Η νεκροψία θα δώσει απαντήσεις στα αίτια θανάτου του συγκυβερνήτη
Η νεκροψία θα δώσει απαντήσεις στα αίτια θανάτου του συγκυβερνήτη

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες εκείνες που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας με το μονοκινητήριο αεροσκάφος, η πτώση του οποίου  οδήγησε στο θάνατο τον 69χρονο συγκυβερνήτη από την Ινδονησία. Η έρευνα θα γίνει από την Επιτροπή  Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), όπως έχει ήδη γράψει η «Π», κλιμάκιο της οποίας αναμένεται στο Ηράκλειο. Η ΕΔΑΑΠ με έγγραφό της έχει σύμφωνα με ορισμένες πηγές ζητήσει την συνδρομή της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστά-

σεων, στελέχη της οποίας θα προσπαθήσουν για την ανέλκυση του αεροπλάνου και από τα ηλεκτρονικά του συστήματα θα γίνει προσπάθεια να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια τα πτώσης.

“Engine problem”

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης του μονοκινητήριου ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωσή του από την πίστα του αεροδρομίου Ηρακλείου εξέπεμψε σήμα κινήσου, ανέφερε τρεις φορές “MAYDAY” και δήλωσε στους ελεγκτές του Πύργου Ελέγχου «emergency problem”. Η επικοινωνία αυτή είναι καταγεγραμμένη και θα συμπεριληφθεί στο φάκελο της υπόθεσης.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους ίσως ρίξουν φως στα αίτια της πτώσης
Τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους ίσως ρίξουν φως στα αίτια της πτώσης

Εκτιμάται από τη μέχρι στιγμής διερεύνηση ότι το μικρό αεροσκάφος έμεινε στον αέρα μόλις τέσσερα λεπτά, πριν καταπέσει το πρωί της περασμένης Πέμπτης στη θάλασσα του Ηρακλείου.

Η πορεία του μοιραίου αεροσκάφους όπως αποτυπώνεται στο flightradar24.com δείχνει πως το αεροσκάφος απογειώθηκε από τον αεροδιάδρομο 09 του «Νίκος Καζαντζάκης» στις 09:48. Τέσσερα λεπτά αργότερα στις 09:52 το ραντάρ παύει να εκπέμπει. Το αεροσκάφος έχει πέσει στη θάλασσα.

Μάλιστα, το μονοκινητήριο αεροσκάφος τύπου Pilatus, δεν πρόλαβε καν να στρίψει για να μπει στην πορεία του με προορισμό αεροδρόμιο της Αιγύπτου.

Καινούριο

Το μονοκινητήριο αεροσκάφος ήταν της «κούτας», παραλήφθηκε από το Μαυροβούνιο και θα είχε ως τελικό του προορισμό την Ινδονησία. Επόμενος σταθμός μετά το Ηράκλειο ήταν η Αίγυπτος. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος μαζί με το «δίδυμο αδερφάκι» του ξεκίνησαν μαζί από το Μαυροβούνιο και έφτασαν μαζί στο Ηράκλειο.

Το δεύτερο αεροσκάφος παρέμενε μέχρι χθες  στην πίστα του «Νίκος Καζαντζάκης» και δεν είχε γίνει γνωστό πότε θα αναχωρήσει για τον τελικό του προορισμό, την Ινδονησία, προκειμένου να το παραλάβει η εταιρία που το αγόρασε και θα το χρησιμοποιούσε είτε για πτήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος είτε για χρήση cargo, δηλαδή μεταφορά φορτίων.

Να σημειωθεί ότι ένα ίδιου τύπου και μοντέλου αεροσκάφος, είχε πέσει τον Αύγουστο του 2002 στην επαρχία Γκαοντέγκ της Νότιας Αφρικής συμπαρασύροντας στο θάνατο τους επιβαίνοντες σε αυτό. Δημοσιεύματα έκαναν τότε λόγο για πέντε ή έξι νεκρούς.  Σύμφωνα με δημοσιεύματα, είχε ξεκολλήσει το αριστερό φτερό του αεροσκάφους κατά την απογείωση.

