ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Ώρα αποφάσεων για την κυκλοφοριακή μελέτη

Η νέα πραγματικότητα που δημιουργεί στην εντός των τειχών πόλη η αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης, πρόκειται να παρουσιαστεί στο πλαίσιο ευρείας σύσκεψης που θα πραγματοποιηθεί στη Λότζια την ερχόμενη Παρασκευή 5 Αυγούστου. Με την παρουσίαση αυτή ουσιαστικά ολοκληρώνεται η διαδικασία της διαβούλευσης, που προηγήθηκε στην Επιτροπή Κυκλοφορίας.

Όπως είναι γνωστό, η νέα κυκλοφοριακή μελέτη στηρίζεται στη φιλοσοφία της λειτουργίας πεζοδρόμων, αποθαρρύνει τις διαμπερείς κινήσεις, φέρνει πολλές αντιδρομήσεις, νέους κόμβους, νέους ποδηλατοδρόμους. Η κρίσιμη συζήτηση για την κυκλοφοριακή οργάνωση της παλιάς πόλης ανοίγει διάπλατα με φόντο την ολοκλήρωση των εργασιών ανάπλασης στο ιστορικό κέντρο, που δημιουργεί νέα δεδομένα σε σχέση με την κίνηση των οχημάτων.

Μεταξύ των προτάσεων που ξεχωρίζουν είναι η αμφιδρόμηση της Δουκός Μποφώρ, η δημιουργία νέων κυκλικών κόμβων στις οδούς Γρ. Γεωργιάδου- Χ. Τρικούπη- Α. Παπανδρέου- Λ. Κνωσσού, και στο σημείο συνάντησης της Λεωφόρου Δημοκρατίας και της οδού Γερωνυμάκη, και τη δημιουργία ποδηλατόδρομων.

Η πρόταση των μελετητών προβλέπει ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας, της δραστικής μείωσης της διαμπερούς κυκλοφορίας στον ιστορικό ιστό, θα πρέπει να γίνει η πεζοδρόμηση του άξονα, Δικαιοσύνης στο τμήμα από την οδό Ιδομενέως- Ίδης -Λεωφ. Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη. Παράλληλα στη μελέτη προτείνεται η διεύρυνση των πεζοδρομήσεων συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές την οδό Έβανς (μικρή Έβανς) και των οδών Σμύρνης, Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, και των καθέτων σε αυτές, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη καθώς και της 1821.

Οι μελετητές προτείνουν τη δημιουργία ενός άξονα ήπιας κυκλοφορίας, που αποτελείται από τις οδούς: Μπιζανίου – Θησέως – Κόσμων – Μονής Οδηγήτριας – Καζάνη με την φορά που περιγράφεται. Συγκεκριμένα, προτείνεται η διάνοιξη του πεζόδρομου της οδού Μπιζανίου, στο τμήμα από την οδό Λουκάρεως μέχρι την οδό Καρτερού ώστε στη συνέχεια ο οδικός άξονας να είναι προσβάσιμος από τα οχήματα μέχρι την Λεωφ. Καλοκαιρινού.

Στην οδό 25ης Αυγούστου προτείνεται να απαγορευτεί η εγκάρσια διάσχιση των οχημάτων από τον πεζόδρομο της 25ης Αυγούστου από τους κάθετους οδικούς άξονες Επιμενίδου- Λόρδου Βύρωνα και Κορωναίου. Παράλληλα, προτείνεται να πεζοδρομηθούν τα τμήματα της οδού Επιμενίδου από Πατρός Αντωνίου μέχρι 25ης Αυγούστου, της οδού Λόρδου Βύρωνα από 25ης Αυγούστου μέχρι Μονής Αγκαράθου της οδού Κορωναίου από Αρκολέων μέχρι Πατρός Αντωνίου.

Η κυκλοφοριακή μελέτη εστιάζει στις κεντρικές κυκλοφοριακές οδεύσεις της παλιάς πόλης και τις παθογένειες τους, όπου οργιάζει η παράνομη στάθμευση, είναι ελλιπή τα πλάτη των πεζοδρομίων και γενικότερα εμφανίζουν μια αισθητικά υποβαθμισμένη εικόνα.

Προτείνεται η κατασκευή όπου δεν υφίστανται πεζοδρομίων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Ι. Μητσοτάκη και η διαμόρφωση εσοχών για την οργάνωση της στάθμευσης. Συγκεκριμένα, προτείνονται η εξασφάλιση ελάχιστου δυνατού πλάτους πεζοδρομίων 1,50μ και στις δύο πλευρές της οδού και η δημιουργία εσοχών θέσεων στάθμευσης με ταυτόχρονο περιορισμό της λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στο ελάχιστο δυνατό πλάτος των 3,0μ με ταυτόχρονη τοποθέτηση στυλίσκων προκειμένου να αποφεύγεται η παράνομη κατάληψή τους από οχήματα.

Με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας προτείνεται η διαμόρφωση νέων κόμβων, οι οποίοι παρουσιάζουν προβλήματα στη ροή της κυκλοφορίας, στην ορατότητα καθώς και προβλήματα ασάφειας των κινήσεων τους. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η δημιουργία κυκλικού κόμβου μεταξύ της Λεωφόρου Δημοκρατίας και της οδού Ανεμογιάννη που αποτελείται από τέσσερα σκέλη, μορφής σταυρού.

Επίσης, προτείνεται η δημιουργία κυκλικού κόμβου στις οδούς Γρ. Γεωργιάδου- Χ. Τρικούπη- Α. Παπανδρέου- Λ. Κνωσσού, όπως επίσης και στο σημείο συνάντησης της Λεωφόρου Δημοκρατίας και της οδού Γερωνυμάκη όπου προτείνεται η κατάργηση των σηματοδοτών, καθώς εκτιμάται ότι η κατασκευή κυκλικού κόμβου μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα εξυπηρέτησης. Κυκλικός κόμβος προτείνεται ακόμα μεταξύ των Λεωφόρων Ικάρου και Μποφώρ με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης και της γενικότερης λειτουργίας του κόμβου και την ασφαλέστερη κίνηση των πεζών.