Η ζέστη συνεχίζει να ταλαιπωρεί επιβάτες και εργαζόμενους στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”, καθώς τα μισά κλιματιστικά δεν βρίσκονται σε λειτουργία, σύμφωνα με την Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων ν. Ηρακλείου που εξέδωσε ανακοίνωση ζητώντας να βρεθεί λύση.
11 εργαζόμενοι στην υπηρεσία security απείλησαν με παραιτήσεις και τελικά η ψύξη ενισχύθηκε, ίσως για μια ημέρα αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε, εξακολουθεί να υπάρχει” είπε στην “Π” η κα Δέσποινα Δοριάκη, πρόεδος της Ενωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων. Η ίδια σημείωσε ότι κλιμάκιο της Ένωσης θα επισκεφθεί και πάλι το αεροδρόμιο να δει αν κάτι έχει αλλάξει.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε μεταξύ άλλων τονίζεται: “Η κατάσταση στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ενώ περάσαμε ήδη ένα κύμα καύσωνα συνεχίζει να είναι αποπνικτική!
Ο κλιματισμός είναι εκτός λειτουργίας στην συντριπτική πλειοψηφία των χώρων του αερολιμένα, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι σε συνθήκες καύσωνα να προσπαθούν να πάρουν μια ανάσα κρατώντας ανεμιστηράκια γραφείου.
Είναι αδιανόητο το 2023 να συζητάμε, για το αν οι εργαζόμενοί θα “ψήνονται” από τη ζέστη μέσα σε ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, το οποίο για άλλη μια χρονιά ασφυκτιά από τον κόσμο, ή αν θα ανοίξουν τα κλιματιστικά σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ανάσα δροσιάς μέσα στην εντατικοποίηση της δουλειάς.
Η ευθύνη βαραίνει το κράτος και την κυβέρνηση, όπως και τη διοίκηση της ΥΠΑ, διότι έχουν αφήσει τον κρατικό αερολιμένα στην τύχη του και παρά τις καταγγελίες των εργαζομένων κάνουν τα στραβά μάτια, περιμένοντας τα εγκαίνια του νέου ιδιωτικού αερολιμένα στο Καστέλλι.
Με αυτό τον τρόπο στηρίζουν τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, αφού τα έσοδα του κράτους από το παρόν αεροδρόμιο δεν διαθέτονται για να ανακουφίσουν τους εργαζόμενους. Ευθύνη, όμως, έχουν και οι εταιρείες, οι οποίες στους χώρους τους εντός του αεροδρομίου δεν έχουν διαμορφώσει τις προϋποθέσεις ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να κάνουν το διάλειμμά τους και να ανακουφιστούν από τη ζέστη!
Οι συνάδελφοι στο διαχωρισμό δεν έχουν χώρο διαλείμματος, την ίδια ώρα που υπάρχουν ιμάντες εκτός του κτηρίου και καλούνται να φορτώνουν βαλίτσες 8 ώρες σερί κάτω από τον ήλιο. Αντίστοιχα, στα κοντέινερ των εταιρειών στην πίστα του αερολιμένα ο κλιματισμός είναι ανύπαρκτος.
Τι άλλο ζητάνε
* “Να λειτουργήσουν όλα τα air condition στους χώρους όπου βρίσκονται εργαζόμενοι του αεροδρομίου. Όπου υπάρχει βλάβη να αποκατασταθεί άμεσα.
* Άμεση διακοπή όλων των υπαίθριων εργασιών όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 38οC ή και σε χαμηλότερες θερμοκρασίες ανάλογα με τη σχετική υγρασία. Αντίστοιχα, άμεση διακοπή εργασιών σε ιδιαίτερα επιβαρυμένους θερμικά χώρους (γιαπιά, μηχανοστάσια, χυτήρια, ναυπηγικές εργασίες, υαλουργίες, μηχανουργεία, θερμοκήπια κ.λπ.). Πλήρης καταβολή του ημερομισθίου χωρίς καμία περικοπή.
* Πλήρης αποχή από την εργασία, όταν επικρατούν συνθήκες καύσωνα, των εργαζομένων που εντάσσονται σε ομάδες υψηλού κινδύνου (καρδιοπαθείς, πνευμονοπαθείς, διαβητικοί, νεφροπαθείς, εγκυμονούσες κ.λπ.). Πλήρης καταβολή του ημερομισθίου.
* Συχνά διαλείμματα κατάλληλης διάρκειας, ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος και τα χαρακτηριστικά της εργασίας, της έντασης εργασίας και της χρησιμοποιούμενης στολής εργασίας – ΜΑΠ, για την πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων.
* Περιορισμός βαριών εργασιών όταν οι συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες.
* Διάθεση σε συνεχή βάση στους εργαζόμενους πόσιμου δροσερού νερού κοντά στη θέση εργασίας τους.
* Δημιουργία κατάλληλων κλιματισμένων χώρων διαλείμματος για την ανάπαυση των εργαζομένων”.