Περιοδεία στην Κρήτη πραγματοποιεί σήμερα και αύριο ο νέος υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός θα επισκεφθεί το εργοτάξιο του Βόρειου Οδικού Άξονα στο Λασίθι και το εργοτάξιο του υπό κατασκευή νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι, καθώς και το φράγμα Μπραμιανών στην Ιεράπετρα.
Είναι σχεδόν βέβαιο, πως πριν να φύγει από το γραφείο του ο υφυπουργός, είχε λάβει στο email του τους σχετικούς «αστερίσκους» που πιθανά να βρει μπροστά του στην Κρήτη, αν και γενικά φαίνεται πως η επίσκεψη θα είναι διερευνητική κι εθιμοτυπική.
Πάντως ο υφυπουργός είναι δεδομένο πως γνωρίζει ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης και η αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος, έχουν αποπέμψει την τροποποιημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το νέο αεροδρόμιο, ζητώντας κατ’ αρχάς νέα χάραξη ως προς τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος και η τοπική κοινωνία εν γένει, είναι αντίθετοι με την χάραξη του νέου συνδετήριου άξονα με τον ΒΟΑΚ, ενώ έχουν αντιπροτείνει τη λύση μετατόπισης της οδού και κατασκευής τούνελ στην περιοχή «Άγνος – Ξηροκαμάρες».
Η κυβέρνηση πάντως – τουλάχιστον η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου – δεν συζητούσε καν μια τέτοια προοπτική, η οποία θεωρούνταν ασύμφορη και καταστροφική για την πορεία υλοποίησης του έργου.
Προφανώς, ο νέος υφυπουργός θα κληθεί να απαντήσει σε μια τέτοια πιθανή ερώτηση ή στην καλύτερη περίπτωση να δεχθεί ή να απορρίψει τις προτάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και των Μηχανικών. Όπως και να έχει πάντως, η θέση του σε αυτό το θέμα είναι πολύ λεπτή, εκτός κι αν ακολουθήσει την κυβερνητική γραμμή σύμφωνα με την οποία «αυτή είναι η χάραξη και δεν πρόκειται να αλλάξει».
Δυσκολίες αναμένεται να αντιμετωπίσει όμως ο νέος υφυπουργός, αρμόδιος για τις Υποδομές και σε σχέση με τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Ίσως όχι απαραίτητα στη σημερινή του επίσκεψη, αλλά σίγουρα στο μέλλον. Διότι η κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα, «περνά» μέσα από τις «παρακάμψεις» των μεγάλων πόλεων και ειδικότερα του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου.
Τόσο ο δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Μαρινάκης, όσο και ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Λαμπρινός ωστόσο, έχουν κάνει σαφές σε όλους τους τόνους, πως η χάραξη του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα αν προχωρήσει χωρίς τροποποιήσεις, καταστρέφει και διχοτομεί, τουλάχιστον δύο από τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της Κρήτης.
Ειδικότερα μάλιστα για το Ηράκλειο, τα προβλήματα που έρχεται να δημιουργήσει η χάραξη του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, δεν λειτουργούν απλώς καταστροφικά για την πόλη.
Κι αυτό γιατί η χάραξη του νέου ΒΟΑΚ, διχοτομεί ακόμα περισσότερο το Ηράκλειο, μεγεθύνει υφιστάμενα προβλήματα, ενώ δεν λαμβάνει υπόψη της την ανάπτυξη που έχει σχεδιαστεί και βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και ολοκλήρωσης μέσα στην επόμενη πενταετία. Οπότε υπ’ αυτή την έννοια, το έργο του νέου υφυπουργού στο Ηράκλειο δεν θα είναι καθόλου εύκολο.
Αν σε όλα αυτά τα θέματα προστεθούν και τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν ήδη αναφορικά με τον σχεδιασμό, οργάνωση και κατασκευή νέων υδρευτικών και αδρευτικών έργων, που εμπίπτουν στις κοινές αρμοδιότητες των υπουργείων Υποδομών, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Υφυπουργός μοιάζει να έχει πολύ περισσότερα θέματα προς επίλυση για την Κρήτη σε σχέση με αυτά που ενδεχομένως να έχει φανταστεί.
Το ερώτημα είναι αν ο νέος υφυπουργός θα «μπει» σε αυτά τα προβλήματα και θα θελήσει να εργαστεί αναζητώντας ουσιαστικές λύσεις ή αν θα αφήσει την όλη διαχείριση στον ίδιο τον πρωθυπουργό, αφήνοντας του παράλληλα και το… πολιτικό κόστος.