Υπό την ασφυκτική πίεση των αντιδράσεων των εμπόρων της οδού Ίδης, για το πολυήμερο «πάγωμα» του εργοταξίου ανάπλασης, χθες από την πλευρά της Λότζια ανακοινώθηκε ότι αναχαιτίστηκαν οι δυσκολίες που υπήρχαν και ότι το έργο προχωρά κανονικά. Επομένως, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Γ. Αναστασάκη, ξεκίνησαν οι καθαιρέσεις στα πεζοδρόμια όπου θα τοποθετηθούν οι μεταλλικές κατασκευές.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι εργασίες για να μπουν τα κανάλια του ΟΤΕ με τη νέα υποδομή που θα τοποθετηθεί και η αντίστοιχη διαδικασία θα γίνει και για τα φωτιστικά. Επίσης, θα γίνουν οι αναγκαίες διευθετήσεις που αφορούν στην ύδρευση και την αποχέτευση. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει δέσμευση από τον εργολάβο να εργαστεί εντατικά, ώστε να τρέξουν πιο γρήγορα οι προβλεπόμενες από τη μελέτη εργασίες και να ολοκληρωθούν εμπρόθεσμα.
Ο ίδιος σημειώνει ότι είμαστε εμπρόθεσμοι σε ό,τι αφορά στην πορεία υλοποίησης του έργου, δεν υπάρχουν καθυστερήσεις και ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να αντιμετωπίζεται διεξοδικά κάθε θέμα που ανακύπτει.
Υπογράφηκε η σύμβαση για τα city bus
Στο μεταξύ, χθες υπογράφηκε στο γραφείο του δημάρχου Ηρακλείου κ. Β.Λαμπρινού η σύμβαση για την «παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου» ανάμεσα στον Δήμο Ηρακλείου και το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Ηρακλείου ΑΕ. Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές του χρόνου μέχρι χθες, η μεταφορά των Ηρακλειωτών με τα περίφημα city bus γινόταν δοκιμαστικά στο πλαίσιο μιας πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου χωρίς να πληρώνει ο Δήμος Ηρακλείου.
Έτσι, μετά τη συμπλήρωση ενός μήνα, οι δύο πλευρές προχώρησαν στην υπογραφή της σύμβασης, την οποία έχει εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο. Η μεταφορά με τα city bus θα κοστίσει στο δημοτικό ταμείο για όλο το 2018 το ποσό των 519.310 ευρώ και η χρήση των μίνι μπας θα επεκταθεί και το Σάββατο. Όπως έχει γράψει η «Π», υπάρχει διάχυτη ικανοποίηση και από τις δύο πλευρές για την εφαρμογή της χρήσης των μίνι μπας, που, όπως εκτιμούν, είναι ένα εγχείρημα που αγκαλιάστηκε από την πόλη και έχει πολύ καλή προοπτική και μελλοντικά.
Μάλιστα, η διαδρομή που ξεκινά από το Παγκρήτιο Στάδιο έχει τριπλάσια ποσοστά συμμετοχής του κόσμου σε σχέση με τη την «κόκκινη» γραμμή που ξεκινά από το λιμάνι. Ένας από τους λόγους που συνδέονται με την επιτυχία αυτή είναι το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών και αθλητών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης και διευκολύνονται να αφήσουν το αυτοκίνητό τους και να χρησιμοποιήσουν το city bus. Όπως είναι γνωστό, η σύμβαση που υπογράφηκε περιλαμβάνει τη λειτουργία των δύο αστικών λεωφορειακών γραμμών «city bus» με τέσσερα λεωφορεία. Το επιβατικό κοινό της πόλης του Ηρακλείου έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία αυτά δωρεάν για τη μετακίνηση του μέσα στην πόλη.
Ωστόσο, τα δρομολόγια από την έναρξη τους μέχρι σήμερα, έχουν τροποποιηθεί λόγω των εργασιών που γίνονται στο κέντρο της πόλης. Έτσι η Γραμμή 1 (κόκκινη γραμμή) έχει αφετηρία την κεντρική Πύλη του Λιμένος Ηρακλείου και κάνει στάσεις σε: Συνεταιριστική Τράπεζα, Πλατεία Ελευθερίας, Αβέρωφ, Πλατεία Κορνάρου, Πλαστήρα 12 (πύλη Ιησού), Πλαστήρα 48 (Πολιτιστικό Κέντρο), Πλαστήρα 92 (Πανάνειο), Καλοκαιρινού 201 (1ο Δημοτικό Σχολείο), Καλοκαιρνού 133 (Αγία Παρασκευή), Γιαμαλάκη & Καζαντζάκη, Γιαμαλάκη 50, Πλατεία 18 Άγγλων, Νεάρχου 10 (ΚΤΕΛ), αφετηρία (κεντρική πύλη λιμένος).
Η Γραμμή 2 (μπλε γραμμή) έχει ως αφετηρία το Παγκρήτιο Στάδιο και κάνει στάσεις σε : Σοφοκλή Βενιζέλου 168 (Τάλως), Σοφοκλή Βενιζέλου 95 (Μητέρα), Αρχιεπισκόπου Μακαρίου 13 (Τράπεζα Πειραιώς), Καλοκαιρινού 201 (1ο Δημοτικό Σχολείο), Καλοκαιρινού 133 (Αγία Παρασκευή), Κυρίλλου Λουκάρεως 10 (Άγιος Μηνάς), Πλατεία Κορνάρου (νέος κυκλικός κόμβος), Πλατεία Κορνάρου, Αγίου Μηνά, Γιαμαλάκη & Καζαντζάκη, Γιαμαλάκη 50, Σοφοκλή Βενιζέλου 34 (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας), Σοφοκλή Βενιζέλου 87 (Μητέρα), Σοφοκλή Βενιζέλου 168 (Τάλως), Αφετηρία (Παγκρήτιο Στάδιο).
Τα δρομολόγια αυτά εκτελούνται καθημερινά από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 23:00 τη νύχτα και κάθε Σάββατο από τις 08:00 έως τις 16:00 μετά το μεσημέρι. Δεν θα εκτελούνται δρομολόγια κατά τις ημέρες των επίσημων αργιών. Οι χρήστες των city bus έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν δωρεάν στις αφετηρίες των δύο γραμμών. Για την εξυπηρέτηση και τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού διανέμεται και σχετικό φυλλάδιο με όλες τις απαιτούμενες