Σε ακινησία...
Προκλητικό χαρακτηρίστηκε το έγγραφο της ΔΥΠΕ από τους εργαζόμενους. “Αυτό κάνουμε πάντα κι είναι νόμιμο” απαντά η διοίκηση

Ένα πρόβλημα λύνεται και δέκα εμφανίζονται στο Δήμο Ηρακλείου όπου μπορεί χθες να σήμανε λήξη συναγερμού σε ό,τι αφορά το πρόβλημα των καυσίμων, που κινδύνευσε να τινάξει στον αέρα την αποκομιδή, αλλά η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό στη λειτουργία των απορριμματοφόρων, που συνδέεται άρρηκτα με την αποκρουστική εικόνα των αυτοσχέδιων χωματερών που πνίγουν το Ηράκλειο. Η εσωτερική λειτουργία του Δήμου έχει τρωθεί, από προβλήματα που δε λύνονται με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα εφιαλτικό σκηνικό που έχει παρελκόμενα σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όπως είχε γράψει χθες η «Π» στο Δήμο Ηρακλείου είχε ανακύψει μείζον ζήτημα με το θέμα των καυσίμων ακριβώς επειδή τα οχήματα που έχουν επωμιστεί το βάρος της αποκομιδής είχαν καταγράψει υπερκατανάλωση στο πετρέλαιο που τους αναλογεί. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι βάσει του νόμου σε κάθε δημοτικό όχημα μηνιαίως δικαιολογείται μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμων.

Εάν ξεπεράσει το όριο αυτό η όποια δαπάνη γίνει δεν είναι δικαιολογημένη. Στο Δήμο Ηρακλείου συνέβη ακριβώς αυτό, με αποτέλεσμα τα οχήματα που επιστρατεύονται για την αποκομιδή των απορριμμάτων να έχουν καταναλώσει το σύνολο των καυσίμων που τους αναλογεί, με αποτέλεσμα να μην νομιμοποιείται η δαπάνη της επανατροφοδοσίας τους. Το κρίσιμο ερώτημα είναι πως φτάσαμε ως εδώ, και γιατί τα συγκεκριμένα απορριμματοφόρα έφτασαν στο όριο της υπερκατανάλωσης…Η απάντηση σύμφωνα με στελέχη του Δήμου συνδέεται με το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός απορριμματοφόρων απαιτείται να επισκευαστεί, αλλά η διαδικασία αυτή δεν προχωρά, λόγω της μερικής αποτυχίας του διαγωνισμού προμήθειας ανταλλακτικών.

Για την ακρίβεια όπως προκύπτει, μετά από δύο διαδοχικές διαγωνιστικές διαδικασίες από τις 12 κατηγορίες υλικών που έγινε προκήρυξη για να τα προμηθευτεί ο Δήμος και να αποκαταστήσει προβλήματα στη λειτουργία των απορριμματοφόρων του καλύφθηκαν μόνο οι πέντε. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής ήταν ο Δήμος να μην  μπορέσει να βρει το σύνολο των ανταλλακτικών που είχε ανάγκη προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες αποκατάστασης των οχημάτων του, πολλά από τα οποία παραμένουν παροπλισμένα.

Μοιραία λοιπόν αναγκάστηκε να εκτελεί την αποκομιδή των απορριμμάτων με λιγότερα απορριμματοφόρα, τα οποία όπως είναι φυσικό ξόδεψαν και υπερκάλυψαν όλο το περιθώριο που είχαν σε σχέση με την κατανάλωση των καυσίμων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν. Λύση στο πρόβλημα αυτό δόθηκε χθες δια μέσω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην οποία προσέφυγε ο Δήμος Ηρακλείου τεκμηριώνοντας την ανάγκη να εγκριθεί επιπλέον ποσότητα καυσίμων. Από την πλευρά της Αποκεντρωμένης δόθηκε το «πράσινο φως» και έτσι δόθηκε διέξοδος στο εκρηκτικό πρόβλημα που είχε ανακύψει και κινδύνευε να τινάξει στον αέρα την αποκομιδή.

...και σε απελπισία
Ο πρώην πλέον διοικητής του Βενιζελείου κ. Κώστας Τερζάκης

Παροπλισμένα νέα οχήματα λόγω έλλειψης συντήρησης

Μπορεί από χθες τα απορριμματοφόρα να γεμίσουν το ρεζερβουάρ με καύσιμα και να ομαλοποιείται μια κατάσταση σε σχέση με την αποκομιδή, όμως εδώ εγείρονται και άλλα σοβαρά ζητήματα αφενός σε σχέση με ένα αριθμό οχημάτων που όπως αναφέραμε νωρίτερα δεν μπορεί να συντηρηθεί λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, αφετέρου όμως υπάρχει και ένα δεύτερο επίσης σοβαρό πρόβλημα το οποίο αφορά σε νέα οχήματα τα οποία είναι παροπλισμένα για να μη χαθεί η εγγύηση τους. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Όπως τονίζουν στην «Π» στελέχη της Λότζια, υπάρχουν νεοαποκτηθέντα οχήματα απορριμματοφόρα, τα οποία έχουν μακράς διάρκειας εγγύηση που όμως για να μη χαθεί προϋπόθεση είναι τα αυτοκίνητα αυτά να κάνουν σέρβις.

Δυστυχώς ο Δήμος Ηρακλείου μέσα από διαγωνιστική διαδικασία που έχει κάνει δεν μπόρεσε να βρει συνεργείο που θα αναλάβει την τακτική συντήρηση τους, με αποτέλεσμα να έχει επιλεγεί η λύση του παροπλισμού τους. «Τα φυλάμε ως κόρη οφθαλμού και δεν τα χρησιμοποιούμε για να μη χαθεί η εγγύηση» τονίζει στην «Π» στέλεχος του Δήμου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Δήμος έχει παροπλίσει ένα σημαντικό τμήμα του στόλου των νέων οχημάτων του διότι δεν μπορεί να τα συντηρήσει, και επιλέγει να μην τα χρησιμοποιεί για να μη χάσει τα οφέλη της συντήρησης.

Το γεγονός αυτό από μόνο του δείχνει τα αδιέξοδα που έχουν χτιστεί στο εσωτερικό του Δήμου, τα οποία δυστυχώς αλληλεπιδρούν και με άλλες καταστάσεις όπως για παράδειγμα την αποδόμηση της υπηρεσίας των ραντεβού για τη συγκέντρωση των ογκωδών αντικειμένων, η οποία λειτουργούσε υποδειγματικά και είχε δείξει στην πράξη ότι όχι μόνο αποδίδει αλλά αποδίδει και σε υψηλά επίπεδα.

Αντίστοιχα βαρύτατο είναι και το πλήγμα της απώλειας δεκάδων εργαζομένων τους οποίους δε βρήκε τρόπο να κρατήσει ο Δήμος Ηρακλείου παρά το γεγονός ότι καλύπτουν στην πράξη πάγιες και διαρκείς ανάγκες και το αίτημα αυτό παραμένει επιτακτικό. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οξύνεται συνεχώς το πρόβλημα με τις ανεξέλεγκτες αυτοσχέδιες χωματερές που βυθίζουν το Ηράκλειο σε ένα απαράδεκτο σκηνικό παρακμής που μας προσβάλλει όλους.