ΠΑΛΙ “ΚΟΛΛΗΣΑΝ” ΤΑ ΕΡΓΑ Απαράδεκτη εικόνα στο κέντρο της πόλης

Νευρικότητα και αντιδράσεις έχει προκαλέσει η στασιμότητα που καταγράφεται στην ολοκλήρωση των έργων στο σταυρό της πόλης. Καταστηματάρχες της περιοχής δεν κρύβουν την ενόχληση τους από την αναβλητικότητα που παρατηρείται σε ένα κομβικό σημείο του ιστορικού ιστού, όπου η πρόσβαση έχει γίνει πιο δύσκολη λόγω του ανοικτού εργοταξίου. Όπως τονίζουν,  τα πράγματα χειροτερεύουν επειδή καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η τουριστική σεζόν και άρα η επισκεψιμότητα, με αποτέλεσμα αρκετοί Ηρακλειώτες ειδικά οι πιο ηλικιωμένοι να αποφεύγουν να κινούνται στην περιοχή για να αποφύγουν τόσο τις παγίδες του ανοικτού εργοταξίου όσο και το συνωστισμό.

Από την πλευρά του  ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γ.Αναστασάκης με δηλώσεις του την «Π» τονίζει μεταξύ άλλων ότι καταγράφεται μια  μικρή καθυστέρηση που στην παραλαβή υλικών πλακόστρωσης, λόγω των γενικότερων εμπλοκών που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι διαβεβαιώσεις που έχουν δοθεί είναι ότι σύντομα μέσα στις επόμενες 10-15 μέρες τα υλικά επίστρωσης θα έχουν έρθει και θα τοποθετηθούν. Ο ίδιος σημειώνει ότι το συγκεκριμένο  τμήμα του εργοταξίου θα μπορούσε να έχει τελειώσει και σε ταχύτερους χρόνους,  αν δεν είχαν σημειωθεί αυτές οι καθυστερήσεις για τις οποίες θα πρέπει να υπάρχει κατανόηση λόγω της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί. Στο μεσοδιάστημα εξελίσσονται οι εργασίες στην οδό Αμαλθείας και Αμνισού οι οποίες αναπλάθονται  στο πλαίσιο των εργασιών της παρέμβασης που βρίσκεται σε εξέλιξη στη 1821.

Σε ό,τι αφορά στο μεγάλο εργοτάξιο του Λάκκου, εκεί προχωρούν οι εργασίες τοποθέτησης βοτσαλομπετό από το ύψος του Πολιτιστικού προς το κέντρο. Για την ακρίβεια σε αυτή τη φάση βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες διαμόρφωσης των οδεύσεων πίσω από τη Μαρογιώργη που προχωρούν ικανοποιητικά. Η εκτίμηση του ίδιου είναι ότι μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται στο πλαίσιο της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης που γίνεται προσπάθεια να επιταχυνθούν όσο το δυνατό περισσότερο ώστε να υπάρχει η όσο το δυνατό ταχύτερη παράδοση του έργου.

Στην κατεύθυνση αυτή υπάρχουν έντονες πιέσεις και από τον κόσμο, που έχει υποστεί μεγάλη καταπόνηση από την εργοταξιακή όχληση και ζητά να τρέξουν όσο το δυνατό ταχύτερα οι εργασίες ανάπλασης καθώς οι καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω του ανοικτού εργοταξίου έχουν κουράσει και ταλαιπωρήσει τους δημότες.

Ο αντιδήμαρχος παραδέχεται ότι έχει δίκιο ο κόσμος που διαμαρτύρεται αλλά όπως επισημαίνει σε κάθε εργοτάξιο υπάρχουν δυσκολίες που όμως γίνεται προσπάθεια να αναχαιτιστούν.  Ο ίδιος σημειώνει ότι η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι στο τέλος του επόμενου μήνα όλη η ανάπλαση του κέντρου θα  έχει ολοκληρωθεί και θα έχει κυριολεκτικά γυρίσει σελίδα ένα νευραλγικής σημασίας τμήμα του ιστορικού ιστού που θα αλλάξει όψη. Έτσι πολύ σύντομα η τοπική κοινωνία οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες της περιοχής θα μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν τα οφέλη του μεγάλου αυτού έργου.

