Ασφαλτοστρώσεις πολλών χιλιομέτρων στο Ηράκλειο
Ασφαλτοστρώσεις πολλών χιλιομέτρων στο Ηράκλειο

Σε ένα μεγάλο εργοτάξιο αναμένεται να μετατραπεί ο Δήμος Ηρακλείου αμέσως μετά το Πάσχα, καθώς το Εκλεκτικό Συνέδριο ενέκρινε το μεγάλο πακέτο των εργολαβιών ασφαλτόστρωσης που αφορούν σε όλο τον αστικό Δήμο Ηρακλείου (1η,    2η, 3η, 4η Δημοτική Κοινότητα) συμπεριλαμβανομένης και της Νέας Αλικαρνασσού και μιας ακόμα γενικής εργολαβίας ασφαλτόστρωσης που θα λειτουργεί ενισχυτικά στις προηγούμενες.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γ. Αναστασάκης εκτιμά ότι μετά το Πάσχα θα ανοίξουν εργοτάξια  σε όλη τη γεωγραφική περιφέρεια του Δήμου που έχουν εγκριθεί οι συμβάσεις και ήδη τρέχει όλη η αναγκαία γραφειοκρατική προετοιμασία που θα πρέπει να προηγηθεί. Εκκρεμούν ακόμα οι εγκρίσεις των αντίστοιχων παρεμβάσεων που δρομολογούνται στις Δημοτικές Ενότητες Παλιανής, Τεμένους και Γοργολαΐνι για να ολοκληρωθεί όλο το πάζλ των παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί.

Οραματικό σχέδιο για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου εντός πόλης

Πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα τόσο σε σχέση με τα χρήματα που θα διατεθούν όσο και σε ότι αφορά στο εύρος της παρέμβασης που σκοπό έχει να αναπτυχθεί σε κάθε σπιθαμή του αστικού Ηρακλείου και της ενδοχώρας του. Μετά τις εκπτώσεις που δόθηκαν ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου από τα 65 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προγραμματιστεί περιορίστηκε στα 27.517.800 ευρώ.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκης

Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει μεταξύ άλλων ότι «μετά τη μεγαλύτερη παρέμβαση που έχει γίνει στο Ηράκλειο και αφορά στην αντικατάσταση όλου του δικτύου ύδρευσης της πόλης, ξεκινά ένα ακόμα μεγαλύτερης εμβέλειας αλλά εξίσου οραματικό σχέδιο, που αφορά στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου εντός πόλης αλλά και στην αγροτική οδοποιία».

Όπως τονίζει ο κ. Αναστασάκης, «το σκεπτικό του σχεδιασμού αυτού στηρίζεται στη λογική ότι εάν ο Δήμος συνέχιζε να διαχειρίζεται τα προβλήματα οδοποιίας διαθέτοντας 1 εκατ. ευρώ ανά διαστήματα θα χρειαζόμασταν 10ετίες για να γίνει το σύνολο των έργων που απαιτούνται σε όλους τους δρόμους του Δήμου Ηρακλείου. Η δρομολόγηση του σχεδιασμού αυτού είναι  πολιτική βούληση του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα που έρχεται να διαδεχτεί το μεγάλο εγχείρημα που εξελίσσεται και αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης. Βάζουμε πολύ ψηλά τον πήχη και μέσα από μια γενναία διάθεση κονδυλίων επιχειρούμε να δώσουμε λύση οριστική σε ένα πρόβλημα που χρόνια τώρα βασανίζει τους Ηρακλειώτες και είναι φανερό ότι δε λύνεται μέσα από εμβαλωματικές παρεμβάσεις».

Πώς θα γίνει η επιλογή των δρόμων που θα ασφαλτοστρωθούν

Ο σχεδιασμός για τις οδούς που θα επιλεγούν ανά δημοτικό διαμέρισμα θα γίνει σε συνεννόηση με τη ΔΕΥΑΗ και με την Wind ώστε να καλυφθούν όλα τα υπάρχοντα ζητήματα  με τους δρόμους στους οποίους έχουν γίνει τομές ή εκσκαφές που έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο οδόστρωμα. Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο κ. Αναστασάκης σε σχέση με το μεγάλο ζήτημα που ανοίγει τώρα και δεν είναι άλλο από τον τρόπο επιλογής των δρόμων που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ασφαλτόστρωσης του Δήμου Ηρακλείου. Ο ίδιος σημειώνει ότι θα ακολουθήσουν συσκέψεις για το σκοπό αυτό και θα μπει ένα συγκεκριμένο πλάνο σχεδιασμού.

Ασφαλτοστρώσεις πολλών χιλιομέτρων στο Ηράκλειο
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «η ποιότητα των οδικών δικτύων είναι ένα ζήτημα απολύτως συνυφασμένο με την ποιότητα ζωής. Με δεδομένο ότι τα βαριά έργα ομβρίων ύδρευσης αλλά και των οπτικών ινών προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και μας δίνουν τους δρόμους τελειωμένους. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου η πολιτική προτεραιότητα να μεταφραστεί και σε οικονομική προτεραιότητα τώρα που το πεδίο είναι καθαρό για να φτιάχνονται οι δρόμοι μια και καλή».

Ο αντιδήμαρχος εξηγεί ότι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σε κάθε περιοχή, όπως για παράδειγμα στο Μασταμπά, δεν θα περιοριστούν μόνο σε κεντρικές οδικές αρτηρίες αλλά θα επεκταθούν σε πλέγματα γειτονιών που χρόνια τώρα περιμένουν να αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της περιοχής τους.   Ο ίδιος εξηγεί ότι θα ανοίξουν όλα τα μέτωπα των εργολαβιών ταυτόχρονα, διότι αν θα περιμένουμε να προχωρήσουν ξεχωριστά οι εργασίες θα εξελιχθούν με μεγάλη αναβλητικότητα.