τα mini bus

Με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς εξελίσσεται η δωρεάν χρήση των μίνι μπας που συνδέουν το λιμάνι με το κέντρο της πόλης, τα οποία μηνιαίως μεταφέρουν 30.000 πολίτες. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του προέδρου του υπεραστικού ΚΤΕΛ κ. Καλλέργου Βουλγαράκη, ο οποίος με δηλώσεις του στην «Π» περιγράφει ότι η δωρεάν χρήση του μέσου κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και ενσωματώνεται στην κυκλοφοριακή συνείδηση των πολιτών.

Όπως ο ίδιος εξηγεί, τις διαδρομές αυτές διανύουν τέσσερα συνολικά λεωφορεία που μοιράζονται σε δύο διαφορετικά δρομολόγια. Το κάθε λεωφορείο εκτελεί 32 δρομολόγια κάθε μέρα.  Στο σύνολό τους και τα τέσσερα λεωφορεία εκτελούν 128 δρομολόγια τα οποία μηνιαίως μεταφέρουν 30 χιλιάδες  πολίτες.

Σύμφωνα πάντως με την πλευρά του ΚΤΕΛ αλλά και της Λότζια, η χρήση του νέου μέτρου των μίνι μπας εμφανίζει συνεχώς αυξητική τάση, με τη λεγόμενη «μπλε γραμμή» να απορροφά τα 2/3 της κίνησης των  επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο Στάδιο σε σχέση με την «κόκκινη» γραμμή που επιβιβάζει πολίτες από το λιμάνι.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κ. Βουλγαράκης, υπάρχει ικανοποίηση από την εφαρμογή της χρήσης των μίνι μπας και σημειώνει ότι η  διαδρομή που ξεκινά από το Παγκρήτιο Στάδιο έχει τριπλάσια ποσοστά συμμετοχής του κόσμου σε σχέση με την «κόκκινη» γραμμή που ξεκινά από το λιμάνι.

Ένας από τους λόγους που κατά την άποψή του συνδέεται με την επιτυχία αυτή, είναι το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών και αθλητών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης και διευκολύνονται να αφήσουν το αυτοκίνητό τους και να χρησιμοποιήσουν το μίνι μπας.

Ο προέδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ κ. Καλλέργος Βουλγαράκης

Ο ίδιος τονίζει ότι αυτό το οποίο μας έδειξαν τα νέα κυκλοφοριακά μέτρα ήταν ότι οι συνεχείς μονοδρομήσεις έδωσαν τεράστια αύξηση στην παράνομη στάθμευση, και τώρα με τις αντιδρομήσεις που έγιναν το πρόβλημα αυτό αναδείχτηκε σε όλη του την έκταση. Δύσκολα σημεία παραμένουν, σύμφωνα με τον ίδιο, η κίνηση από την Έβανς και τη Χαριλάου Τρικούπη που σηκώνουν μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εκτίμησή του οι νέοι κυκλοφοριακοί κόμβοι που πρόκειται να διαμορφώσει ο Δήμος το επόμενο διάστημα θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην αποφόρτιση της κίνησης των οχημάτων.

Όπως είναι γνωστό, η δημοτική Αρχή έχει εξαγγείλει ότι πρόκειται να κατασκευαστούν νέοι κυκλικοί κόμβοι στην ΟΑΣΗ και  τον Καράβολα. Μάλιστα, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι σε πρώτη φάση πρόκειται να σχηματιστούν πρόχειρα με τη χρήση νεροπαγίδων και στην πορεία θα προχωρήσει ειδική εργολαβία για την υλοποίησή τους.

Μάλιστα, όπως είχε εξηγήσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης, επιλέχθηκε η λύση της πρόχειρης κατασκευής, ώστε να ανακουφιστεί άμεσα η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και να διευκολυνθεί παράλληλα και η κίνηση των μίνι μπας. Σε αυτή τη φάση οι πρόχειρες κατασκευές θα γίνουν στο πλαίσιο της παρούσας εργολαβίας και αμέσως μετά θα γίνει κανονικά η προκήρυξη των έργων.

Συγκεκριμένα, θα διαμορφωθεί ένας κόμβος στη συμβολή της λεωφόρου Σοφοκλή Βενιζέλου με την προέκταση της οδού Αχαιών, ακριβώς μπροστά από το σιντριβάνι του Καράβολα. Αντίστοιχα, στη διασταύρωση του πλέγματος των κεντρικών οδικών αρτηριών Χρυσοστόμου, Χαριλάου Τρικούπη και μεγάλης Έβανς,  δημιουργείται ένας νέος κυκλικός κόμβος (roundabout) με σκοπό να αποφορτίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά βάρη που διαχέονται στην περιοχή. Αυτό σημαίνει ότι θα ξηλωθούν  όλα τα φανάρια που υπάρχουν από το σύνολο των οδικών αρτηριών, καθώς η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται μέσα από ένα μεγάλο roundabout (κυκλικό κόμβο).