Ακόμη δεν έχουν αποφασίσει για το πώς θα γίνεται η κυκλοφορία!

Στο τέλος του επόμενου μήνα αναμένεται να ανοίξει η Λότζια το «καυτό» θέμα της κυκλοφοριακής οργάνωση του κέντρου της πόλης, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάπλασης που βρίσκονται σε εξέλιξη, και μοιραία θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για τις κινήσεις πεζών και οχημάτων εντός του ιστορικού ιστού.  Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα κεφάλαια που θα βάλει μπροστά του ο Δήμος Ηρακλείου, αφού ήδη έχουν αποτυπωθεί  διαφορετικές απόψεις από τους τοπικούς φορείς για το πως θα πρέπει να οργανωθεί η κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της πόλης.

Η Λότζια ελπίζει ότι τελικά θα βρεθεί μια  κοινή συνισταμένη, αν και αυτό μοιράζει σχεδόν ακατόρθωτο όταν οι τοποθετήσεις που γίνονται είναι εκ διαμέτρου αντίθετες σε σχέση με το αν θα πρέπει να κινούνται ή όχι οχήματα στο σταυρό της πόλης και με ποιους όρους. Μοιραία ο Δήμος θα αναγκαστεί να πάρει αποφάσεις και να «σπάσει αυγά»  κάνοντας τις επιλογές του, οι οποίες και θα σφραγίσουν το πολιτικό του αποτύπωμα.

Ο ίδιος πάντως ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γ.Αναστασάκης σημειώνει ότι ετοιμάζεται η επεξεργασία του θέματος το οποίο πιθανόν να τεθεί στη μεθεπόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφορίας.

Όπως έχει γράψει η «Π» η  νέα κυκλοφοριακή μελέτη και τα προτεινόμενα σενάρια της δρομολογούν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την οργάνωση της κίνησης των οχημάτων στον ιστορικό ιστό, καθώς εισηγείται ρηξικέλευθες προτάσεις σε σχέση με την κίνηση των οχημάτων με αντιδρομήσεις, νέους κόμβους, νέους ποδηλατοδρόμους και τη διαχείριση της στάθμευσης των οχημάτων.

Μεταξύ των προτάσεων που ξεχωρίζουν είναι η αμφιδρόμηση της Δουκός Μποφώρ, η δημιουργία νέων κυκλικών κόμβων στις οδούς Γρ. Γεωργιάδου- Χ. Τρικούπη- Α. Παπανδρέου- Λ. Κνωσσού, και στο σημείο συνάντησης της Λεωφόρου Δημοκρατίας και της οδού Γερωνυμάκη, και τη δημιουργία ποδηλατόδρομων.

Πού θα γίνουν πεζοδρομήσεις

 

Όπως είναι γνωστό, ειδικά στις περιοχές ανάπλασης η πρόταση των μελετητών προβλέπει ότι  στο πλαίσιο της προσπάθειας, της δραστικής μείωσης της διαμπερούς κυκλοφορίας στον ιστορικό ιστό, να γίνει η πεζοδρόμηση του άξονα, Δικαιοσύνης στο τμήμα από την οδό Ιδομενέως- Ίδης -Λεωφ. Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη. Παράλληλα στη μελέτη προτείνεται η διεύρυνση των πεζοδρομήσεων συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές τις οδούς Έβανς (μικρή Έβανς) και των οδών Σμύρνης, Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, και των κάθέτων σε αυτές, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη καθώς και της 1821.

Με την προτεινόμενη πεζοδρόμηση εκτιμάται σταδιακά ότι θα μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος ΙΧ οχημάτων που προσεγγίζει σήμερα την περιοχή είτε από την Λεωφόρο Δημοκρατίας, είτε από την Λεωφόρο Ικάρου, θα αναπτυχθεί η εμπορική δραστηριότητα των καταστημάτων και θα αναβαθμιστεί αισθητικά και τουριστικά η περιοχή.