Η λήψη προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στο νησί βρέθηκε χθες στο επίκεντρο συνάντησης που είχαν στα Χανιά στελέχη των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) από όλη την Κρήτη.
Καθώς η χειμερινή περίοδος συνοδεύτηκε από μείωση των βροχοπτώσεων και χαρακτηρίσθηκε ως η χειρότερη των τελευταίων 40 χρόνων, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση επισήμαναν αρχικά την ανάγκη της ορθής διαχείρισης του νερού από τους αρμόδιους φορείς, αλλά και από τους πολίτες – καταναλωτές.
Στη συνάντηση προτάθηκαν και συζητήθηκαν σειρά προληπτικών μέτρων με παράλληλη ενημέρωση του κοινού. Το πρόβλημα φαίνεται να είναι οξύτερο σε περιοχές της ανατολικής Κρήτης.
Ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑ Ηρακλείου Χαρίλαος Παπατθαιάκης χαρακτήρισε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο «ιδιαίτερα κρίσιμους μήνες».
Όπως είπε, «η Επιχείρηση έχει ήδη προχωρήσει στην εφαρμογή μιας σειράς μέτρων που φτάνουν μέχρι τον καταναλωτή, με επιβολή τσουχτερών προστίμων για όσους σπαταλούν νερό, αλλά και διακοπές στην υδροδότηση, που θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου». Επιπλέον, αναφέρθηκε σε σειρά εργων που εκτελούνται με στόχο την προστασία του υδάτινου δυναμικού.
Στα Χανιά, η εικόνα φαίνεται καλύτερη, καθώς -όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΧ, Κώστας Σεργιάννης- η περιοχή έχει «πλούσιο» υδροφόρο ορίζοντα.
Ωστόσο, όπως επισήμανε ο κ. Σεργιάννης «ενώ φέτος δεν αναμένεται να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα, του χρόνου, αν συνεχιστεί η ξηρασία, η κατάσταση θα είναι δυσμενέστερη». Ήδη, πάντως, η Επιχείρηση ετοιμάζει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για την ορθή χρήση και εξοικονόμηση του νερού.
Στο Ρέθυμνο, όπως είπε ο δήμαρχος της πόλης, Γιώργος Μαρινάκης, η ΔΕΥΑΡ με τη χρήση και τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία, έχει δημιουργήσει με ίδιους πόρους ένα σύστημα που αποτυπώνει την εικόνα όλων των πηγών και την ποιότητα των νερών, το οποίο είναι προσβάσιμο και από τους καταναλωτές.