Το σημείο που ξεκινούν βάρκες και σκάφη θέλει να διατηρήσει ο ΟΛΗ
Το σημείο που ξεκινούν βάρκες και σκάφη θέλει να διατηρήσει ο ΟΛΗ

Ενώ βαίνει προς το τέλος της η μαραθώνια διαδρομή που έχει τρέξει για να κλείσει και τυπικά το θέμα της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης στο Δήμο Ηρακλείου, ένα «αγκάθι» που εμφανίστηκε στην πορεία φαίνεται ότι φρενάρει την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας κυριολεκτικά στο παρά πέντε.

Όπως προκύπτει ο Οργανισμός Λιμένος εγείρει ένα ζήτημα σε σχέση με τη χάραξη της χερσαίας ζώνης, βάζοντας βέτο να παραμείνει στη δικαιοδοσία του ένα συγκεκριμένο τμήμα της παραλιακής μπροστά ακριβώς από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε όλη την έκταση που δένουν οι βάρκες και τα σκάφη.

Το όλο θέμα ζητήθηκε χθες στη διαπαραταξιακή επιτροπή που συγκλήθηκε μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Ηρακλείου κ. Βασίλη Λαμπρινού. Στο σύνολο τους οι δημοτικές παρατάξεις οι οποίες συμμετείχαν στη συνεδρίαση συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτό το αίτημα του Οργανισμού Λιμένος, εκτιμώντας ότι πρόκειται για κοινόχρηστο χώρο που δεν μπορεί να εκχωρηθεί. Συγκεκριμένα όπως τονίσθηκε μπορεί να παραχωρηθεί η χρήση του δρόμου όχι όμως και η κτήση του, ακριβώς επειδή είναι κοινόχρηστος.

Την ίδια στιγμή η πλευρά του ο Οργανισμού Λιμένος αξιολογεί ότι θα πρέπει να έχει διασφαλίσει ιδιοκτησιακά το συγκεκριμένο τμήμα της χερσαίας ζώνης ακριβώς επειδή αναπτύσσεται λειτουργική σχέση καθώς στη συγκεκριμένη έκταση δένουν βάρκες και σκάφη. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΛΗ εκτιμά ότι θα πρέπει να μην του αφαιρεθεί ιδιοκτησιακά ένα τμήμα του δρόμου που είναι φανερό ότι εμπίπτει αυστηρά στις δραστηριότητες του.

Σε κάθε περίπτωση αναμένονται με ενδιαφέρον τα επόμενα βήματα, και ο τρόπος με τον οποίο θα κλείσει το επίμαχο θέμα που ανέκυψε που εφόσον ξεπεραστεί εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί και τυπικά η πολύκροτη υπόθεση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης στο δήμο Ηρακλείου.

Όπως είναι γνωστό, ήδη έχει ληφθεί η πλειοψηφία των υπουργικών υπογραφών που έπρεπε να διασφαλιστούν ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης στο Δήμο Ηρακλείου.

Θυμίζουμε ότι η διαδικασία παραχώρησης της χερσαίας ζώνης στη Λότζια, είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος που άνοιξε το δρόμο στην κατεύθυνση αυτή, ώστε να περάσει στη δικαιοδοσία του Δήμου Ηρακλείου η έκταση που αναπτύσσεται έξω από τα κάγκελα του λιμανιού (η οποία  δεν συνδέεται με τη λιμενική δραστηριότητα) και νοτίως με εξαίρεση κάποια συγκεκριμένα σημεία τα οποία συνδέονται άρρηκτα με την ιστορία του Λιμανιού.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποια συγκεκριμένα σημεία που βρίσκονται νότια στα κάγκελα του λιμανιού επί της χερσαίας ζώνης  όπως για παράδειγμα οι εγκαταστάσεις του Θεατρικού Σταθμού, του ΚΤΕΛ, και  του Λιμενικού Περίπτερου παραμένουν στην ιδιοκτησία του Οργανισμού Λιμένος.

Ακριβώς στο σημείο αυτό, ΟΛΗ και Δήμος αρχίζουν να έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, διότι ο δήμος Ηρακλείου με απόφαση του την οποία έχει μάλιστα ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο, έχει αξιώσεις τόσο για το Μαρίνα όσο και για το Θεατρικό Σταθμό. Ειδικότερα η θέση που έχει υιοθετήσει η Λότζια είναι το κτήριο του  Θεατρικού Σταθμού να  παραμένει στην ιδιοκτησία του ΟΛΗ αλλά να παραχωρηθεί η χρήση του στο δήμο Ηρακλείου  για 40 χρόνια.

Η πλευρά του δήμου εκτιμά ότι ο θεατρικός σταθμός είναι ένας χώρος που είναι λειτουργικά ενταγμένος στην πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης την οποία χρόνια τώρα συντονίζει η Λότζια. Άρα η όποια διατάραξη αυτής της σχέσης, θα έχει παρενέργειες σε ό,τι αφορά το πλαίσιο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς την κοινωνία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πλευρά του ΟΛΗ έχει ξεκαθαρίσει ότι το αίτημα του Δήμου Ηρακλείου δεν μπορεί να πάρει μια τέτοια απόφαση διότι αφορά σε εξαιρετικά μεγάλο χρονικό διάστημα.