Παραδίδεται ο δρόμος ου εθνικού δικτύου Γούρνες-Χερσόνησος

ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Παραδίδεται ο δρόμος, τρέχουν για τη γέφυρα

Πριν από το Πάσχα πρόκειται να παραδοθούν στην κυκλοφορία τα επτά από τα εννέα χιλιόμετρα του εθνικού δικτύου Γούρνες-Χερσόνησος τα οποία ολοκληρώνονται, με εξαίρεση τα δύο χιλιόμετρα του δρόμου στα οποία έχει ανακύψει ζήτημα και τα έργα έχουν «παγώσει» με εντολή της Εφορείας Παλαιονθρωπολογίας Σπηλαιολογίας, προκειμένου να ελεγχθούν σπηλαιώσεις που βρίσκονται στη χάραξη της οδού.

Η καθυστέρηση που φέρνει η έρευνα αυτή έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο, και σε κεντρικό πολιτική επίπεδο, καθώς εγείρονται όχι σοβαρά ζητήματα απένταξης του έργου, το οποίο θα πρέπει να έχει παραδοθεί στο σύνολό του στις 20 Οκτωβρίου.

Υπάρχει όμως και ένας ακόμα σοβαρότερος λόγος που καθιστά αναγκαία την εμπρόθεσμη παράδοση του έργου, καθώς αν διασφαλιστεί τότε η χώρα μας θα επιβραβευθεί με ένα μπόνους 120 εκ. ευρώ, το οποίο θα μπορέσει να αξιοποιήσει για να υλοποιήσει και άλλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Και τα δύο αυτά ζητήματα αναδεικνύει σε παρέμβασή του ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής προς τη γενική γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Βλαζάκη.

Συγκεκριμένα ο κ. Κορκολής, ο οποίος έχει πλήρη ενημέρωση για την εξέλιξη του μεγάλου έργου, έστειλε επιστολή στην κ. Βλαζάκη από την οποία ζήτησε την επίσπευση των εργασιών ώστε να μην τορπιλιστεί η πορεία υλοποίησης του έργου, η εμπρόθεσμη παράδοση του οποίου έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον τόπο μας.

Όπως είναι γνωστό, η  Εφορεία Παλαιονθρωπολογίας Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού με έγγραφό της έχει ζητήσει από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, να βάλει φρένο στην εξέλιξη των εργασιών που εξελίσσονται στην περιοχή  Φαραγγούλι, προκειμένου να ελεγχθούν αρχαιολογικά  σπηλαιώσεις που βρίσκονται στη χάραξη της οδού που διασχίζει τον Αποσελέμη, καθώς, όπως τεκμηριώνει η υπηρεσία, παρουσιάζουν εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον.

η γέφυρα στη χάραξη της οδού που διασχίζει τον Αποσελέμη
Σε κρίσιμο σημείο η κατασκευή της γέφυρας

Στο επίμαχο σημείο κατασκευάζεται μια γέφυρα η οποία έχει θεμελιωθεί, έχουν μπει οι βάσεις και οι κορμοί και το κόστος των εργασιών που έχει πιστοποιηθεί φτάνει τα 3.000.000 ευρώ, ενώ το σύνολο της παρέμβασης φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ. Το όλο θέμα συζητήθηκε στο ΚΑΣ και η λύση που είχε δοθεί προέβλεπε ότι ώς τον Απρίλιο θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί η αποτύπωση και οι έρευνες στις σπηλαιώσεις που βρίσκονται στην περιοχή οι οποίες στη συνέχεια θα εξελιχθούν εκτός του πεδίου του εργοταξιακού χώρου.

Ωστόσο, η σημαντική χρονοκαθυστέρηση που υπήρξε στη συγκρότηση της ομάδας που θα αναλάβει το έργο της έρευνας συνδυαστικά με την τουλάχιστον επτάμηνη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας (που προκύπτει από τις συμβάσεις όσων θα εργαστούν στην ερευνητική διαδικασία) έχουν ανάψει φωτιές στον Οργανισμό Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης, που οφείλει να παραδώσει  ολοκληρωμένο το έργο  της διαμόρφωσης του δρόμου τον Οκτώβριο. Για την ακρίβεια, η θέση στελεχών του ΟΑΚ είναι ότι εάν η όλη διαδικασία τραβήξει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το Πάσχα, έχει τιναχθεί στον αέρα όλο το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Αυτό επισημαίνει και σε σχετική επιστολή τουψ τόσο προς τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ όσο  και προς τη Γ.Γ. του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Βλαζάκη ξεκαθαρίζοντας ότι η διακοπή των εργασιών εγείρει μέγα θέμα και  ζητάει να επιληφθεί προσωπικά και να δώσει το πράσινο φως στη συνέχιση του έργου.

Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να ξεκαθαριστεί το όλο θέμα στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου που έχουν κολλήσει οι εργασίες, όπως τονίζει ο κ. Αγαπάκης,  θα γίνει εκτροπή της κυκλοφορίας και η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται με εργοταξιακή σήμανση.

Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο τμήμα του έργου, πρόκειται να παραδοθεί πριν από το Πάσχα και συγκεκριμένα ο στόχος που έχει τεθεί,  εκτός θεαματικού απροόπτου, είναι να παραδοθεί στο τέλος του μήνα.