην Κρήτη και να αποκτήσουν μάλιστα, τόσο κρατικό όσο και ευρωπαϊκό πτυχίο.
Η ειδικότητα του Τεχνικού Μηχανοσυνθέτη Αεροσκαφών, η οποία είναι κυρίαρχη ειδικότητα των εκπαιδευτηρίων, αποτελεί μια σπουδαία επιλογή επαγγελματικής αποκατάστασης, καθώς παρέχει απορρόφηση στην αγορά εργασίας που ξεπερνά ακόμα και το 80%.
Ενδεικτικά στοιχεία των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της συγκεκριμένης ειδικότητας αποτελούν οι ιδιαίτερα αυξημένοι προϋπο- λογισμοί των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και οι επενδύσεις και υπηρεσίες υποστήριξης ύψους 15 τρισ. δολαρίων, που εκτιμά η Boeing ότι θα γίνουν μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.
Η αγορά αεροπορικών συγκοινωνιών και υπηρεσιών τα τελευταία εννέα έτη, παρουσιάζει μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη εν μέσω της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης αλλά και της δυναμικής οικονομικής ανάπτυξης στις αναδυόμενες οικονομίες, από Κίνα έως Βραζιλία.
Με βάση τη σημερινή εύρωστη κατάσταση των αγορών, η Boeing προβλέπει ότι οι αερομεταφορείς θα χρειαστούν να παραγγείλουν περί τα 42.700 νέα αεροσκάφη συνολικής αξίας 6,3 τρισ. δολαρίων προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση την προσεχή 20ετία – νούμερο που σημαίνει ότι θα πωληθούν επιπλέον 1.700 αεροσκάφη από τα 41.030 που είχαν προβλεφθεί πέρυσι.
Με γνώμονα αυτά τα στοιχεία, οι Σχολές ΖΗΤΑ επενδύουν στη συγκεκριμένη ειδικότητα, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν τεχνικές γνώσεις γύρω από το αεροσκάφος, ενώ η εφαρμογή αυτών των γνώσεων στις Σχολές ΖΗΤΑ τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο αποτελεί πρόκληση που συντελεί και βελτιώνει την εκπαίδευση των μαθητών σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι εκπαιδευτές που διδάσκουν στα εκπαιδευτήρια είναι εν ενεργεία αξιωματικοί μηχανικοί αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, προσομοιώνοντας το επαγγελματικό περιβάλλον μέσω της γνώσης και της εμπειρίας του διδακτικού προσωπικού.
Τονίζεται ότι οι Σχολές ΖΗΤΑ χορηγούν άδεια σε 9 επαγγέλματα μηχανοτεχνίτη χωρίς εξετάσεις, ενώ ειδικότερα στους απόφοιτους μηχανικούς αεροσκαφών χορηγούνται, χωρίς εξετάσεις, οι παρακάτω άδειες άσκησης επαγγέλματος:
(N. 1575/1985, K.Y.A. E/6742/1999, Άρθρο 18 Ν. 3185 2003)
1) Μηχανοτεχνίτη (πτυχίο, 3ετής πρ/σία).
2) Τεχνίτη συστήματος πέδησης ή αναρτήσεως (πτυχίο, 3ετής πρ/σία).
3) Τεχνίτη αντλιών πετρελαιοκινητήρων ή εξαερωτήρων (πτυχίο, 2 έτη πρ/σία).
4) Τεχνίτη μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων (πτυχίο, 2 έτη πρ/σία).
5) Τεχνίτη συστημάτων εξαγωγής καυσαερίων (σιγαστήρων) ή ψυγείων ή τροχών (πτυχίο, 2 έτη πρ/σία).
6) Ηλεκτροτεχνίτη ή τεχνίτη οργάνων (πτυχίο, 5ετής πρ/σία).
7) Τεχνίτη βαφής (πτυχίο, 3ετής πρ/σία).
8) Τεχνίτη συσκευών υγραερίου αυτοκινήτων (Άδεια Μηχανοτεχνίτη ή Ηλεκτροτεχνίτη + έτος σχετική πρ/σία).
9) Τεχνίτη αμαξωμάτων (φανοποιού) (πτυχίο, 3ετής πρ/σία).
Μια σημαντική ακόμα παράμετρος στην εκπαίδευση των μαθητών είναι η δημιουργία συνδυαστικής και τεχνικής λογικής, η οποία καλλιεργείται από τα πρώτα κιόλας μαθήματα.
Στα μαθήματα γίνεται χρήση εξομοιωτή πτήσεων “flight simulator”, η οποία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να ορίσουν δεδομένα και να προσαρμόσουν διάφορες συνθήκες όπως καιρός, ύψος, ταχύτητες, μορφολογία εδάφους, ώστε να καταγράφουν τη συμπεριφορά του αεροσκάφους σε αυτές. Στο σχολικό εργαστήριο χρησιμοποιείται επίσης λογισμικό της αμερικανική-ς εταιρείας Angle of Attack.