Τεράστια πρόκληση αποτελεί η απαράδεκτη και ντροπιαστική εικόνα που παρουσιάζει η οδική σύνδεση στην περιοχή του Αϊ-Γιάννη Χωστού, όπου καθημερινά καταγράφεται ένα απίστευτο κυκλοφοριακό αλαλούμ ενώ σημειώνονται δεκάδες τροχαία ατυχήματα.
Όπως είναι γνωστό, η περιοχή χρόνια τώρα σηκώνει ένα απίστευτο όγκο αυτοκινήτων, όχι μόνο ΙΧ αλλά και βαρέων οχημάτων, τα οποία κινούνται με εξαιρετική δυσκολία σε ένα οδικό δίκτυο το οποίο έχει ξεπεράσει τα όριά του και έχει αποδειχτεί εντελώς ακατάλληλο για να αντέξει την τόσο βεβαρυμένη κυκλοφορία που δέχεται.
Τα τελευταία χρόνια μετά από διανοίξεις δρόμων που έχουν γίνει στην περιοχή έχει δημιουργηθεί μια νέα πραγματικότητα, που επιβάλει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων που δεν έρχονται με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται απίστευτα ο κόσμος που κινείται στην περιοχή, και να είναι εκτεθειμένος σε μεγάλους κινδύνους.
Όπως είναι γνωστό στην περιοχή συγκλίνουν μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Χ. Ξυλούρη, η Ηρακλή, η Λυκείου, ανάμεσα στις οποίες δεν υπάρχει μια ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση με αποτέλεσμα να είναι πραγματική άσκηση θάρρους να ένα όχημα κινηθεί από τον ένα δρόμο στον άλλο.
Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στο ύψος της γέφυρας, την οποία εάν επιχειρήσει ένας να τη διασχίσει με τα πόδια, παίζει την ζωή του κορώνα γράμματα χωρίς υπερβολή, αφού σε κάποια σημεία δεν υπάρχει καν πεζοδρόμιο, αλλά και εκεί που υπάρχει είναι τόσο περιορισμένο με αποτέλεσμα αυτός που κινείται αισθάνεται την πίεση του αέρα από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Εγκρίθηκαν 4 εκατ. 900 χιλ. για μελέτη του δρόμου προς Μαλάδες
«Έχουμε καλά νέα για την περιοχή» τονίζει με δηλώσειες του στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης Ε. Κουκιαδάκης, ο οποίος τονίζει ότι εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΚΑ 4 εκατ. 900 χιλ. ευρώ τα οποία μπορούν να καλύψουν το πρώτο τμήμα της μελέτης που έχει γίνει για την κυκλοφοριακή αποκατάσταση της περιοχής σε ένα μήκος 500 περίπου μέτρων.
Ολόκληρη η μελέτη καλύπτει τη διαδρομή από τη Φοινικιά που ξεκινάει από την εκκλησία του Άι-Γιάννη μέχρι τον Άγιο Σύλλα.
Το συνολικό κόστος του έργου φτάνει τα 32 εκ ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του δρόμου σε ένα μήκος 9 χλμ. όπου προβλέπεται η κατασκευή έντεκα ισόπεδων κόμβων.
Ο κ. Κουκιαδάκης εξηγεί ότι «το έργο θα κατασκευαστεί τμηματικά. Ωστόσο για να τρέξουν ταχύτερα οι διαδικασίες και να μην περιμένουμε την έκδοση τιμής μονάδος για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν, ο σχεδιασμός που υπάρχει είναι να συνηγορήσουν οι περίοικοι να διαθέσουν τις υπό απαλλοτρίωση ιδιοκτησίες τους ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Ήδη έχω έρθει σε επαφή με τους πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής από τους οποίους έχω ζητήσει συνάντηση με στόχο να συνδράμουν στην κατεύθυνση αυτή και να διευκολυνθεί η Περιφέρεια στην προσπάθεια που καταβάλλει για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου».
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Ευριπίδη Κουκιαδάκη, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που σχεδιάστηκαν αυτή την περίοδο, διότι αντιμετωπίζει με πληρότητα όλα τα προβλήματα προσβασιμότητας σε μια περιοχή με μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης, και παράλληλα καλύπτει με ασφάλεια την οδική σύνδεση με μια σειρά από οικισμούς με δεκάδες επιχειρήσεις.
Παράλληλα όμως λύνει αποτελεσματικά και τα πλημμυρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή ενώ παράλληλα τοποθετείται και όλος ο μηχανισμός για το φωτισμό της.
Σχεδιάζονται δύο κόμβοι από το Δήμο Ηρακλείου στην είσοδο του δρόμου προς τον Άι-Γιάννη
Με δύο μεγάλους κυκλικούς κόμβους στην είσοδο του δρόμου προς τον Άι-Γιάννη Χωστό, στο ύψος που συμβάλλουν οι οδοί Χρυστομιχάλη Ξυλούρη Λυκείου και Ηρακλή σχεδιάζει ο Δήμος Ηρακλείου να αντιμετωπίσει το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που καταγράφεται στην περιοχή.
Όπως είναι γνωστό, το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί περιοχή ευθύνης του Δήμου Ηρακλείου ενώ από τη γέφυρα και μετά την ευθύνη διαχείρισης την έχει η Περιφέρεια Κρήτης.
Σε ό,τι αφορά στο τμήμα που αφορά το Δήμο ο σχεδιασμός της Λότζια είναι να κατασκευαστούν δύο νέοι κυκλικοί κόμβοι που θα ανακουφίσουν τις σύνθετες κυκλοφοριακές συνδέσεις της περιοχής.
Μάλιστα όπως τονίζει ο ίδιος έχει συνάντηση με το μελετητή του έργου την ερχόμενη Τρίτη προκειμένου να εξετάσουν το σχεδιασμό στις λεπτομέρειες τους και να συμφωνήσουν ένα πλαίσιο δρομολόγησης των έργων που απαιτούνται.