Με το… αριστερό έκαναν την έλευσή τους οι χειμερινές εκπτώσεις στην Κρήτης, καθώς τόσο το πολύ κακό σκηνικό του καιρού, όσο όμως και ο πολύ μεγάλος αριθμός κρουσμάτων κοροναϊού, αποτελούν ιδιαίτερα ανασταλτικούς παράγοντες για την κατανάλωση.
Και μπορεί χθες να εκκίνησε επίσημα μία μακρά περίοδος εκπτώσεων σε όλες τις τοπικές αγορές, όμως φαίνεται πως οι αγορές από τους καταναλωτές έχουν μετατεθεί, τουλάχιστον προς το παρόν. Η χθεσινή πρώτη ημέρα, εκτός από το γεγονός ότι ήταν «μισή» αφού τα καταστήματα έκλεισαν το μεσημέρι, δεν ευνόησε την κατανάλωση λόγω κρύου και βροχοπτώσεων. Την ίδια στιγμή βέβαια και τα έργα που εκτελούνται στο κέντρο της πόλης έρχονται να προστεθούν στους γενικότερα ανασταλτικούς παράγοντες για την αγορά, η οποία βρίσκεται στα όρια των αντοχών της.
Το γεγονός βέβαια πως οι χειμερινές εκπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως και το τέλος Φεβρουαρίου, αφήνει πολλά περιθώρια για «διορθωτικές» κινήσεις στην αγορά, αλλά και πολλές ελπίδες στους επιχειρηματίες για ανάκαμψη.
Οι πολίτες πάντως, εκτός από το γεγονός ότι στερούνται πλέον ρευστότητας, ζουν με το φόβο μιας νέας έξαρσης κρουσμάτων που προσδιορίζεται ως το τέλος του μήνα, με αποτέλεσμα να φοβούνται και να κυκλοφορήσουν.
Την ίδια στιγμή, η εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές και η ίδρυση ολοένα και περισσότερων ηλεκτρονικών καταστημάτων, διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό αγορές που κατά βάση δεν χρειάζονται δοκιμές, όπως είναι τα ρούχα ή τα παπούτσια.
Ακόμα όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν ήδη δημιουργηθεί υπηρεσίες δωρεάν αντικαταστάσεων και βοήθειας στην επιλογή του κατάλληλου μεγέθους, περιορίζοντας σημαντικά την κίνηση στα φυσικά καταστήματα.Βέβαια, η συνολική εμπειρία αγορών εν μέσω εκπτώσεων συνδέεται ασφαλώς και με την ανάγκη για έξοδο, αλληλεπίδραση και κοινωνικοποίηση, οπότε εκτιμάται ότι ενδεχομένως η αύξηση στην κίνηση στα φυσικά καταστήματα να αργήσει, αλλά θα έρθει όσο προχωρούν οι ημέρες και βελτιώνεται σταδιακά ο καιρός.
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες πάντως είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και επιχειρούν να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα και τις νέες δυσκολίες, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ψυχραιμία και οργάνωση, αφού η εποχή εντός του κοροναϊού, έχει δημιουργήσει εντελώς νέες συνθήκες.
Ελπίδα όλων είναι πως το αρχικά αρνητικό κλίμα θα μπορέσει να αναχαιτιστεί και οι αγορές σε σύντομο διάστημα θα μπορέσουν να γεμίσουν με καταναλωτές ξανά.