κλήσεις - παρκαρισμα
Εκατό παραβάσεις βεβαιώνονται καθημερινά

Εκατό παραβάσεις για παράνομη στάθμευση βεβαιώνουν κατά μέσο όρο  καθημερινά σε όλο τον δήμο Ηρακλείου τα κλιμάκια της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας!

Από το «σαφάρι» που έχει ξεκινήσει την τελευταία εβδομάδα προκύπτει ότι ο μεγάλος αυτός αριθμός βεβαιωμένων κλήσεων αφορά κυρίως  στις λεγόμενες «σταθμεύσεις του ενός λεπτού» με τις οποίες καταλαμβάνεται ο χώρος που έχουν δικαίωμα να σταθμεύουν  άτομα με ειδικές ανάγκες, σε ράμπες ΑΜΕΑ, επάνω σε στροφές, σε πεζοδρόμια κοκ.

Ο κ. Στ. Καρακούδης
Ο κ. Στ. Καρακούδης

Ο υποδιοικητής του τμήματος Τροχαίας Ηρακλείου Στέλιος Καρακούδης λέει στην «Π» ότι το ειδικό σχέδιο τροχονόμευσης που εφαρμόζεται προέκυψε  μετά από συσκέψεις που προηγήθηκαν, αλλά και μετά την ανάλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει όχι μόνο το κέντρο του Ηρακλείου, αλλά και τα περίχωρα.

Όπως λέει ο υποδιοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου,  οι 100 παραβάσεις, που βεβαιώνονται σε καθημερινή βάση και αφορούν σε παράνομη στάθμευση, είναι ίσως ο μεγαλύτερος λόγος εξαιτίας του οποίου η πόλη δεν μπορεί να «ανασάνει».

«Αυτές τις πέντε ημέρες που εφαρμόζεται το σχέδιο αυτό, γίνεται αντιληπτό ότι εκτός από τις κλασικές παραβάσεις που βεβαιώνονται, οι κάτοικοι της πόλης κάνουν μία σειρά άλλων παραβάσεων που δυσκολεύουν τις ζωές όλων.

Για παράδειγμα οι παραβάσεις που βεβαιώνονται αφορούν σε στάθμευση σε θέσεις που είναι για ΑΜΕΑ, σε σταθμεύσεις και διαβάσεις πεζών, επάνω σε πεζόδρομους, σε στροφές κτλ.

Και αυτές οι παραβάσεις δεν γίνονται μόνο στο κέντρο της πόλης, αλλά και στα προάστια και μεγάλες λεωφόρους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καρακούδης και προσθέτει: «Αυτό που βλέπουμε μέχρι στιγμής είναι ότι εάν πάψουν αυτού του είδους οι συμπεριφορές, είναι πιθανό να υπάρξει σημαντική βελτίωση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Ο πολίτης θα πρέπει να καταλάβει ότι η ελευθερία του κάθε ανθρώπου τερματίζει εκεί όπου ξεκινά η ελευθερία του άλλου».

Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ίδιου, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που υπάρχουν, φαίνεται ότι το 80% των βεβαιωμένων παραβάσεων είναι από τις σταθμεύσεις του ενός λεπτού. «Υπάρχει η νοοτροπία ότι το να σταθμεύσω ένα λεπτό εκεί όπου δεν επιτρέπεται, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα.

Αυτό όμως είναι τεράστιο λάθος. Καταρχάς, το ένα λεπτό δεν είναι ποτέ τόσο, αλλά πολύ περισσότερο. Επίσης, καταλαμβάνονται θέσεις οι οποίες είτε δεν είναι θέσεις στάθμευσης, είτε σταθμεύουν ομάδες συμπολιτών μας κι όχι όλοι».

Οι ομάδες

Οι νέες ομάδες που έχουν αναλάβει την εκπόνηση και εκτέλεση του αστυνομικού σχεδίου αποτελούνται από στελέχη της τροχαίας αλλά και της δημοτικής αστυνομίας. Υπάρχουν αστυνομικοί που εκτελούν πεζές περιπολίες, με περιπολικά αλλά και με μηχανές.

Τα μικτά κλιμάκια αποτελούνται συνολικά από 12 στελέχη και των δύο υπηρεσιών. Σε καθημερινή βάση βγαίνουν για να πραγματοποιήσουν ελέγχους και να βεβαιώσουν παραβάσεις συνολικά έξι  συνεργεία καθημερινά.

Τα πρόστιμα ποικίλουν ανά περίπτωση. Για παράδειγμα για στάθμευση σε χώρους που επιτρέπεται η στάθμευση μόνο σε ΑΜΕΑ, δεν υπάρχει χρηματικό πρόστιμο, ωστόσο αφαιρούνται το δίπλωμα, οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας για 60 ημέρες. Σε άλλες περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης το χρηματικό πρόστιμο φθάνει μέχρι τα 40 ευρώ.