Έντονος είναι ο προβληματισμός που υπάρχει σε σχέση με την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, αλλά και αναφορικά με το γεγονός πως οι δεσμευτικές προσφορές που έχουν δοθεί για το μεγάλο τμήμα από τα Χανιά ως το Ηράκλειο, παραμένουν για μήνες κλειστές.
Το τελευταίο διάστημα διακινούνται εντέχνως σενάρια σε όλη την Ελλάδα, που σχετίζονται με τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν σε εργατικό δυναμικό, αλλά και με τις τρομακτικές αυξήσεις του τελευταίου έτους στα κόστη κατασκευής. Η κυβέρνηση επιχειρεί επίσημα να υποβαθμίσει τα προβλήματα και να μην αναδείξει τα ζητήματα τα οποία υπάρχουν, θεωρώντας πως αν τα θέματα μπουν κάτω από το χαλί, ίσως και να πάψουν να υπάρχουν.
Παρ’ όλα αυτά και στο κυβερνητικό επιτελείο, επικρατεί μεγάλος προβληματισμός, αφού είναι πλέον κοινό μυστικό ότι έργα δισεκατομμυρίων ευρώ παραμένουν κολλημένα, με την πορεία τους μάλιστα να τελεί υπό σοβαρή αίρεση. Αντίστοιχος προβληματισμός επικρατεί βέβαια και στους εργολήπτες των δημόσιων έργων, οι οποίοι βρίσκονται επίσης σε μια πολύ δύσκολη καμπή, αν και η κυβέρνηση επιδιώκει να παρουσιάζει μια εικόνα κοσμογονίας και παραγωγής τεράστιου έργου.
Στο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου μάλιστα, ο επικεφαλής της εταιρείας Μυτηλιναίος, κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, η εταιρεία του οποίου συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία για τον Βόρειο Οδικό Άξονα, δεν δίστασε να εκφράσει την ανησυχία του για τις εξελίξεις, αφήνοντας έμμεσες αιχμές, ότι πίσω από το κατασκευαστικό κομμάτι, πιθανά και να κρύβονται συγκεκριμένα συμφέροντα.
Μιλώντας την Τρίτη στο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ο επικεφαλής της Μυτιληναίος δεν δίστασε να σχολιάσει ότι, αναφορικά με τον τομέα των κατασκευών, υπάρχουν έργα 15 δισεκατομμυρίων, αλλά τα περισσότερα είναι κολλημένα και υπάρχει ανησυχία ακόμα και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό για την τύχη τους.
Ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε ειδικά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αναφέροντας ότι, «συμμετέχουμε με τον Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ που είναι ένα πολύ μεγάλο και δύσκολο έργο που απασχολεί και τον πρωθυπουργό λόγω Κρήτης αλλά και γιατί έχει ιδιαίτερη ευαισθησία να προχωρήσουν όλα τα μεγάλα έργα».
Σε σχέση με τις καθυστερήσεις ως προς το άνοιγμα των προσφορών, ο κ. Μυτιληναίος δεν θέλησε να έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, ούτε και να σχολιάσει αρνητικά τις ομολογουμένως εξόφθαλμες παρατηρήσεις ως προς το άνοιγμα των προσφορών, ωστόσο ανέφερε ότι «Δώσαμε προσφορά πολύ μελετημένη και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή. Περιμένουνε να ανοίξουν οι προσφορές δεν έχουμε να κάνουμε κάτι περισσότερο».
Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ήδη γράψει η «Π» η κυβέρνηση μοιάζει να «παίζει καθυστερήσεις» με τον Βόρειο Οδικό Άξονα σε μια προσπάθεια της να ρυθμίσει μια σειρά από λεπτομέρειες που κατά κύριο λόγο σχετίζονται με τις παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων.
Διαρροές του Υπουργείου, αφήνουν να εννοηθεί πως ο πρωθυπουργός έχει κατανοήσει τις ελλείψεις των υφιστάμενων μελετών και θέλει να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις, που δεν θα διακινδυνεύουν ωστόσο την πορεία εξέλιξης του έργου. Την ίδια ώρα ωστόσο, οι εντονότατες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και ιδιαίτερα των πόλεων των Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια ευελιξίας, ενώ επιβάλλουν άμεσες διορθωτικές κινήσεις.