Από τη σύσκεψη που έγινε στο Λασίθι για τον ΒΟΑΚ

Ακόμη δεν τον είδαμε… Γιάννη τον εβγάλαμε! Ένας κυβερνητικός πομφόλυγας -που γίνεται διαχρονικά- για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, που δήθεν προετοιμάζεται για να γίνει από το Ηράκλειο μέχρι τα Χανιά, ήταν η αφορμή να ξεσπάσει πόλεμος από το Λασίθι που φαίνεται ότι εξαιρείται από τον προγραμματισμό.

Κι αν μεν τα πράγματα είναι έτσι, έχουν δίκιο να φωνάζουν στο Λασίθι, αλλά είναι έτσι; Ένας δρόμος χωρίς μελέτες, χωρίς στρατηγική μελέτη και πάνω από όλα χωρίς λεφτά και πολιτική βούληση δεν γίνεται! Ακόμη και οι μετρήσεις φόρτου κυκλοφορίας που έγιναν δεν έχουν νόημα, αφού έγιναν χειμερινούς μήνες! «Στην πραγματικότητα ΒΟΑΚ, έτσι όπως πάει, δεν θα γίνει.

Όπως δεν έγινε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, δεν θα γίνει με την τωρινή, δεν θα γίνει με την αυριανή» είπε στην “Π” κορυφαίο στέλεχος του ΟΑΚ που βλέπει ότι πολλά γίνονται μόνο για το θεαθήναι. «Υπό αυτό το πρίσμα δεν πρέπει να ανησυχούν οι Λασιθιώτες ότι θα μείνουν εκτός νυμφώνος. Να ανησυχούν γενικά ότι δεν θα γίνει τίποτα»! λέει.

Το ότι καλούνται σύμβουλοι να πουν τι προτείνουν για το έργο δεν σημαίνει και τίποτα. Από τη στιγμή που εδώ και χρόνια δεν υπάρχει στρατηγική μελέτη την οποία ακούμε εδώ και χρόνια, δεν μπορούμε να περιμένουμε φως. Ό,τι και να λένε ο Σπίρτζης, ο Καζάσης, ο Αρναουτάκης (οποίος δεχτηκε σφοδρή επίθεση), ο Ζερβός και οι υπολοιποι…

Με τη στρατηγική μελέτη θα καταλήξουμε στο πώς και γιατί πρέπει να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ, ενώ απλώς σήμερα υπάρχουν υπολογισμοί ότι για να τελειώσει ο δρόμος αυτός πρέπει να δοθούν 1,5 δισ. ευρώ. Με τη στρατηγική μελέτη και μόνο με αυτή μπορούν: -Να καταγραφούν όλες οι μελέτες για τον ΒΟΑΚ και να επισημανθεί ποιες και πώς πρέπει να προχωρήσουν ακόμη.

ΒΟΑΚ τουνελ

Με βάση τα ως τώρα δεδομένα υπάρχουν μελέτες για 135 χιλιόμετρα δρόμου και έχουν κατασκευαστεί 41 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.
-Να καταδείξει ανά τμήματα τι δρόμο θέλουμε και σε ποια σημεία πρέπει να γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται.
-Να ενταχθεί ο δρόμος στα ευρύτερα σχέδια της Κρήτης και τα όσα προβλέπονται από το χωροταξικό, τα ρυθμιστικά σχέδια κλπ που σήμερα είναι…ξεκομμένα.
-Να γίνει μια συνολική εκτίμηση κόστους του δρόμου, αλλά και των επιμέρους τμημάτων, ενώ παράλληλα η μελέτη θα πει και πώς θα γίνει όλο αυτό. Όταν έχεις αυτή τη μελέτη, ξέρεις τι χρειάζεται, πόσα λεφτά απαιτούνται και πως ξεκινάς.

