ΒΟΑΚ

Φωτιές άναψε για μία ακόμα φορά το χθεσινό δημοσίευμα της «Π» αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, προκαλώντας πλήθος πολιτικών αντιδράσεων αλλά και αντιπαραθέσεων.

Έκδηλη ήταν ωστόσο και η αγανάκτηση αρκετών πολιτών και φορέων, οι οποίοι αναμένουν από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη χωρίς καμία υπεκφυγή να κάνει τη δήλωσή του πράξη για ανακοίνωση έργων και χρονοδιαγραμμάτων από την Κρήτη, μέσα στον Ιούνιο.

Από την πλευρά της πάντως, η Νέα Δημοκρατία εξαπολύει δριμύτατη επίθεση προς την κυβέρνηση και τον υπουργό για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, με τον γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή Ηρακλείου να τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι δέσμευση της παράταξης του ως αυριανή κυβέρνηση είναι η δημιουργία ενός νέου και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από την Κίσσαμο ως και τη Σητεία, αφού αποτελεί κομβικής σημασίας έργο.

Στη δήλωσή του ο Λευτέρης Αυγενάκης κάνει λόγο για μια κυβέρνηση που είτε είναι παντελώς ανίκανη ή αν δεν είναι, οφείλει να βγει και να αποκαλύψει την πραγματική αλήθεια στον ελληνικό λαό.

«Κάθε… τρεις και λίγο, η κυβέρνηση μιλά για νέο σχεδιασμό στο έργο του ΒΟΑΚ. Ανακοινώνει διαφορετικές διαδικασίες, διαφορετικό τμήμα του έργου, διαφορετικές προθεσμίες και δίνει… κι άλλα ραντεβού. Για να διαψεύσει μετά από λίγο… τον ίδιο της τον εαυτό!» αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Αυγενάκης στην ανακοίνωσή του, κάνοντας λόγο για εμπαιγμό των πολιτών και για κυβερνητική προσπάθεια συγκάλυψης ενός ανύπαρκτου έργου.

«Χωρίς καμία απολύτως μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς καθορισμένο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με άγνοια του συνολικού αριθμού των υπό κατασκευή χιλιομέτρων, με ανολοκλήρωτες απαλλοτριώσεις, και μετά από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και άλλες τόσες αλλαγές σχεδιασμού, η κυβέρνηση, ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Τσίπρας έρχονται σήμερα να… θυμηθούν τη μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου» τονίζει ο κ. Αυγενάκης υποστηρίζοντας ότι ο αρμόδιος υπουργός θυμήθηκε φέτος να αξιολογήσει μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρου και να εκτιμήσει ότι είναι ασύμφορη η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

«Και αφού η δημοπράτηση του έργου πάει από παράταση σε… παράταση και πάλι… παράταση, ο υπουργός αφήνει να διαρρεύσουν νέα σχέδια για σπάσιμο του έργου σε επιμέρους τμήματα» αναφέρει ο κ. Αυγενάκης.

Σε σχέση με τις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας, ο γραμματέας αναφέρει ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί θέμα ασφάλειας και ανάπτυξης, ενώ στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι να προχωρήσει άμεσα μια Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα, κυρίως ως προς τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης ξεκαθαρίζει πως πρόθεση της Νέας Δημοκρατίας είναι το έργο να γίνει με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, προτείνοντας ως βασικούς χρηματοδότες τους ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς.

«Έχουμε, ως Νέα Δημοκρατία, ήδη κάνει σχετικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον» ξεκαθαρίζει ο κ. Αυγενάκης, που καταλήγει ότι η δέσμευση του κόμματός του είναι απόλυτη και το «έργο θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή για τους πολίτες τρόπο».