Την ριζική διαφωνία τους με το νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων εκφράζει το ΔΣ του Ενιαίου Φορέα Διδασκόντων της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης προκειμένου να συμμετάσχει στην δημόσια διαβούλεύση για το νομοσχέδιο.
Σε ανακοίνωση τονίζονται τα εξής:
- Διαφωνούμε ριζικά με το πνεύμα και τις προβλέψεις του υπό διαβούλεύση νομοσχεδίου. Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου σχετικά με την συνταγματικότητά του, το νομοσχέδιο παραβιάζει κατάφωρα το Άρθρο 16Σ, σύμφωνα με το οποίο «Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους». Η διατύπωση του Άρθρον 16Σ είναι ρητή, σαφής και δεν επιδέχεται άλλες αναγνώσεις. Έναρξη ΑΙΤΗΣΕΩΝ για την Δωρεάν Έκθεση Πανεπιστημίων της QS για μεταπτυχιακά και διδακτορικά Προλάβετε Αναγνωρισμένη Πιστοποίηση Αγγλικών μόνο με Δύο Δεξιότητες (Lower, Advanced, Proficiency) / ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα ΔΩΡΕΑΝ Ημερίδα Φιλολόγων: Καινοτόμες Διδακτικές Προσεγγίσεις στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Φιλολογικών Μαθημάτων
- Ο υπό διαβούλεύση νόμος σφραγίζει οριστικά την υποβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου και αναιρεί την συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του Κράτους να ενισχύει οικονομικά (Άρθρο 16.5Σ) την ανώτατη εκπαίδευση.
- Η στόχευση του υπό διαβούλευση νόμου δεν αντιστοιχεί στο υψηλό επίπεδο των σπουδών, της μόρφωσης και της έρευνας που συστηματικά υπηρετεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο.
- Οι προβλεπόμενες στο νομοσχέδιο συγχωνεύσεις Τμημάτων παραβλέπουν τα επιστημονικά και επιστημολογικά κριτήρια βάσει των οποίων οργανώνονται οι σπουδές στα σοβαρά πανεπιστημιακά ιδρύματα διεθνώς. 5. Είναι επείγουσα ανάγκη οι πανεπιστημιακές αρχές να συνομιλήσουν με την μεγάλη πλειοψηφία των διδασκόντων και των διδασκουσών και να υπερασπιστούν το δημόσιο πανεπιστήμιο, το οποίο δεσμεύτηκαν να υπηρετήσουν με την εκλογή τους από την ακαδημαϊκή κοινότητα.