Αναφορικά με την υγεία του 26χρονου από τη Νότια Αφρική που διασώθηκε, έχει πάρει από προχθές εξιτήριο από το νοσοκομείο και βρίσκεται σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης. Ο ίδιος έδωσε κατάθεση σε λιμενικούς του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και φέρεται να είπε ότι παρουσιάστηκε βλάβη, σκέφτηκαν να επιστρέψουν, όμως το αεροσκάφος έχασε ύψος και αποφασίστηκε η προσθαλάσσωσή του.

Απαντήσεις για το θάνατο του 68χρονου που έχασε τη ζωή του αναμένονται από τη νεκροψία- νεκροτομή που ζητήθηκε να γίνει από τις Αρχές.

Στο μεταξύ, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας Νίκος Μακράκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης και τη Φαίη Σφακιωτάκη, σημείωσε πως οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα ολοκαίνουριο αεροσκάφος, το οποίο είχε ξεκινήσει πριν δυο μέρες από το εργοστάσιο στην Ελβετία και πήγαινε για παράδοση στην Ινδονησία, μαζί με άλλο ένα αεροσκάφος.

Δημοσίευμα που αναφέρει για την πτώση αεροσκάφους τον Aύγουστο
Δημοσίευμα που αναφέρει για την πτώση αεροσκάφους τον Aύγουστο

«Η επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων θα επιληφθεί, διότι μην ξεχνάτε ότι ίσως να υπήρξε κι ανθρώπινο λάθος. Κάτι να μην έγινε σωστά στον έλεγχο ή κάτι να ξέχασαν. Σίγουρα αυτό που προδίδει το γράφημα που εκπέμπει το μηχάνημα του αεροσκάφους και μπορούμε να δούμε στο flight radar, είναι μια απώλεια ισχύος εκεί στην περιοχή του Αρίνα στο ύψος των 1.400 ποδιών, με αποτέλεσμα να είναι και το σημείο ενδεχομένως που έδωσε Emergency ο κυβερνήτης.

Έκανε στροφή δεξιά για να έρθει πίσω στο αεροδρόμιο να προσγειωθεί κι από την ώρα που αρχίζει να κάνει τη στροφή χάνει ύψος και ταχύτητα. Αυτό πάει να πει ότι δεν είχε ισχύ ο κινητήρας και αναγκάστηκε να κάνει προσθαλάσσωση ο άνθρωπος. Το αεροσκάφος προσθαλασσώθηκε ακέραιο, χωρίς ωστόσο να είναι αμφίβιο, οπότε αναγκαστικά μετά άρχισε να βουλιάζει. Αυτό έγινε περίπου σε 60 δευτερόλεπτα και συνήθως σε αυτόν το χρόνο, αυτό που λέμε οι πιλότοι είναι ότι η πρώτη σου ιδέα είναι αυτή που πρέπει να κάνεις. Αν αλλάξεις γνώμη στη συνέχεια, μπορεί να σκοτωθείς ή και να σκοτώσεις κόσμο».

Σχολιάζοντας το δυστύχημα με ίδιου τύπου αεροσκάφος πριν 4 μήνες στη Νότιο Αφρική ο κ. Μακράκης σημείωσε: «Όλα τα ατυχήματα που έχουν συμβεί με αυτού του τύπου το αεροσκάφος είναι λιγοστά, αν σκεφτείτε ότι έχει παραχθεί σε πολλά αντίτυπα από το 1959 που πρωτοβγήκε. 63 χρόνια είναι στην παραγωγή. Σίγουρα αν έχει παραχθεί σε πολλά αντίτυπα θα έχει κι ατυχήματα. Το θέμα είναι αν τα ατυχήματα αυτά οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος ή σε μηχανική βλάβη».