Τι σημαίνει αυτό; Μια…δεκαετία μέσα στο νερό! Η σύσκεψη Παρόλα αυτά στο Λασίθι θέλουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι προθέσεις της κυβέρνησης αναφορικά με την αναμόρφωση του BOAK κι αν το Λασίθι είναι εκτός σχεδιασμών. Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός έκανε γνωστό ότι επιχειρήθηκε μια προσπάθεια, ώστε να καταγραφεί η πολιτική βούληση όχι μόνο των αιρετών της αυτοδιοίκησης αλλά και των κατοίκων του νομού για τις τρέχουσες εξελίξεις.

Συμφωνήθηκε η σύνταξη και η αποστολή υπομνήματος στον πρωθυπουργό, από τον οποίο μεταξύ άλλων θα ζητηθεί συνάντηση προκειμένου να ξεκαθαριστεί εάν πράγματι η απόφαση για τη “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο” (νέος αυτοκινητόδρομος 142 περίπου χιλ.) είναι τελεσίδικη, ώστε να ληφθούν και από την πλευρά των αιρετών οι ανάλογες αποφάσεις. Μάλιστα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο μήνα στο Ηράκλειο, πρόκειται να κατατεθούν οι απόψεις και οι ενστάσεις των αιρετών αλλά και των συλλογικών φορέων και ενδεχομένως να αποφασιστούν περαιτέρω κινητοποιήσεις.

“Αντιλαμβανόμαστε” δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου – ότι σε μια εποχή που τόσο μεγάλα θέματα είναι ανοικτά, η συνάντηση με τον πρώτο τη τάξει πολίτη της κυβέρνησης δεν είναι μια απλή υπόθεση, ωστόσο το συγκεκριμένο θέμα είναι καθοριστικό για τους κατοίκους του Λασιθίου, δεδομένου ότι εν τοις πράγμασι αποδεικνύεται πλέον ξεκάθαρα ότι ο συγκρητισμός σταματάει στην Τάρμαρο και δεν προχωρά στον ν. Λασιθίου”!

“Θεωρούμε τον τόπο μας υποβαθμισμένο” πρόσθεσε “θεωρούμε ότι από τους κυβερνητικούς παράγοντες το Λασίθι, τοποθετείται στην δεύτερη κατηγορία και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για ν’ αλλάξει αυτή η λογική”. Σε ανάλογο μήκος κύματος μίλησαν και οι άλλοι τρεις δήμαρχοι του νομού ορισμένοι εκ των οποίων τάχθηκαν υπέρ δυναμικών κινητοποιήσεων και η αντιπεριφερειάρχης μεταξύ άλλων πρότεινε την κινητοποίηση όλων των φορέων του νομού για να εκφράσουν συλλογικά και ενωτικά την αντίδραση του νομού Λασιθίου στην εξέλιξη αυτή.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης και τοποθετήθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μαν. Θραψανιώτης και του ΚΚΕ Μαν. Συντιχάκης, καθώς επίσης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λασιθίου Θ. Χαριτάκης και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου Εμμ. Πεπόνης. Υπήρξε πρόταση από πλευράς του δημάρχου Ιεράπετρας να κλείσουν οι δήμοι ορισμένες μέρες ως ένδειξη διαμαρτυρίας-πρόταση που δεν βρήκε αποδοχή από τους υπολοίπους.

Επίσης προτάθηκε η αποχή του νομού από το Αναπτυξιακό Συνέδριο, που επίσης αποκλείστηκε, γιατί, όπως επισημάνθηκε, το Λασίθι θα πρέπει να εκπροσωπηθεί για να καταθέσει τις θέσεις και τις προτάσεις του και θα εξεταστεί στην πορεία και ανάλογα με την εξέλιξη στο θέμα της συνάντησης με τον πρωθυπουργό και η ενδεχόμενη αποχώρηση από τις εργασίες του συνεδρίου.

Η αντιπεριφερειάρχης πρότεινε να γίνει άλλη μια αντίστοιχη με τη σημερινή, συνάντηση στο τέλος Αυγούστου, για να σταθμιστεί το πώς θα έχει διαμορφωθεί ως τότε η κατάσταση. Δήλωση Πλακιωτάκη Ο κ. Πλακιωτάκης, που δεν παρέστη στη συνάντηση, έστειλε δήλωση στην οποία επιτίθεται στην κυβέρνηση: «Δεν είναι βέβαια πολύς καιρός που συμμετείχα σε μία παρόμοια συνάντηση και είχα εκφράσει τις επιφυλάξεις μου για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης σχετικά με τη δρομολόγηση των έργων στο ΒΟΑΚ, καθώς και τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα ζητήματα ανάπτυξης της Κρήτης και δυστυχώς δικαιώθηκα.

