Στο επίκεντρο της διήμερης επίσκεψης του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις υποδομές Νίκου Ταχιάου, που ξεκινά από σήμερα στο Ηράκλειο το «καυτό» θέμα του ΒΟΑΚ, για το οποίο θα έχει αλλεπάλληλες συναντήσεις και επαφές με τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης.
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του ο υφυπουργός αναμένεται να επιχειρήσει να κάμψει την αποφασιστικότητα του Δήμου Ηρακλείου στην προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το επίμαχο θέμα του ΒΟΑΚ, μετά την απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος να αγνοήσει τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία ζητά να μη μονιμοποιηθεί η διχοτόμηση της πόλης από το ΒΟΑΚ μέσα από τη νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρακάμψεις των πόλεων.
Αυτό που έχει διαμηνύσει η Λότζια είναι ότι εάν δημιουργηθεί ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος που διχοτομεί την πόλη, αυτή η διχοτόμηση θα πάρει δραματικά χαρακτηριστικά, εάν δεν αλλάξει η συνολική αντιμετώπιση. Με βάση το πρόγραμμα που έχει διαμορφωθεί, ο κ. Ταχιάος, σήμερα, θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό, όπου θα έχει την ευκαιρία να συζητήσει, μεταξύ άλλων, και για τα θέματα που αφορούν στον ΒΟΑΚ.
Στη συνέχεια θα μεταβεί στο νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, όπου μαζί με την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, θα μετάσχουν σε σύσκεψη σχετικά με το ανασκαφικό έργο που διεξάγεται παράλληλα.
Την Παρασκευή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα πραγματοποιήσει συνάντηση εργασίας με τον περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, με τον οποίο θα συζητηθούν ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν αυτοψίες στα συμβασιοποιημένα έργα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος- Νεάπολη και Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, όπου αυτές τις μέρες αναπτύσσονται τα εργοτάξια.
«Από την κληρονομιά του τίποτα, στις καθυστερήσεις και στο περίμενε για το ΒΟΑΚ ο πρωθυπουργός»
Σκληρή πολιτική επίθεση από την κοινοβουλευτική ομάδα του τομέα Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ και τους βουλευτές Ε. Βατσινά, Φ. Παρασύρη, Κ. Σπυριδάκη και Μ. Χνάρη για το επίμαχο θέμα του ΒΟΑΚ για το οποίο κατηγορούν την κυβέρνηση για αδιαφορία, αβλεψία και επικοινωνιακή πολιτική.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, το «πουκάμισο» του ΒΟΑΚ παραμένει επί της ουσίας αδειανό. Ειδικότερα στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν : «..πλέον μπορούμε να σας πούμε πως στα τέλη του 2022 θα αρχίσουν να στήνονται τα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ, ενώ μέχρι το 2024 εκτιμάμε πως όλα τα μέτωπα του έργου θα είναι ανοιχτά και θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη».
Αυτές ήταν οι δηλώσεις του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή το 2021, κατά τη διάρκεια επίσημης παρουσίασης για το έργο του ΒΟΑΚ. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, το μείζον ζήτημα των καθυστερήσεων στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εξακολουθεί να είναι ένα από τα μείζονα προβλήματα για τους Κρητικούς.
Προφανώς, η κυβέρνηση είτε το αγνοεί, είτε προσποιείται ότι δεν κατανοεί πλήρως την κατάσταση, παρά τις υποσχέσεις και τις δηλώσεις της. Δεν εξηγείται διαφορετικά η αδιαφορία, καθώς από τις αρχές του έτους, ως βουλευτές του ΠΑΣΟΚ από την Κρήτη, και ο αρμόδιος υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα, είχαμε καταθέσει ερώτηση για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη της κατασκευής του ΒΟΑΚ, χωρίς ποτέ να λάβουμε απάντηση.
Έξι μήνες μετά, η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης και η αδυναμία του Υπουργείου να ανταποκριθεί στα στοιχειώδη με τις δηλώσεις ενθουσιασμού για την πρόοδο του έργου επισκιάζονται από την σημερινή πραγματικότητα. Υπερβάσεις στα χρονοδιαγράμματα, καθυστερήσεις στην έναρξη των εργοταξίων, αβλεψίες ως προς την κοστολόγηση των έργων και στο θέμα των απαλλοτριώσεων εγείρουν πρόσθετες καθυστερήσεις στο έργο.
Ενδεικτική της κατάστασης είναι και η παράταση που δόθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τις προσφυγές του Δήμου Ηρακλείου και Μαλεβιζίου. Γεγονός που, αυτομάτως, μεταθέτει χρονικά τις όποιες αποφάσεις για τις αρχές του 2025. Και μέσα στην πλήρη αποτυχία τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων έρχεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός από τα Χανιά, να τονίσει πως «η κυβέρνηση της ΝΔ κληρονόμησε το «απόλυτο τίποτα».
Το ψέμα, όμως, έχει κοντά ποδάρια. Καλοκαίρι του 2024 και ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ. Ακόμα δεν έχουν εκκινήσει ουσιαστικά τα έργα της κατασκευής και βεβαίως κανένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου δεν υπάρχει.
Αν ο κ. πρωθυπουργός κληρονόμησε το «απόλυτο τίποτα», από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ποσώς απασχολεί τους Κρητικούς. Το «πουκάμισο» του ΒΟΑΚ παραμένει επί της ουσίας αδειανό.