Ένας δρόμος – φάντασμα που κόστισε σχεδόν 200 εκατομμύρια για να κλείσει μετά από ένα χρόνο παράδοσης και να μην υπάρχει κανένα επίσημο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμά του!
Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα για τον δρόμο της Μεσσαράς, τον οποία μετά από έξι μήνες αναβολών και υπεκφυγών ανέδειξε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο ο ίδιος ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Καρνέσης. Ο κ. Καρνέσης βέβαια, δεν ισχυρίστηκε πως ο δρόμος δεν θα ανοίξει ξανά, απλά δεν μπόρεσε να δώσει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την παράδοσή του και δεν απέκλεισε την πιθανότητα να υπάρξουν νέες καταστροφές στον δρόμο ακόμα και μετά τις πολύμηνες παρεμβάσεις των υπηρεσιών.
Με τη δήλωση – φωτιά που έκανε ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών, άφησε εντελώς εκτεθειμένους τόσο την ηγεσία του Υπουργείου, όσο όμως και τους τοπικούς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι και είχαν δηλώσει σε όλους τους τόνους, πως ο δρόμος είναι δεδομένο ότι θα παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού.
Εκτός από το Υπουργείο και τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος που επέλεξε να εκθέσει, ο Γιάννης Καρνέσης μιλώντας στην ΕΡΑ Ηρακλείου εξέθεσε απροκάλυπτα και ολόκληρο το πολιτικό σύστημα, καθώς και τους πολιτικούς, τονίζοντας πως ο δρόμος της Μεσσαράς αποτελεί ένα «παράδειγμα προς αποφυγή» αφού η διαδικασία κατασκευής του συγκεκριμένου δρόμου «αντί να είναι διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, εξελίχθηκε με καθαρά τοπικιστικά και ιδιοτελή συμφέροντα».
Όπως τόνισε μάλιστα ο κ. Καρνέσης, ο δρόμος βρίσκεται σε ένα δυσμενές γεωτεχνικό περιβάλλον, με πολύ μεγάλη υδροφορία που θα δημιουργεί πάντα προβλήματα! Ο ίδιος ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου λοιπόν, έρχεται να παραδεχθεί δημόσια, τα όσα εδώ και χρόνια φωνάζει η τοπική κοινωνία, για έναν δρόμο ακατάλληλο και μη λειτουργικό που παρ’ όλα αυτά δόθηκε στην κυκλοφορία, χωρίς κανείς να γνωρίζει το γιατί.
Ο Γιάννης Καρνέσης επίσης δεν αρνήθηκε την πιθανότητα για νέα προβλήματα στον δρόμο, δηλώνοντας πως «Πιστεύουμε αυτή τη φορά ότι θα είμαστε καλύτερα αλλά χωρίς να μπορούμε να προβλέψουμε γεγονότα ανώτερης βίας» και προσθέτοντας ότι η προσπάθεια που γίνεται είναι όχι για να εξαφανιστούν τα προβλήματα, αλλά για να ελαχιστοποιηθούν.
Οι «βόμβες» Καρνέση όμως δεν σταμάτησαν στις τραγικές ανακοινώσεις παραδοχής του «απόλυτου τέλματος», αλλά συνέχισαν με σαφείς υπαινιγμούς για τουλάχιστον περίεργες διαδικασίες ως προς την αντιμετώπιση επίλυσης των προβλημάτων.
Ο κ. Καρνέσης παραδέχθηκε πως δεν «μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με το σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών».
Η ίδια η Διοικούσα Επιτροπή Νέας Δημοκρατίας, ωστόσο, της Εκλογικής Περιφέρειας Ηρακλείου, είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση, στην οποία ο πρόεδρός της Βαγγέλης Καρκανάκης, παρουσιάζονταν στο έργο για επιθεώρηση των εργασιών που εκτελούνταν, οι οποίες μάλιστα δηλώνονταν πως προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και ικανοποιητικά!
Για ποιο λόγο από τη στιγμή που οι εργασίες στον δρόμο Ηράκλειο – Μεσσαρά εκτελούνται κανονικά, αναμένεται απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η οποία θα εγκρίνει το «σχέδιο της σύμβασης» που έχει κατατεθεί;
Τα ερωτήματα που γεννιούνται από τις δηλώσεις Καρνέση είναι πάρα πολλά και σημαντικά, ενώ αναδεικνύουν μια σειρά από θέματα, τα οποία πιθανά και να αποτελούν αντικείμενο Εισαγγελικής Έρευνας. Υπενθυμίζεται ότι για την καθίζηση του Μαρτίου είχε εκκινήσει Εισαγγελική Έρευνα προκειμένου να αναζητηθούν και να αποδοθούν πιθανές ευθύνες.
Μετά από τις δηλώσεις Καρνέση και την παραδοχή της παράδοσης ενός μη ασφαλούς δικτύου, στο οποίο θα δημιουργούνται πιθανότατα διαρκώς προβλήματα, δεν θα πρέπει να αναζητηθούν πολιτικές και πραγματικές ευθύνες;
Επίσης, μετά από έξι μήνες καθυστερήσεων, αναβολών, αλλά και δημόσιων τοποθετήσεων από το Βήμα της Βουλής μάλιστα, για ομαλή εξέλιξη των διαδικασιών και παράδοση του δρόμου στο τέλος του καλοκαιριού, δεν θα πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;
Δεν θα πρέπει επίσης να αναζητηθούν ευθύνες στους πολιτικούς παράγοντες που αναφέρονται χωρίς να κατονομάζονται από τον γενικό διευθυντή του Υπουργείου, οι οποίοι και λειτούργησαν, κατά δήλωσή του, με καθαρά τοπικιστικά συμφέροντα;
Το θέμα του δικτύου της Μεσσαράς αποδεικνύεται ότι δεν είναι ένα απλό ζήτημα. Και με δεδομένα τα όσα ακούστηκαν από έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που βρίσκεται μάλιστα πολύ υψηλά στην ιεραρχία, κρίνεται αναγκαία αφενός η απόδοση των πραγματικών ευθυνών προς όλους, αλλά και η ενημέρωση για την όποια λύση σχεδιάζει, αν βέβαια σχεδιάζει, το Υπουργείο.
Αυτή τη στιγμή, ο νότος της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου είναι ουσιαστικά αποκομμένος από τον βορά και «εξυπηρετείται» από ένα απαρχαιωμένο κι επικίνδυνο δίκτυο, το οποίο συμπωματικά συντηρήθηκε στοιχειωδώς από την Περιφέρεια Κρήτης το φετινό καλοκαίρι. Κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για όλα αυτά. Δεν είναι δυνατόν να ακούγονται δημόσια τόσο σκληρές κατηγορίες, να παραμένει ένας δρόμος κλειστός επί έξι μήνες και να μην υπάρχει καμία ευθύνη. Ευθύνες υπάρχουν και πρέπει να αποδοθούν.