αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο αναμένεται η απόφαση του Συμβούλιου της Επικρατείας, που συζήτησε χθες την προσφυγή των κατοίκων του Καστελλίου, οι οποίοι τεκμηρίωσαν σοβαρές παραβάσεις της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας αλλά και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου που επιφέρει ο νόμος 4612/19, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελλίου.

Μέχρι την έκδοση της απόφασης, οι κάτοικοι  εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα, με σκοπό να διακόψουν  κάθε δρομολογούμενη εργασία διαμόρφωσης του αεροδρομίου.

Στη διάρκεια της εξέτασης της υπόθεσης από το ανώτατο δικαστήριο η πλευρά των κατοίκων παρουσίασε μια σειρά αιτιάσεις που τεκμηριώνουν τη θέση της τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι το έργο υλοποιείται με μια περιβαλλοντική μελέτη του 2009, που είναι και αναχρονιστική αλλά και ελλειμματική σε σχέση με τις αλλαγές που ακολούθησαν τη δεκαετία που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, όπου έχει αλλάξει σημαντικά η περιβαλλοντική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και δεν έχει ληφθεί υπόψη η Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για την Προστασία Ειδών και Οικοτόπων.

Επίσης οι κάτοικοι που αντιδρούν τονίζουν ότι πριν από την αδειοδότηση του έργου δεν πραγματοποιήθηκε εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων τη στιγμή που οι επιπτώσεις του έργου επηρεάζουν τον άνθρωπο, την πανίδα και τη χλωρίδα, το έδαφος, τα ύδατα, τον αέρα, το κλίμα και το τοπίο, τα υλικά αγαθά και την πολιτιστική κληρονομιά, την ίδια ώρα που ξεριζώνονται χιλιάδες ελαιόδεντρα και προκαλείται τεράστια οικολογική καταστροφή.

Υπέρ της υλοποίησης του έργου τοποθετήθηκαν  νομικοί σύμβουλοι από την πλευρά της κοινοπραξίας, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, που υποστήριξαν ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του 2009 δεν περιέλαβε τις περιοχές ειδικής προστασίας καθώς βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το σημείο όπου εκτελείται το έργο.