Κλειστά 1 και 2 Ιανουαρίου καταστήματα και σούπερ μάρκετ
Του Γιάννη Ζωράκη
Στη… μετάφραση σε σχέση με το άνοιγμα των καταστημάτων, αλλά και των σούπερ μάρκετ, χάνονται οι καταναλωτές με αφορμή την Πρωτοχρονιά, αφού δεν γνωρίζουν πώς και με ποιους όρους θα δουλέψουν τα καταστήματα.
Αντίστοιχη αναστάτωση επικρατεί και σε σχέση με τη λειτουργία των λαϊκών αγορών, ανά περιοχές με ορισμένους δήμους να έχουν προχωρήσει ήδη σε διευκρινιστικές ανακοινώσεις.
Κατ’ αρχάς, σε σχέση με τα εμπορικά καταστήματα: Αυτά πρόκειται να παραμείνουν ανοικτά σήμερα 30, αλλά και αύριο 31 Δεκεμβρίου, προκειμένου να εξυπηρετήσουν καταναλωτές με τη μέθοδο του “click away” και του γνωστού πλέον τρόπου παραγγελίας και παραλαβής προϊόντων. Τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, αλλά και το Σάββατο 2 Ιανουαρίου, ημέρα που παλαιότερα αφιερώνονταν στην περίφημη «απογραφή», ενώ στη συνέχεια καθιερώθηκε ως άτυπη αργία λόγω της μίας επιπλέον Κυριακής που δούλευαν τα καταστήματα. Τα εμπορικά καταστήματα σε Ηράκλειο, αλλά και σε όλη την Κρήτη, μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν την Κυριακή 3 Ιανουαρίου, εφόσον το επιθυμούν, και για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών βεβαίως μέσω του “click away”.
Και τα σούπερ μάρκετ πρόκειται να λειτουργήσουν με αντίστοιχο τρόπο για τις γιορτές. Τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν ανοικτά σήμερα και αύριο, ενώ θα κλείσουν, την ημέρα της Πρωτοχρονιάς και το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021. Θα ανοίξουν όμως κανονικά για να εξυπηρετήσουν το κοινό την Κυριακή 3 Ιανουαρίου.
Ανάλογα αναμένεται να λειτουργήσουν και τα κρεοπωλεία για τις ημέρες των γιορτών, καθώς θα προσφέρουν κρέας έως και αύριο και στη συνέχεια θα κλείσουν Παρασκευή και Σάββατο. Προαιρετικά αναμένεται να ανοίξουν την Κυριακή όσα από τα κρεοπωλεία το επιθυμούν.
Με δεδομένο ότι φέτος δεν υπήρξαν επίσημες ανακοινώσεις και ωράρια λόγω της πανδημίας, αλλά και με βάση το γεγονός πως η Πρωτοχρονιά είναι ημέρα Παρασκευή, υπήρξαν κάποιες αρχικές παρερμηνείες αναφορικά με το πώς θα λειτουργήσει η αγορά.
Παρ’ όλα αυτά, οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου επισημαίνουν ότι το πρόβλημα αυτή την περίοδο δεν σχετίζεται με τις ημέρες που θα ανοίξουν τα καταστήματα, αλλά με το ότι η μέθοδος του click away δεν εξυπηρετεί τελικά ούτε τις επιχειρήσεις, ούτε και το κοινό. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα πολλές επιχειρήσεις μετατρέπουν το click away σε … delivery, προκειμένου με αυτό τον τρόπο να διασφαλίσουν καλύτερες υπηρεσίες, αλλά και να κερδίσουν δυνητικά ένα νέο αγοραστικό κοινό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως αρκετές μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βρίσκουν χώρο δράσης μέσα στις δυσκολίες του κοροναϊού επιλέγουν να προσφέρουν στην ίδια τιμή και υπηρεσίες παράδοσης κατ’ οίκον για να διευκολύνουν τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου πάντως, αυτές οι κινήσεις είναι κινήσεις «επιβίωσης» και μόνο, αφού δεν μπορούν να αναχαιτίσουν την κατάσταση που υπάρχει. Ήδη, με βάση τους υπολογισμούς, πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει να μην ανοίξουν καν, ενώ και όσες έχουν ανοίξει, στην ουσία δεν το πραγματοποιούν για να κερδίσουν, αλλά για να παραμείνουν ενεργοί σε μια αγορά στην οποία θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν εντονότερα εφόσον περάσει η λαίλαπα του κοροναϊού.