ΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΓΙΑ ΜΕΣΣΑΡΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Όλα για τη σταθεροποίηση της κατολίσθησης του δρόμου

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί όλη η απαιτούμενη γραφειοκρατική διαδικασία  για να δοθεί για τις ανάγκες της τοπικής κυκλοφορίας (και μόνο)  ένα τμήμα του δρόμου της Μεσσαράς και συγκεκριμένα Γέργερη Απομαρμά-Μοίρες, αφού τοποθετηθεί η αναγκαία εργοταξιακή σήμανση. Στο μεταξύ θα παραμένει κομμένη στα δύο η πρόσβαση του Ηρακλείου προς την ενδοχώρα και το αντίστροφο, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγάλη προσπάθεια για τη σταθεροποίηση της κατολίσθησης του δρόμου στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασού. Όπως είναι γνωστό, η καθίζηση αναπτύσσεται σε μια έκταση 70 μέτρα μήκος και 30 μέτρα πλάτος και χαρακτηρίζεται δυναμικά εξελισσόμενη, καθώς στην περιοχή αυτή τα χώματα είναι σαθρά και αναβλύζουν από παντού νερό.

Σε αυτή τη φάση βρίσκονται σε εξέλιξη γεωτεχνικές έρευνες και εργασίες για την αντιστήριξη του δρόμου της Μεσσαράς προκειμένου να ανακοπεί η κατολίσθηση και να σταθεροποιηθεί. Οι γεωτεχνικές έρευνες θα δείξουν το εύρος του προβλήματος που έχει προκληθεί στην περιοχή, καθώς είναι κρίσιμο ζητούμενο να εντοπιστούν οι συντεταγμένες τους, διότι μόνο έτσι θα καταστεί εφικτή η επιλογή του είδους της λύσης που πρέπει να επιλεγεί για την αποκατάστασή του.

Οι καλές καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών αποδείχτηκαν καλός σύμμαχος των έργων αντιστήριξης που πρέπει να τρέξουν για να σταθεροποιηθεί ο δρόμος. Όπως είναι γνωστό, στο πλαίσιο των εργασιών γίνεται αποφόρτιση της επίχωσης από τη μια πλευρά του δρόμου και  κατασκευή αντίβαρου (από την άλλη πλευρά), δηλαδή μιας ζώνης αντιστήριξης στο πόδι της κατολίσθησης ώστε να ισορροπήσει η δυναμικά εξελισσόμενη ολίσθηση του δρόμου.

Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα προχωρήσει η επόμενη, δηλαδή η δεύτερη φάση των εργασιών, που αφορούν στη σταθεροποίηση του δρόμου ,στο πλαίσιο της οποίας προβλέπονται η τοποθέτηση πασσάλων και συστήματος στράγγισης των νερών.  Η περιοχή έχει δεχτεί τεράστιες ποσότητες νερού που κυριολεκτικά αναβλύζει από παντού, με αποτέλεσμα να προκληθεί η καθίζηση στον δρόμο που έχει κατασκευαστεί πάνω σε μάργες και υπόγεια νερά.  Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι στις γύρω περιοχές υπάρχουν ακόμα ποσότητες χιονιών, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί χρόνος για να απελευθερωθούν όλες οι ποσότητες νερού που αναβλύζουν μέσα από το χώμα.

ΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΓΙΑ ΜΕΣΣΑΡΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ  Όλα για τη σταθεροποίηση  της κατολίσθησης του δρόμου
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εκτεταμένη κατολίσθηση που έχει σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο του δρόμου και την ταλαιπωρία χιλιάδων διερχόμενων επιβατών, εργαζόμενων και αγροτών που μεταφέρουν τα προϊόντα τους, οι οποίοι αναγκάζονται πλέον να διασχίζουν τον παλιό δρόμο μέσω Αγίας Βαρβάρας, έχει προκαλέσει την αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας.

Οι άνθρωποι αυτοί που τόσα χρόνια αγωνιούσαν να αποκτήσουν ένα δρόμο της προκοπής, πάνω που είπαν ότι τον απέκτησαν,  βρέθηκαν από τη μια στιγμή στην άλλη σε μια βίαιη επιστροφή στο παρελθόν και μάλιστα σε μια εξαιρετικά δύσκολη και κακή χρονική συγκυρία, όπου το κόστος των μετακινήσεων έχει γίνει αβάσταχτο.

Ευθείες βολές για το έργο κατασκευής του δρόμου από Σπίρτζη – Πολάκη

Οι πρώην υπουργοί και βουλευτές-τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Παύλος Πολάκης και Χρήστος Σπίρτζης, κατά την περιοδεία που πραγματοποίησαν στο Ηράκλειο, έκαναν αναφορά στο μείζον θέμα που έχει ανακύψει με τον δρόμο της Μεσσαράς που κόπηκε στα δύο μετά την κατολίσθηση. Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης και με αφορμή την παρέμβαση του εισαγγελέα μίλησε για δραματικές ελλείψεις και κακοτεχνίες, με ευθύνη της Ν.Δ για ένα έργο του οποίου η κατασκευή ανατρέχει όπως είπε στο 2014. Οι δύο άνδρες τόνισαν  ότι «το έργο  αυτό είναι ένα έργο που φτιάχτηκε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας.

Η κυβέρνηση να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται και μετά να αποδίδουν ευθύνες» τόνισαν.