Τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εκ των δύο κυβερνητών του μονοκινητήριου αεροσκάφους που απογειώθηκε στις 9.50 χθες το πρωί από το «Νίκος Καζαντζάκης» θα διερευνήσει κλιμάκιο της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με τη συνδρομή του Λιμενικού Σώματος.
Το μικρό αεροσκάφος, όπως προκύπτει από τα όσα φέρεται να είπε ο 26χρονος διασωθείς και χειριστής του από τη Νότια Αφρική, είναι πιθανό να παρουσίασε μηχανική βλάβη, προσπάθησε μαζί με τον συγκυβερνήτη του (πρόκειται για τον 68χρονο από την Ινδονησία που έχασε τη ζωή του) να το γυρίσουν πίσω στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, αλλά έχασε γρήγορα μεγάλο ύψος και επέλεξαν να το προσθαλασσώσουν για να μην συντριβεί στη στεριά.
Η αεροπορική τραγωδία που συγκλονίζει από χθες το νησί ξύπνησε μνήμες από την πτώση ενός άλλου μικρού μονοκινητήριου αεροσκάφους το 2000.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος στο οποίο βρίσκονταν οι δύο αλλοδαποί (είχαν και οι δύο τα τυπικά προσόντα για τον χειρισμό μικρού αεροσκάφους) άνηκε στην εταιρεία “smart aviation” και στο Ηράκλειο έφτασε προχθές το βράδυ από το Μαυροβούνιο και συγκεκριμένα από την πόλη Ποντγκόριτσα. Μαζί ήταν ένα ακόμη αεροσκάφος που εκτελούσαν το ίδιο δρομολόγιο. Τα δύο αεροσκάφη παρέμειναν στον ΚΑΗΚ για ανεφοδιασμό και τα πληρώματά τους κατέλυσαν σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.
Χθες το πρωί επρόκειτο και τα δύο να αναχωρήσουν με επόμενό τους προορισμό το αεροδρόμιο Χουργκάντα της Αιγύπτου και τελικό προορισμό την Ινδονησία, όταν κατέπεσε στον κόλπο του Κακού Όρους. Η συγκεκριμένη πτήση έχει διάρκεια, σύμφωνα με στελέχη της ΥΠΑ, πέντε ώρες. Λόγω της μοιραίας πτώσης απαγορεύτηκε η απογείωση του δεύτερου αεροσκάφους.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι μόλις απογειώθηκε και πήρε ύψος ο νεαρός κυβερνήτης διαπίστωσε το πρόβλημα, επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου του ΚΑΗΚ εκπέμποντας σήμα κινδύνου. Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος ήταν καινούριο και θα το παρέδιδαν στην Ινδονησία.
Αμέσως σήμανε συναγερμός στο Λιμενικό Σώμα, την Πυροσβεστική, την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ, ενώ σηκώθηκε και ελικόπτερο για να συνδράμει στην επιχείρηση διάσωσης. Οι δύο άνδρες κατάφεραν να βγουν από το αεροπλάνο, το οποίο δεν βυθίστηκε αμέσως, κρατήθηκαν για λίγα λεπτά από τμήματά του πριν αυτά βυθιστούν. Πυροσβέστες και αστυνομικός ήταν από τους πρώτους που βούτηξαν στη θάλασσα, προσέγγισαν τους δύο αλλοδαπούς και κατάφεραν να τους παραδώσουν στο σκάφος του Λιμενικού Σώματος που έφτασε στο σημείο.
Από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε ότι ο νεότερος σε ηλικία αλλοδαπός δεν αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα, ωστόσο ο 68χρονος, ο οποίος αν και στην αρχή πάλεψε για να κρατηθεί στην επιφάνεια του νερού, μεταφέρθηκε στο σκάφος του Λ.Σ χωρίς τις αισθήσεις τους.
Εκεί ξεκίνησε μια μεγάλη προσπάθεια που διήρκεσε περισσότερο από 40 λεπτά για να τον κρατήσουν στη ζωή. Όταν το σκάφος του Λιμενικού έφτασε στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου, ανέλαβαν οι διασώστες του ΕΚΑΒ, ωστόσο παρά τη μάχη που έδωσαν, ο 68χρονος δεν τα κατάφερε.
Πορεία προς τη θάλασσα
Το αεροσκάφος συνετρίβη σχεδόν αμέσως μετά την απογείωσή του. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι οι κυβερνήτες του μοιραίου αεροπλάνου χρησιμοποίησαν το διάδρομο 09, είχε νότιο άνεμο και ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου Ηρακλείου τούς είπε να ακολουθήσουν αυτή την πορεία, δηλαδή να πετάξουν πάνω από τη θάλασσα. Σε αντίθετη περίπτωση θα είχε ακολουθήσει κατεύθυνση πάνω από την πόλη με απρόβλεπτες συνέπειες…
Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται ανέφεραν αρχικά ότι ο 68χρονος αντιμετώπισε έντονη αδιαθεσία, έπαθε κάποια κρίση στον αέρα και στην προσπάθειά του ο 26χρονος να τον βοηθήσει έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να πέσει στο νερό.
Δεν υπήρξε ρύπανση
Σκάφη του Λ.Σ. που πήγαν και πάλι στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας δεν διαπίστωσαν ρύπανση της θάλασσας. Επίσης, όπως έγινε γνωστό, δεν έγινε ανέλκυση τμημάτων του αεροπλάνου. Για τον εάν γίνει αυτό το επόμενο διάστημα θα αποφασιστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.