Πώς αποφασίστηκε το «ξήλωμα» της ΕΛΑΣ στα Χανιά – Τι ζήτησε από τον Χρυσοχοΐδη ο Μητσοτάκης

Μόλις ενημερώθηκε επισταμένως για τα στοιχεία της υπόθεσης με το τροχαίο που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 22χρονου Παναγιώτη στη Σούδα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν απόλυτος προς τους συνεργάτες του: δεν θα μπορούσαν οι ιθύνοντες της Αστυνομικής Διεύθυνσης και της Τροχαίας Χανίων να παραμείνουν στη θέση τους μετά από ένα περιστατικό τέτοιου βεληνεκούς.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το protothema.gr σε δημοσίευμά του, ο κ. Μητσοτάκης επικοινώνησε χθες με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του ζήτησε, σύμφωνα με πληροφορίες, να εφαρμόσει το «μοντέλο Μυκόνου», αποστέλλοντας αξιωματικούς από την Αθήνα στα Χανιά.

Το μήνυμα που ήθελε να εκπέμψει ο πρωθυπουργός ήταν ένα και σαφές: κανείς δεν είναι υπεράνω των νόμων και πρέπει πάντα η Αστυνομία και η Εισαγγελία να εφαρμόζουν το ισχύον πλαίσιο, το οποίο ήδη έχει γίνει πιο αυστηρό για τις τροχαίες παραβάσεις τα τελευταία χρόνια. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό όπως λένε αρμόδιες πηγές ότι θα έπρεπε ήδη κατά το αλκοτέστ ο οδηγός του μοιραίου τζιπ να έχει συλληφθεί χωρίς δεύτερη κουβέντα και να μην του επιτραπεί να συνεχίσει, με κάποιον άλλον να οδηγεί το αυτοκίνητό του.

Τις επόμενες μέρες θα φτάσει στα Χανιά το κλιμάκιο με τις κατευθυντήριες γραμμές του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος μόλις προ ημερών είχε βρεθεί στο Ηράκλειο και έχει ανάγλυφη εικόνα της κατάστασης στο νησί. Αρμόδιες πηγές περιγράφουν στο protothema.gr μια εικόνα χαλαρότητας και… αμεριμνησίας ως προς την εφαρμογή των προβλεπομένων από τον Κ.Ο.Κ., με ελάχιστα αυτόφωρα τα Σαββατοκύριακα και ελέγχους που εξαιρετικά σπάνια καταλήγουν σε συλλήψεις.

Όπως αναφέρουν άνθρωποι με γνώση της κατάστασης, αρκετά στελέχη της Δικαιοσύνης δεν βρίσκονται επί τόπου τα Σαββατοκύριακα, ενώ και οι αστυνομικοί που κάνουν υπηρεσίες δεν είναι αναρίθμητοι. Αποτέλεσμα αυτής της χαλαρότητας, βεβαίως, συνδυαστικά με την προβληματική οδηγική συμπεριφορά που παρατηρείται σε πολλά σημεία της χώρας, είναι να έχουμε τραγωδίες στους δρόμους.

Τα στοιχεία από τα αλκοτέστ, πάντως, είναι ενδεικτικά του τι συμβαίνει όταν εντείνεται η αστυνόμευση και η εφαρμογή των προβλεπομένων. Το 2023 είχαν γίνει περίπου 8.000 έλεγχοι από κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. και είχαν εντοπιστεί περίπου 1.800 θετικά αλκοτέστ. Η περυσινή χρονιά, το 2024, έκλεισε με σχεδόν 31.000 ελέγχους, δηλαδή σχεδόν τετραπλασιασμό τους, και 6.000 θετικά αλκοτέστ, πολλά εκ των οποίων είχαν και δικαστικό σκέλος λόγω σαφούς υπέρβασης των επιτρεπόμενων ορίων.