Χειρόφρενο στα έργα του κόλπου Δερματά, με εντολή της Αρχαιολογίας.
Το γεγονός προκάλεσε αναστάτωση στους κατοίκους του κέντρου που επισκέπτονται την περιοχή, οι οποίοι ζητούν πληροφορίες για την εξέλιξη των εργασιών.
Όπως προκύπτει το έργο σταμάτησε, προκειμένου να γίνει η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του πυθμένα πριν να προχωρήσουν οι εργασίες διαμόρφωσης της παραλίας. Αυτό τονίζει σε σχετικό ερώτημα της «Π» ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γ.Αναστασάκης, ο οποίος σημειώνει ότι επειδή υπήρξε χρονοκαθυστέρηση στη σύναψη μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στο Δήμο Ηρακλείου και την Αρχαιολογία, δεν προχώρησε η διαδικασία της αποτύπωσης, που όπως ο ίδιος διαβεβαιώνει γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσει από τη ερχόμενη εβδομάδα με ευθύνη της τοπικής εφορίας εναλίων.
Όπως είναι γνωστό, στο πλαίσιο της εργολαβίας που βρίσκεται σε εξέλιξη, όλος ο κόλπος του Δερματά που καλύπτει έκταση 100 μέτρων μήκος θα αποκτήσει παραλία μήκους 25 μέτρων στην οποία θα μπορούν να απολαμβάνουν ξανά το μπάνιο τους οι πολίτες. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική παρέμβαση που έρχεται να αλλάξει τη λειτουργική χρήση ενός ιστορικού τμήματος του παραλιακού μετώπου, αφού δημιουργούνται συνθήκες για την επανασύνδεσή του με την πόλη.
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για την αποκατάσταση του κόλπου του Δερματά, που από το 2010 ο παραλιακός δρόμος σε αυτό το σημείο είχε καταρρεύσει, θέτοντας σε δημόσιο κίνδυνο τους πολίτες. Στο πλαίσιο αυτό η νέα δημοτική Αρχή για να μπορέσει να δράσει άμεσα για την αποκατάσταση του προβλήματος κήρυξε το κέντρο της πόλης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να διασφαλιστούν οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις…
Μετά από μια επώδυνη δαιδαλώδη γραφειοκρατία και χρονοτριβή άνοιξε ο δρόμος για την αποκατάσταση της μεγάλης πληγής που είχε προκληθεί στον κόλπο του Δερματά όταν κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος ένα τμήμα της παραλιακής λεωφόρου.
Όπως είναι γνωστό, στο συγκεκριμένο σημείο είχαν προκληθεί δύο καταρρεύσεις το 2010 και το 2014, αφού εκδηλώθηκαν ακραία καιρικά φαινόμενα, στη διάρκεια των οποίων, κατέρρευσαν μεγάλα κομμάτια του πρανούς στην άκρη της παραλιακής, και μαζί τους κατέπεσαν τα κιγκλιδώματα αλλά και τα επιχώματα…
Μάλιστα την πρώτη φορά είχε πέσει και μια μεγάλη δοκός που στήριζε τον δρόμο στο σημείο του πρανούς, με συνέπεια να τίθενται σοβαρά θέματα επικινδυνότητας και δημόσιας ασφάλειας του παραλιακού δρόμου. Μετά την στήριξη του πρανούς με την τοποθέτηση λιθορριπής, προέκυψε από μελέτη του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, στα πλαίσια της προγραμματικής σύμβασης «ερευνητικό έργο για τη διερεύνηση των επιπτώσεων των ακραίων καιρικών φαινομένων και της κλιματικής αλλαγής στα ενετικά τείχη και στο δυτικό παραλιακό μέτωπο του Δήμου Ηρακλείου» ότι για να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά η διάβρωση στην περιοχή του κόλπου πρέπει να μειωθεί η ένταση του κυματισμού στην περιοχή.
Κρίθηκε επιτακτική η ανάγκη για την τεχνητή αναπλήρωση της ακτογραμμής του κόλπου (προσάμμωση) ως πρόσθετο μέτρο προστασίας των υποδομών αλλά και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που αφορά κυρίως το τμήμα της ενετικής παράκτιας οχύρωσης και της ομώνυμης πύλης στον κόλπο του Δερματά.