Σε μία προεκλογικού τύπου φιέστα, ο κύριος Τσίπρας, πιστός στην ανεύθυνη πολιτική του, στα τέλη του 2016, μοίρασε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Εξήγγειλε στο πόδι την δρομολόγηση, εντός του 2017, του έργου ΒΟΑΚ από το Καστέλι μέχρι τη Σητεία, χωρίς να έχουν εξεταστεί οι ιδιαιτερότητες της ευρύτερης περιοχής της Κρήτης και χωρίς να έχουν προβλεφθεί οι συγκοινωνιακές ανάγκες της Κρήτης στο σύνολό της.

Αλλά τι να περιμένει κανείς από τον σημερινό Πρωθυπουργό, όταν κατά τη διάρκεια της ίδιας επίσκεψης του, τότε στην Κρήτη, ανακοίνωσε την χρηματοδότηση του Αρδευτικού Δικτύου του Οροπεδίου Λασιθίου με 15.000.000 ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ το συγκεκριμένο έργο ένα χρόνο μετά παραμένει κυριολεκτικά στα αζήτητα.

Και σε ενίσχυση των παραπάνω, πριν από λίγες μέρες, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), ανακοίνωσε την δρομολόγηση του έργου ΒΟΑΚ από Χανιά έως Ηράκλειο, την ίδια στιγμή που οι μελέτες στο Νομό Λασιθίου και συγκεκριμένα από το Καλό Χωριό μέχρι τη Σητεία, έχουν σταματήσει με ευθύνη καθ’ ολοκληρίαν της σημερινής κυβέρνησης. Φυσικά, άμεση συνέπεια αυτής της ευκαιριακής και ανεύθυνης τακτικής της κυβέρνησης, ήταν να εξαγγελθεί η δρομολόγηση του δρόμου από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, λες και η Κρήτη τελειώνει στο Ηράκλειο και όχι στο Λασίθι.

Ωστόσο δεν μας είπε ποτέ κανείς γιατί το έργο θα σταματήσει στο Ηράκλειο και δε θα συνεχίσει για να καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες και της υπόλοιπης Κρήτης». Να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο θέμα αλλά και η στάση των αυτοδιοικητικών κατά τη διεξαγωγή του Αναπτυξιακού Συνεδρίου αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου, ώστε να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις, που θα καταδεικνύουν στο εξής ξεκάθαρα ότι οι τοπικές κοινωνίες απαιτούν να τους αποδοθούν τα στοιχειώδη από το κεντρικό κράτος.

Στην συνάντηση παρευρέθηκαν οι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας, Σητείας, Οροπεδίου Λασιθίου κ.κ. Αντ. Ζερβός, Θεοδ. Καλαντζάκης, Θ. Πατεράκης, Γ. Στεφανάκης αντίστοιχα η αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη, ο Π.Σ κ. Μ.Κλώντζας, οι πρόεδροι του Ε.Β.Ε Λασιθίου και Εργατικού Κέντρου κ.κ. Θ. Χαριτάκης, Μ. Πεπόνης, καθώς και οι βουλευτές Μ.Θραψανιώτης (Συριζα), Μ. Συντιχάκης (Κ.Κ.Ε). Γραπτά μηνύματα συμπαράστασης έστειλαν οι βουλευτές Γ. Πλακιωτάκης, Β. Κεγκέρογλου, Σπ. Δανέλλης.

Πρωτοφανής επίθεση στον Αρναουτάκη

Πρωτοφανείς επιθέσεις δέχτηκε ο περιφερειάρχης Στ.Αρναουτάκης κυρίως από το Λασίθι εξαιτίας της δήλωσης που φέρεται να έκανε ότι δεν υπάρχουν μελέτες στον ΒΟΑΚ για την περιοχή αυτή!

