ντελιβεράδες

Ούτε 20 ημέρες δεν πέρασαν από τον θάνατο ενός νεαρού διανομέα φαγητού στα Χανιά και προχθές το βράδυ ένας ακόμη νεαρός διανομέας ξεψύχησε στην άσφαλτο. Ο άτυχος 21χρονος ξεκίνησε για το τελευταίο μεροκάματο της ζωής του λίγο πριν τις 12 το βράδυ της Τετάρτης.

Κοντά στην πλατεία των Δικαστηρίων και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Αντωνίου Γιάνναρη και Σφακιανάκη, η μηχανή  που οδηγούσε ο 21χρονος συγκρούστηκε με ένα άλλο δίκυκλο. Τραγική ειρωνεία, το δίκυκλο που οδηγούσε το θύμα συγκρούστηκε με τη μηχανή που οδηγούσε συνάδελφός του, ο οποίος τραυματίστηκε ελαφρά.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, ο νεαρός διανομέας τραυματίστηκε βαρύτατα και παρά τις προσπάθειες των διασωστών του ΕΚΑΒ, ο 21χρονος υπέκυψε στα βαρύτατα τραύματά του.

«Είναι θλιβερό αυτό που συμβαίνει. Νέοι άνθρωποι, χάνουν τη ζωή τους την ώρα του μεροκάματου. Υπάρχει έντονος προβληματισμός για τα δύο τελευταία τραγικά συμβάντα στην πόλη. Κάνω έκκληση για προσοχή στους δρόμους» δήλωσε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χανίων Γιάννης Μανωλικάκης

Ο θάνατος πάντως δύο νέων ανθρώπων στην άσφαλτο  εν ώρα εργασίας έχει προβληματίσει όχι μόνο την κοινωνία των Χανίων, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι διανομείς, θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης για την προστασία του κλάδου.

Όπως έγινε γνωστό μετά και το νέο περιστατικό, θα πραγματοποιηθεί το πρωί της Κυριακής συνάντηση στο Εργατικό Κέντρο της πόλης στην οποία καλούνται οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις διανομής φαγητού, με στόχο την ίδρυση σωματείου.

Συνάδελφοι των δύο άτυχων νέων σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν:

“ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗ

Κανένας χωρίς κράνος.

Κανένας με κόκκινο.

Κανένας να μην τρέχει του σκοτωμού.

Κανένας με το κινητό στο χέρι.

Ελπίζοντας να το κάνουν και όλοι οι άλλοι οδηγοί αυτής της πόλης…

Υπάρχουμε!

Και είμαστε πολλοί. Αας ενωθούμε μήπως μας δούνε διαφορετικά επιτέλους..

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019

Όλοι στην μεγάλη αίθουσα του Εργατικού Κέντρου…

Ώρες 09:00 και 19:00” αναφέρουν στο σχετικό κάλεσμα.

Στο μεταξύ σήμερα στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Αγοράς, στα Χανιά, η Πρωτοβουλία Αντίστασης οργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας και στο κάλεσμά της μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Η περίπτωση του δεύτερου νεκρού διανομέα μέσα σε δεκαεφτά μέρες στην πόλη μας, σίγουρα σοκάρει τον καθένα. Πολύ περισσότερο μπορεί και πρέπει να βάλει σε προβληματισμό τον κάθε εργαζόμενο, τον κάθε άνθρωπο της δουλειάς που υφίσταται με διάφορους τρόπους και μορφές την πίεση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας καθημερινά και με κλιμακούμενη ένταση».

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και το Εργατικό Κέντρο Χανίων:

«Δυστυχώς για άλλη μια φορά στο ίδιο έργο θεατές…

Το Εργατικό Κέντρο Ν. Χανίων είχε κρούσει των κώδωνα του κινδύνου και στο παρελθόν για τους κινδύνους που διατρέχουν οι συνάδελφοι διανομείς (delivery), οι οποίοι εργάζονται κάτω από αντίξοες συνθήκες παίζοντας καθημερινά τη ζωή τους «κορώνα γράμματα» για τα φιλοδωρήματα που παίρνουν για μεροκάματα.

Είναι καιρός επιτέλους να μαζευτούν για να συζητήσουν τα προβλήματα που τους αφορούν, πόσο μάλλον για τις ζωές τους.

Να ανταποκριθούν όλοι οι συνάδελφοι διανομείς στο κάλεσμα που έχει γίνει από τους ίδιους την Κυριακή στις 20-1-2019 και ώρα 9.00 το πρωί και στην επαναληπτική στις 7.00 το απόγευμα την ίδια ημέρα στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Χανίων».

Γιάννης Λιονάκης: «Το πρόβλημα των τροχαίων γνωρίζουμε ότι είναι μεταναστευτικό»

Ο πρόεδρος του ΕΣΥ.ΠΡΟΤΑ με αφορμή το νέο δυστύχημα ανέφερε σε δήλωσή του:  «Το πρόβλημα των τροχαίων γνωρίζουμε ότι είναι μεταναστευτικό. Το 2001 είχαμε 31 νεκρούς στον ΒΟΑΚ. Το διαχωριστικό στηθαίο γύρω από την πόλη του Ηρακλείου του Ρεθύμνου και των Χανίων διόρθωσε τα πράγματα, μαζί με την αστυνόμευση που ήρθε την τελευταία δεκαετία στον ΒΟΑΚ.

Μέσος όρος νεκρών ανά έτος από Λινοπεράματα έως τις Γούβες μέχρι το 2003: 12! Από την ολοκλήρωσή του μέχρι σήμερα, τα τελευταία 15 χρόνια: 11 συνολικά! Και τώρα δυο στοιχεία για τη μετανάστευση.

Το 2017 έχουμε εφτά νεκρούς στο ΒΟΑΚ, 36 στο επαρχιακό οδικό δίκτυοκαι 11 στις πόλεις! Το 2018 έχουμε 8 στον  ΒΟΑΚ, 38 στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και 12 στις πόλεις. Φέτος έχουμε 1στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και 4 ήδη στις πόλεις».