ΠΑΡΚΟ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ έργα

Από τη μακέτες περάσαμε επιτέλους στις… μπουλντόζες για να αρχίσει η κατασκευή του πάρκου Ερυθραίας, μιας από τις πιο πολυσυζητημένες παρεμβάσεις ανάπλασης που έρχεται για να εξασφαλίσει μια  τεράστια νησίδα άθλησης πρασίνου και ψυχαγωγίας που θα καλύψει διευρυμένα σημαντικές περιοχές του νότιου τμήματος του Ηρακλείου, όπως  τη Φορτέτσα τον Άι Γιάννη και τις Μεσαμπελιές.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γ. Αναστασάκη «ξεκίνησαν οι εργασίες για τη δημιουργία του πιο σημαντικού κοινόχρηστου χώρου στα νότια της πόλης μας, το πάρκο Ερυθραίας έρχεται για να αλλάξει όχι μόνο τη μορφολογία μιας ευρύτερης περιοχής αλλά και για να βελτιώσει έμπρακτα την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής χιλιάδων συμπολιτών μας.

ΠΑΡΚΟ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ  μακέτες έργα

Η υλοποίηση ενός απαιτητικού και οραματικού έργου, με βάθος χρόνου στον σχεδιασμό και πολλή προσπάθεια για την υλοποίηση».

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, το πάρκο Ερυθραίας προτεραιοποιείται ως ανάγκη, αφού είναι το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης των νοτίων προαστίων του Ηρακλείου, το οποίο με την ολοκλήρωσή του θα δίνει διέξοδο αναψυχής αθλητισμού και περιπάτου στην ευρύτερη περιοχή της Φορτέτσας του Άι Γιάννη, των Μεσαμπελιών. Όπως είναι γνωστό το έργο έχει «σπάσει» σε τρία κομμάτια.

To σύνολο της έκτασης στην οποία θα πραγματοποιηθεί η παρέμβαση είναι 14 στρέμματα, από τα οποία τα 6,7 είναι κοινόχρηστοι χώροι και τα υπόλοιπα  7,3 παράπλευροι οδοί και πεζοδρόμια. Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LifeGrin και ίδιους πόρους του Δήμου Ηρακλείου.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός τονίζει ότι «η διαμόρφωση  του πάρκου Ερυθραίας αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και ολόκληρου του Ηρακλείου.

Είναι ένα πραγματικά σημαντικό έργο που θα δώσει στο Ηράκλειο ένα μεγάλο και σύγχρονο χώρο πρασίνου, άθλησης και αναψυχής,  θα αναβαθμίσει ουσιωδώς την ποιότητα ζωής των δημοτών, ενώ θα αποτελέσει πόλο έλξης και για τους επισκέπτες της πόλης».

Τι προβλέπει η κατασκευή του έργου

Αν και οι κοινόχρηστοι χώροι , χωρίζονται μεταξύ τους από κάθετους δρόμους, η μελέτη έθεσε σαν στόχο την ενοποίησή τους σχεδιαστικά και λειτουργικά.

Αυτό επιτυγχάνεται  με τη χάραξη μίας συνεχόμενης διαδρομής πεζών μήκους περίπου 400 μέτρων και ενός παράλληλου  ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης ίδιου μήκους.

Οι δύο αυτές πορείες αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της νέας διαμόρφωσης, εκατέρωθεν της οποίας  «στήνονται» οι νέες προτεινόμενες χρήσεις και δραστηριότητες: περιοχές πρασίνου, περιοχές ανάπαυσης, σημεία στάθμευσης ποδηλάτων, χώρος με τραπεζόπαγκους και μία μικρή παιδική χαρά.

Για την ενίσχυση της σύνδεσης των κοινόχρηστων χώρων επιλέχτηκε να γίνει ιδιαίτερος χειρισμός στα σημεία συνάντησή τους, δηλαδή στα σημεία διασταύρωσης των δύο παράλληλων οδών Μιχαήλ Ηλιάκη και Νικ. Καμπιτάκη με τις κάθετες οδούς. Έτσι επιλέγεται οι διασταυρώσεις αυτές να υπερυψωθούν και να επιστρωθούν με κυβόλιθο διαφορετικό από  τους υπόλοιπους δρόμους. Για την καλύτερη συλλογή των ομβρίων κατασκευάζονται νέες σχάρες υδροσυλλογής, προσαρμοσμένες στη νέα μελέτη.