Παροδικά ζητήματα ελλείψεων έχουν αρχίσει ήδη να παρατηρούνται στην αγορά, εξαιτίας της πολύ μεγάλης ζήτησης σε όλα τα αγαθά που υπήρξε κατά τη διάρκεια των γιορτών.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, πολλές επιχειρήσεις να … στεγνώσουν από προϊόντα, όχι μόνο σε επίπεδο λιανεμπορίου, αλλά και σε επίπεδο τροφίμων και ποτών, όπου επίσης παρατηρήθηκαν κάποια προβλήματα το διάστημα αμέσως μετά τις γιορτές.
Αντίστοιχα θέματα υπήρξαν και σε επιχειρήσεις με καλλυντικά προϊόντα, τα οποία κατά την περίοδο των γιορτών κινήθηκαν υπερβολικά, καθώς εκτός από είδη ανάγκης για γυναίκες κυρίως, αλλά και για άνδρες, αποτέλεσαν και μια πολύ καλή επιλογή δώρου.
Οι επαγγελματίες του χώρου δηλώνουν πως εδώ και πολλά χρόνια είχαν να βιώσουν μια αντίστοιχη κατάσταση, ωστόσο εξηγούν ότι το φαινόμενο είναι παροδικό, αφού ήδη οι περισσότεροι έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες για να υπάρχει επάρκεια στα προϊόντα. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια παρατηρείται ένα παράδοξο, καθώς η συγκεκριμένη περίοδος είναι η περίοδος που οι περισσότερες αποθήκες έχουν διαθέσιμα προϊόντα της επόμενης σεζόν, δηλαδή της ανοιξιάτικης και της καλοκαιρινής. Απεναντίας οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα της χειμερινής περιόδου, επειδή στην ουσία τώρα άρχισε να έρχεται ο χειμώνας και πριν δεν υπήρχαν ανάγκες για αντίστοιχες αγορές. Από τα επίσημα χείλη βεβαιώνεται πάντως, ότι το ζήτημα είναι μεμονωμένο, καθώς στην αγορά υπάρχει επάρκεια προϊόντων και δεν θα αντιμετωπιστούν ιδιαίτερα προβλήματα.
Επί της ουσίας βέβαια, το θέμα σχετίζεται στη βάση του με την ένδυση μόνο, αφού στις άλλες κατηγορίες προϊόντων θεωρείται πρακτικά εύκολη η ανατροφοδότηση.
Το φαινόμενο πάντως από μόνο του, είναι ενδεικτικό της αλλαγής κλίματος που υπάρχει στην αγορά, αλλά και της στήριξης των καταναλωτών στην τοπική αγορά και την τοπική οικονομία. Όπως ισχυρίζονται μάλιστα χαριτολογώντας οι έμποροι «μακάρι να παρατηρούνται κάθε χρόνο τέτοιες ελλείψεις κι εμείς θα διπλασιάσουμε τα προϊόντα μας στα μαγαζιά για να μη μείνει παραπονεμένος κανείς».
Στην ουσία του πράγματος όμως, η τοπική αγορά, μετά από μια μακρά περίοδο κάμψης, μοιάζει σταδιακά να επανακάμπτει, με έναν τρόπο ωστόσο που ήταν μάλλον… «βιαίος», όπως «βίαιο» ήταν και το κλείσιμο των καταστημάτων την περίοδο της πανδημίας. Τώρα, οι καταναλωτές επανέρχονται, μαζικά, δυναμικά και ταυτόχρονα, ενώ οι επιχειρηματίες προσπαθούν για μία ακόμα φορά να εναρμονιστούν με νέες συνθήκες και νέα δεδομένα. Όπως είναι φυσικό, αυτή η μετάβαση που έγινε άμεσα κατά τη διάρκεια των γιορτών, θα έχει και κάποιες παθογένειες, αφού ήταν απρόσμενη.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που μένει για να κρατηθεί, είναι πως μετά από χρόνια το πρόσιμο στην αγορά γίνεται θετικό, οι επιχειρήσεις αρχίζουν να στέκονται ξανά στα πόδια τους και η οικονομία να κινείται.