Μεγάλες προσδοκίες έχει η τοπική αγορά και όχι μόνο από τη σημερινή Black Friday, η οποία βέβαια εξελίσσεται σε «μαύρο δεκαήμερο» αφού εδώ και δέκα ημέρες διαφόρων ειδών επιχειρήσεις διαφημίζουν τις φθηνότερες τιμές τους σε διάφορα είδη.
Περισσότερο δυναμικά έχουν μπει στις προσφορές οι εταιρείες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς και οι μεγάλες εταιρείες αθλητικών ειδών, χωρίς βέβαια να απουσιάζουν από τις προσφορές κι εκπτώσεις, όλων των ειδών οι εταιρίες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως ακόμα και τα σούπερ μάρκετ σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο, εξέδωσαν ειδικό φυλλάδιο με τις επονομαζόμενες “Black Friday προσφορές”. Προσφορές όμως για την Black Friday έχουν βγάλει ακόμα και… φαρμακεία, καθώς επίσης και συνοικιακά καταστήματα οπωροκηπευτικών.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες και οι επιχειρηματίες αξιοποιούν κι εκμεταλλεύονται τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες, αφού οι περισσότερες προσφορές τη φετινή χρονιά έχουν διανεμηθεί και ανακοινωθεί είτε μέσω email είτε μέσω της πλατφόρμας Viber. Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχουν προχωρήσει σε τηλεοπτικές διαφημίσεις, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν ακολουθήσει τη λογική αφισών στα καταστήματα τους.
Και η τοπική αγορά βέβαια στο Ηράκλειο έχει μπει στη λογική των προσφορών για τη Black Friday, με τα καταστήματα να διαφημίζουν μειώσεις τιμών σε διάφορα είδη, καθώς και ειδικές προσφορές που αφορούν στη σημερινή μόνο ημέρα.
Το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις μπαίνουν στη λογική μειώσεων και προσφορών εξαιτίας της “Black Friday” δείχνει αφενός ότι το φαινόμενο σε επίπεδο marketing έλκει τους καταναλωτές, αλλά αφετέρου δείχνει πως υπάρχει μια μεγάλη ανάγκη για κατανάλωση στην αγορά, αφού τόσο οι τζίροι όσο όμως και κατά συνέπεια τα κέρδη βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ειδικότερα οι μικρότερες επιχειρήσεις και οι τοπικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα βιωσιμότητας και προσπαθούν με κάθε τρόπο να διαχειριστούν μια κατάσταση η οποία έρχεται μετά από δύο χρόνια πανδημίας και περιορισμών.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά και τα φυσικά καταστήματα είναι το γεγονός πως οι καταναλωτές πλέον είτε φοβούνται, είτε έχουν ξεχάσει να επισκέπτονται φυσικά καταστήματα, ενώ αντίστοιχα έχουν εξοικειωθεί πλήρως με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που μπορούν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία και φθηνότερες γενικά τιμές. Έτσι, υπάρχει μια τεράστια στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, αφού οι ανάγκες για φυσική παρουσία σε ένα κατάστημα μικραίνουν διαρκώς.
Ανεξάρτητα όμως από τον τρόπο που γίνονται οι αγορές, τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι ενώσεις καταναλωτών εφιστούν την προσοχή σε όσους σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αγορές σήμερα ή να επιλέξουν “Black Friday προσφορές” αφού σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούνται τα φαινόμενα των υπερκοστολογημένων προϊόντων, που τελικά πωλούνται σήμερα, όσο και πριν ένα μήνα, αλλά η τιμή τους ονομάζεται «τιμή προσφοράς». Αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι γενικευμένες, ωστόσο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και πολύ καλή έρευνα αγοράς, προκειμένου οι καταναλωτές να μην πέσουν στην παγίδα της παραπληροφόρησης.
Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές δεν πρέπει να κοιτούν πόσο ισχυρίζεται ο κάθε επιχειρηματίας ότι έκανε ένα προϊόν πριν την έκπτωση σου, αλλά την τελική τιμή της προσφοράς και αν αυτή μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον οικογενειακό προϋπολογισμό.