Και στα σχόλια που μεταφέρθηκαν φαινόταν ότι ο περιφερειάρχης ήταν υπέρ του να γίνει ο δρόμος από Ηράκλειο μέχρι Χανιά. «Ουδέν ψευδέστερον»!

Αυτό απάντησαν από την Περιφέρεια Κρήτης όταν ερωτήθηκαν από την “Π” για τις δηλώσεις του κ.Αρναουτάκη. «Ο περιφερειάρχης ήταν πάντα ξεκάθαρος. Μιλούσε για έναν ενιαίο δρόμο και ποτέ δεν εννοούσε ένα κομμάτι.

Ας δουν τις δηλώσεις του» ανέφεραν πηγές της περιφέρειας. «Μέχρι τη Σητεία δεν υπάρχει μελέτη, οπότε αυτό πρέπει να το πούμε και να το γνωρίζει ο κόσμος, με ευθύνη του Υπουργείου, γιατί ποτέ η Περιφέρεια δεν είχε καμία ευθύνη σε αυτά.

Η Περιφέρεια πάντα πιέζει, πάντα διεκδικεί, όπως μπορεί, με όλες τις κυβερνήσεις γιατί δεν είναι μόνο σήμερα, έχουμε ξεκινήσει από το 2011 για να μπορούν να ολοκληρωθούν κάποιες μελέτες. Δυστυχώς δεν έχουν χρηματοδοτηθεί μελέτες που έπρεπε να έχουν χρηματοδοτηθεί και για να είμαστε ρεαλιστές πρέπει να δούμε πού μπορούν άμεσα να ολοκληρωθούν οι μελέτες για να μπορεί να γίνει το έργο», είχε πει ο περιφερειέρχης και επεσήμανε πως «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδοτεί περίπου με 1,2 δισ. το πρώτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο), όμως αυτό που πρέπει να δούμε (είναι) να προετοιμαστεί το επόμενο τμήμα.

Μέσα από νέα χρηματοδότηση και από τις εκπτώσεις που θα πάρει το πρώτο έργο, μπορεί κάλλιστα να γίνει το έργο σε πρώτη φάση από Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο», δήλωσε ο κ. Αρναουτάκης, ξεκαθαρίζοντας πως αυτή ήταν η θέση της Περιφέρειας Κρήτης προς τους αρμόδιους υπουργούς, την οποία γνωρίζουν τόσο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Κόντρα μεταξύ πρώην και νυν δημάρχου!

Και μεταξύ τους τα έβαλαν στο Λασίθι μετά τις ανακοινώσεις για τη μελέτη. Ο πρώην δήμαρχος και σήμερα πρόεδρος του ΟΑΚ κ.Κουνενάκης τα έβαλε με τον κ. Ζερβό που δεν τον κάλεσε: «Ο κ. Ζερβός καλεί σήμερα στον Δήμο, βουλευτές, δημάρχους, Περιφέρεια για το θέμα του ΒΟΑΚ. Παραδόξως ξέχασε να καλέσει τον ΟΑΚ, που διαχειρίζεται το έργο!!

Σύμπτωση ότι πρόεδρος του ΟΑΚ είναι ο υποφαινόμενος (Δημ Κουνενακης), πρώην δήμαρχος Αγίου Νικολάου και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας; Τακτικές ανθρώπων ιδιάζουσας συμπεριφοράς …” έγραψε. Και μάλιστα ο κ.Κουνενάκης ξεκαθάρισε ότι δεν…τίθεται θέμα μελετών μονο για το Λασίθι: «Στο Λασίθι υπάρχουν μελέτες σε διάφορες φάσεις: Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή, Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχ Άμμου, Παχ Άμμος-Σητεία. Επίσης Παχ Άμμος -Ιεράπετρα, απολύτως ώριμη, Ιεράπετρα-Μύρτος. Στο μοναδικό κομμάτι που δεν υπάρχει είναι είσοδος Νομού (Τάρμαρος)-Νεάπολη».

