Σε πλήρη… ναρκοθέτηση βρίσκεται συνολικά ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής αναφορικά με τα προβλήματα της σχολικής στέγης στο Ηράκλειο, αφού φαίνεται πως το μεγάλο σχέδιο επίλυσης τους απλά δεν … βγαίνει.
Γονείς και εκπαιδευτικοί είναι ανάστατοι από τις εξελίξεις αν κι έχουν δεχθεί πως για μία ακόμα σχολική χρονιά, τα μαθήματα θα αρχίσουν με προβλήματα.
Αυτό συμβαίνει γιατί, οι λύσεις για τη σχολική στέγη στο Ηράκλειο, στην ουσία τους «πατούσαν» πάνω στο γεγονός ότι οι εργασίες αποκατάστασης του 7ου Δημοτικού Σχολείου θα είχαν ολοκληρωθεί εγκαίρως, αφού από το καλοκαίρι βρίσκονταν στην τελική ευθεία, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες μετακινήσεις και τοποθετήσεις τύπου… τέτρις, στις υπόλοιπες μονάδες.
Κι αυτό γιατί, η έγκαιρη παράδοση του 7ου Δημοτικού Σχολείου, θα συνεπαγόταν την μετεγκατάσταση του στη Λότζια. Στη συνέχεια, το άδειασμα των οικίσκων του λιμανιού, θα συνεπαγόταν τη μετεγκατάσταση σε αυτούς, του 1ου Ειδικού Δημοτικού και του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου που στεγάζονταν στην Ακαδημίας.
Στο θεωρητικά ανακατασκευασμένο κομμάτι τις Ακαδημίας θα τοποθετούνταν το 53ο και 54ο Δημοτικά Σχολεία, που ήδη στεγάζονται εκεί, ενώ σε αυτό θα μεταφερόταν και το … 12ο Δημοτικό Σχολείο από τον Πόρο.
Την ίδια ώρα σε οικίσκους θα συνέχιζαν να κάνουν μάθημα τα Δημοτικά Σχολεία της οδού Γερωνυμάκη, το 24ο δηλαδή Δημοτικό και το 31ο. Με βάση τη συμφωνία που έγινε μεταξύ διεύθυνσης και Δημοτικής Αρχής, η μεταβατική αυτή περίοδος θα διαρκέσει το αργότερο ως τον Δεκέμβρη, οπότε και θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης.
Στο μεταξύ, ερωτηματικό παραμένει το τι θα γίνει σε σχέση με το Δημοτικό Σχολείο των Κάτω Ασιτών, για το οποίο ωστόσο έχει διευκρινιστεί πως ακόμα και αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες, μπορεί μεταβατικά να φιλοξενηθεί σε ένα άλλο κτίριο στον οικισμό.
Όλα αυτά βέβαια σε απόλυτα ιδανικές συνθήκες κι εφόσον δεν υπήρχε καμία καθυστέρηση πουθενά. Μέχρι στιγμής πάντως, μία εβδομάδα πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για τις εξελίξεις, ενώ ειδικά για τα σχολεία της Ακαδημίας, οι Σύλλογοι Γονέων έχουν κάνει σαφές πως ήδη ήταν υπερβολική η ανοχή τους να στεγαστούν δύο σχολεία δίπλα σε εργοτάξιο κυριολεκτικά. Υπ’ αυτή την έννοια έχουν κάνει σαφές σε όλους τους τόνους πως δεν πρόκειται να επιτρέψουν για κανένα λόγο την τοποθέτηση και του 12ου Δημοτικού στο μισό συγκρότημα, ενώ προετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις.
Την ίδια ώρα όμως, φαίνεται πως αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που υπάρχει, αφού το «αξίωμα της συνολικής λύσης» που βασίζονταν στην έγκαιρη μετεγκατάσταση του 7ου Δημοτικού Σχολείου στην έδρα του, δεν ισχύει.
Κι αυτό γιατί, σε ανακοίνωση του σχολείου αναφέρεται ότι «οι τελευταίες εργασίες στο σχολικό μας κτίριο (δηλαδή η τοποθέτηση των καινούριων κουφωμάτων) θα ολοκληρωθούν στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας. Έχουμε ήδη επικοινωνήσει με το συνεργείο καθαρισμού που θα αναλάβει την καθαριότητα του κτιρίου, το οποίο θα χρειαστεί περίπου 3 μέρες και έπειτα θα δρομολογηθεί η μεταφορά μας από τους Οικίσκους.
Ως εκ τούτου θα κάνουμε την έναρξη των μαθημάτων (εβδομάδα 12/9 -16/9 ) στους οικίσκους, όμως έχουμε μπει πια στην τελική ευθεία. Θα υπάρξει νέα ενημέρωση σχετικά με την πρώτη εβδομάδα του σχολικού έτους».
Αυτό πρακτικά συνεπάγεται πως τα Ειδικά Σχολεία δεν πρόκειται να μεταφερθούν στους οικίσκους πριν από τις 19 Σεπτεμβρίου. Με δεδομένο μάλιστα πως το 7ο Δημοτικό δηλώνει πως χρειάζεται το διάστημα ως τις 16 Σεπτεμβρίου για τη μετεγκατάσταση, η 19η Σεπτεμβρίου φαντάζει ουτοπική ως ημερομηνία. Το 7ο Δημοτικό δεν θα επιστρέψει στη βάση του πριν από την ίδια ημερομηνία. Τα 24ο και 31ο Δημοτικό θα εκκινήσουν ξανά μαθήματα σε οικίσκους.
Το σχολείο των Ασιτών (πιθανότατα, αφού δεν έχουν υπάρξει σχετικές ανακοινώσεις), θα αρχίσει τα μαθήματα του σε άλλο χώρο. Και στο συγκρότημα της Ακαδημίας, αν τελικά ισχύσουν οι αρχικές σκέψεις της Δημοτικής Αρχής και δεν υπάρξουν εντάσεις θα στοιβαχτούν τρία σχολεία, κυριολεκτικά δίπλα σε ένα εργοτάξιο.
Και μπορεί η μία ή οι δύο εβδομάδες να θεωρούνται «μικρός χρόνος» για μια τεχνική υπηρεσία, ωστόσο ο λόγος γίνεται για μια εκπαιδευτική διαδικασία και για τη μάθηση παιδιών που τα τελευταία χρόνια έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά λόγω κοροναϊού. Την ίδια ώρα, οι συζητήσεις για την επίλυση των προβλημάτων δεν άρχισαν χθες, αλλά υποτίθεται ότι δρομολογούνται από τον Μάιο.