O Γ. Γ. του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης για τον ΒΟΑΚ
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά έως Ηράκλειο

Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, φαίνεται πως επιτέλους κάτι κινείται γύρω από το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, για τον οποίο η κυβέρνηση δηλώνει πως προχωρά δυναμικά όλες τις αναγκαίες ενέργειες προς την υλοποίηση του.

Τα τελευταία χρόνια βέβαια, πολύ μελάνι έχει χυθεί για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ και πολλές εκατέρωθεν δηλώσεις έχουν πραγματοποιηθεί, με τον ΣΥΡΙΖΑ να τονίζει πως πρώτος έκανε τα ουσιαστικά βήματα και τη Νέα Δημοκρατία να απαντά πως παρέλαβε μόνο ένα λευκό χαρτί, το οποίο και μετέτρεψε σε έργο.

Όπως και να έχει πάντως, οι πολίτες και οι επισκέπτες της Κρήτης, ελάχιστη σημασία θα δώσουν στο «χρώμα» ή το «κόμμα» που κατάφερε να κάνει τα περισσότερα. Πολίτες και επισκέπτες επιθυμούν να χρησιμοποιούν έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα ολοκληρωθεί στο ταχύτερο δυνατό διάστημα.

Διότι η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση παρουσιάζει το σχέδιο και τις καταθέσεις των αναγκαίων ασφαλώς μελετών για να εκκινήσει το έργο, όμως αν δεν «πέσει η πρώτη σκαπετιά», όπως λαϊκά λέγεται, είναι δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως έχει γίνει πρόοδος.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η κυβέρνηση επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της «Π», κατέθεσε προς έγκριση τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χιλιομέτρων και παράπλευρου – κάθετου δικτύου περίπου 150 χιλιομέτρων, κατασκευαστικού κόστους 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης.

Όπως ήδη έχει αναφέρει η «Π» μετά την προώθηση του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη» στη Β’ φάση ωριμότητας, στόχος της κυβέρνησης είναι τα δύο τμήματα, το τμήμα δηλαδή Χανιά – Ηράκλειο και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη να προχωρούν παράλληλα.

Μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τόνισε πως «θα δώσουμε στην Κρήτη τον δρόμο που της αξίζει. Είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πράξη».

Υπενθυμίζεται ότι το έργο περιλαμβάνει:

  • 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
  • 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
  • 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και
  • αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  • Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  • Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  • Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  • Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.

Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας τη συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.

«Ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο πρώτης προτεραιότητας, ένας καινούριος δρόμος στην Κρήτη. Ένα έργο απόλυτης προτεραιότητας για τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη» ανέφερε με δηλώσεις του ο κ. Καραγιάννης για να προσθέσει:

«Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και την καθοδήγηση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε σταθερά και με συνέπεια τα βήματα για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου. Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου, εντάξαμε και την αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο.

Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και προχωράμε στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού, ενώ οριστικοποιήσαμε τη χάραξη και σήμερα καταθέσαμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο».