Ξεκρέμασαν, ξανά, τις λευκές ποδιές, κοίταξαν μέσα από το μικροσκόπιό τους και κατέκτησαν την τρίτη θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών – EOES 2023.
Διακρίθηκε η ομάδα του Πρότυπου Λυκείου Ηρακλείου, στην οποία μετέχουν οι μαθητές Ιωάννης Μανωλίτσης, Χρυσάνθη Τσατσάνη και Τερψιχόρη Μανουσάκη, με υπεύθυνους καθηγητές των χημικό Αντώνη Μαργαρίτη, τον φυσικό Γιώργο Μαράκη και τη βιολόγο, Κατερίνα Δασκαλάκη.
Η ομάδα ευχαριστεί τους υπευθύνους των 1ου και 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου, Αστρινό Τσουτσουδάκη και Ειρήνη Δερμιτζάκη αντίστοιχα.
Η ομάδα του Ηρακλείου έχασε για λίγο τη συμμετοχή στην Ολυμπιάδα καθώς προκρίνονται οι δύο πρώτοι.
Ο κ. Μαργαρίτης αναφέρει στην «Π» πως είναι ένα διαγωνισμός σε τρία μαθήματα, φυσική, χημεία και βιολογία, τα παιδιά πρέπει να πραγματοποιήσουν πειράματα, ξεφεύγουν από τη θεωρία και γίνονται μικροί ερευνητές, κάνουν μετρήσεις, γραφικές παραστάσεις, προχωρούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων και γράφουν τη σχετική αναφορά. Έχουν στη διάθεσή τους μόλις μία ώρα για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία σε κάθε μάθημα. Ο διαγωνισμός είναι πολύ απαιτητικός, οι μαθητές πρέπει να έχουν, μεταξύ άλλων, αναπτύξει δεξιότητες χρήσης μικροσκοπίου.
Ο κ. Μαράκης αναφέρει πως τα δημόσια σχολεία ξεχώρισαν, παρόλο που είχαν λάβει μέρος μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι δύο πρώτες θέσεις κατακτήθηκαν από το Πρότυπο Λύκειο Αγίων Αναργύρων και το Γενικό Λύκειο Νάξου.
Το Πρότυπο Λύκειο Ηρακλείου έχει παράδοση διακρίσεων στον διαγωνισμό, τρεις φορές έχει φτάσει στην έκτη θέση, μια φορά στη δεύτερη και τώρα την τρίτη. Αυτό δείχνει πως στο σχολείο γίνεται δουλειά ενώ οι μαθητές του έχουν ταλέντο, δείχνουν ενδιαφέρον για μάθηση και πειραματική θεμελίωση των θετικών επιστημών, κάτι που κάνει περήφανους τους καθηγητές τους.
Όλοι οι μαθητές της ομάδας είναι Β Λυκείου. Ο Γιάννης Μανωλίτσης αναφέρει πως η ομάδα έδειξε την κλίση της στις θετικές επιστήμες ήδη από το Γυμνάσιο. Χαίρεται που του δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσει σε μεγαλύτερο βάθος αυτές τις επιστήμες, να δει πώς γίνονται τα πειράματα και να ζήσει αυτή την εμπειρία.
Η Πέρση Μανουσάκη αναφέρει πως η συμμετοχή στον διαγωνισμό είχε πολύ ενδιαφέρον. Είδαν πώς γίνονται τα πειράματα και ξέφυγαν από ό,τι συμβαίνει μέσα στην τάξη που είναι κυρίως σε θεωρητικό επίπεδο.
Η Χρυσάνθη Τσατσάνη παραδέχεται πως δεν είχε άγχος, της άρεσε που γνώρισε παιδιά και από άλλες ομάδες. Θα προέτρεπε ένα μικρότερο παιδί να λάβει μέρος σε αντίστοιχο διαγωνισμό γιατί είναι μια ξεχωριστή εμπειρία.