 

ΣΠΙΡΤΖΗΣ: “Θέλω να μείνω για τον ΒΟΑΚ και το Καστέλλι”

ΣΠΙΡΤΖΗΣ για τον ΒΟΑΚ και το Καστέλλι”
Θέλει να μείνει ο Χρ. Σπίρτζης στο Υποδομών και να δει τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελλίου να προχωρούν!

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών στο ΑΠΕ έκανε συγκεκριμένα αναφορά στα έργα αυτά όταν ερωτήθηκε σχετικά: “Επειδή έρχεται και ο ανασχηματισμός, ο Χρήστος Σπίρτζης μπορεί να έχει θέση και σε άλλο Υπουργείο; Πιο πολιτικό.

Μήπως κουραστήκατε με τα έργα;” “Δεν υπάρχει πιο πολιτικό Υπουργείο από τις Δημόσιες Υποδομές και Μεταφορές και μένει πάρα πολύ, ουσιαστική δουλειά, για να βγει η χώρα από την κρίση.

Όμως, το αν και πού θα υπηρετώ είναι θέμα του πρωθυπουργού και μόνο. Όλοι μας έχουμε ταχθεί στην προσπάθεια του Αλέξη Τσίπρα να βγάλουμε τον ελληνικό λαό από την περιπέτεια που τον έβαλε η ΝΔ και ο παλαιοκομματισμός.

Σε αυτόν τον αγώνα δεν χωρούν ούτε διαπραγματεύσεις ούτε προσωπικές επιλογές για κανένα.» είπε. Ερ.: Κε υπουργέ, μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, λένε πολλοί, ότι η χώρα κινδυνεύει να μείνει χωρίς έργα! Υπάρχουν σχεδιασμοί αλλά τα έργα δεν έχουν ωριμάσει; Απ.: Είναι οι ίδιοι που, πριν δύο χρόνια, έλεγαν ότι οι αυτοκινητόδρομοι δεν θα τελειώσουν, στη συνέχεια μας κατήγγειλαν που τελείωσαν (μας κατήγγειλαν) μετά που εγκαινιάσθηκαν και τώρα που έχουν τα διόδια που εκείνοι έβαλαν.

Ωραία. Θα διαψευστούν για μια ακόμη φορά. Έχουν γίνει ρεζίλι, όμως. Να ενημερώνονται καλύτερα και να διαβάζουν. Υπάρχουν νέα έργα που εκτελούνται, νέα έργα που δημοπρατούνται και νέα έργα που βρίσκονται στη διαδικασία ωρίμανσης. Από νέα έργα προς ολοκλήρωση, τα σιδηροδρομικά έργα της ΠΑΘΕ και του προαστιακού. Έργα πνοής για τη χώρα. Ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης, για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο και ξεκίνησε ο μεγάλος διαγωνισμός για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα. Σε φάση προετοιμασίας βρίσκεται το μεγαλύτερο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η επέκταση των οδικών αξόνων, ο ΒΟΑΚ και η παράκαμψη της Χαλκίδας είναι έργα που μπορούν να δημοπρατηθούν σύντομα. Δυστυχώς, δεν έχουμε τους οικονομικούς πόρους που είχαν άλλοι και αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση διαπραγματεύσεων και εγκρίσεων χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τις Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τα ίδια ισχύουν για το νότιο και βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Τα αντιπλημμυρικά και τα εγγειοβελτιωτικά έργα δημοπρατούνται καθημερινά. Ωριμάζουμε τα δίκτυα γεωθερμίας και τα δίκτυα σύγχρονων συστημάτων άρδευσης. Αν είχαμε τους οικονομικούς πόρους που υπήρχαν πριν λίγα χρόνια, δεν θα συζητούσαμε ούτε για ανεργία ούτε για ανάπτυξη. Λύνουμε με ευρηματικότητα τα θέματα χρηματοδότησης και συνεχίζουμε. Δίνουμε προτεραιότητα στα έργα που στηρίζουν την παραγωγική ανασυγκρότηση, στα έργα των μέσων σταθερής τροχιάς και στις κοινωνικές υποδομές.