«Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να λειτουργεί με τρόπο ορθολογικό και ουσιαστικό, αλλά και με κοινωνική ευαισθησία. Επίσης, οφείλει να αναδεικνύει προβλήματα και να προτείνει λύσεις στο πεδίο ευθύνης της. Αυτό κάνουμε ως Δημοτική Αρχή, για ένα γνωστό πρόβλημα που έρχεται από το παρελθόν και πρέπει να λυθεί με τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό. Ειδικά σε ό,τι αφορά ευάλωτα νοικοκυριά και μικροοφειλέτες, που βρίσκονται σε αντικειμενική αδυναμία ανταπόκρισης, πρέπει άμεσα να υπάρξει ειδική μέριμνα από την Πολιτεία» αναφέρει σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός.
Υπενθυμίζεται ότι επειδή η νομοθεσία προβλέπει πλέον την παραγραφή των βεβαιωμένων οφειλών στα 5 έτη, επιτάσσει τη διακοπή αυτής της παραγραφής με την λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης εις βάρος των οφειλετών – όπως είναι η κατάσχεση ποσού από τραπεζικό λογαριασμό – για οφειλές άνω των 50 ευρώ. Γι’ αυτό και ο Δήμος Ηρακλείου έχει απευθύνει κάλεσμα προς τους πολίτες για ενημέρωση και ρύθμιση των οφειλών τους, παρά το ότι τέτοια υποχρέωση ενημέρωσης δεν προβλέπεται από το νόμο.
Οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Ταμειακής Βεβαίωσης στα τηλέφωνα 2813409145, 2813409146, 2813409456, 2813409459 και 2813409257 για να ενημερώνονται για τυχόν οφειλές που βαρύνουν το ΑΦΜ τους. Επίσης συνιστάται η τακτοποίηση των σχετικών ληξιπρόθεσμων οφειλών (εξόφληση ή ρύθμιση) στις περιπτώσεις όπου αυτό είναι εφικτό. Οι Δήμοι σήμερα, παρέχουν στους δημότες τη διευκόλυνση τμηματικής καταβολής χρεών σε έως και 24 δόσεις. Η διαδικασία μπορεί να γίνει και ηλεκτρονικά, μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου με χρήση κωδικών TaxisNet, ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.heraklion.gr/e-services/economic-services/rythmish-ofeilwn-4646a.html όπου εμφανίζεται η ατομική καρτέλα οφειλών κάθε Δημότη.