To NOKA είναι δεμένο 2,5 χρόνια στο λιμάνι του Ηρακλείου
To NOKA είναι δεμένο

“Πράσινο φως” από τη Δικαιοσύνη

Μετά από ακινητοποίηση σχεδόν 2,5 ετών στο λιμάνι του Ηρακλείου, το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης έδωσε χθες το “πράσινο φως” ώστε να αποδοθούν στις ιδιοκτήτριες εταιρείες  τόσο το ναρκο-πλοίο ΝΟΚΑ όσο και τα μεταφερόμενα εμπορεύματα. Τον Δεκέμβριο του 2018 το πλοίο ΝΟΚΑ, το οποίο είχε αναχωρήσει από τη Λαττάκεια της Συρίας, βρέθηκε να μεταφέρει ναρκωτικά αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν αριστοτεχνικά κρυμμένα στους διπλούς πάτους κοντέινερς.

Το 11μελές πλήρωμα, το οποίο είχε προφυλακιστεί, αθωώθηκε από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο καθώς άπαντες ισχυρίστηκαν ότι δεν είχαν γνώση για τη μεταφορά των ναρκωτικών. Όλες οι υποψίες στράφηκαν προς την εταιρεία με τα κοντέινερ, γι’ αυτό και το Πενταμελές Εφετείο διατήρησε την κατάσχεση τους.

Ο συνήγορος Βαγγέλης Στρατουδάκης
Ο δικηγόρος Βαγγέλης Στρατουδάκης

Δεδομένου ότι δεν προέκυψε εμπλοκή της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και των κατόχων των εμπορευμάτων στη μεταφορά των ναρκωτικών, είχε υποβληθεί  στο πρωτοβάθμιο δικαστήριο αίτημα απόδοσης το οποίο ωστόσο απορρίφθηκε χωρίς αιτιολογία.

Έτσι σύμφωνα με τον δικηγόρο κ. Βαγγέλη Στρατουδάκη, ο οποίος εκπροσωπεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία και ήταν στο υπερασπιστικό team του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, ασκήθηκε έφεση. «Η σημερινή απόφαση έρχεται να συμπληρώσει όσα είχε δεχτεί το πρωτοβάθμιο δικαστήριο» τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Στρατουδάκη, εκτιμάται ότι περίπου σε ένα μήνα θα έχει καθαρογραφεί η απόφαση του δικαστηρίου οπότε και θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την αποκατάσταση-επιδιόρθωση των ζημιών που έχει υποστεί το πλοίο για να καταστεί και πάλι αξιόπλοο. Γι’ αυτό θα πρέπει να ληφθεί η απαιτούμενη έγκριση από το Λιμεναρχείο. Εκτίμησε πάντως ότι σε αντίθεση με άλλα ακινητοποιημένα πλοία, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι διαδικασίες θα κινηθούν ταχύτερα.

Ενόψει εκδίκασης της έφεσης η «Π» είχε αναφερθεί στο αίτημα  άμεσης απομάκρυνσής του από το λιμάνι Ηρακλείου  υπό τον κίνδυνο βύθισης με ό,τι μπορεί  να συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο οικολογικής καταστροφής. Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1978, χαρακτηρίζεται στη γλώσσα των λιμενικών ως «σαπάκι». Το μέγεθος  της φθοράς που έχει υποστεί αποκαλύπτεται και στη σχετική τεχνική έκθεση των λιμενικών Αρχών.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρά πέντε του απόπλου,  στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου ανακάλυψαν ότι 8 από τα 18  μεταφερόμενα κοντέινερ είχαν κρυφούς διπλούς πάτους  από τους οποίους «ξετρύπωσαν» περισσότερους από έξι τόνους χασίς σε μορφή «σοκολάτας» και τρία εκατομμύρια Captagon, το διεγερτικό χάπι των Τζιχαντιστών, όπως είναι γνωστό.