Την ομόθυμη στήριξη τους προς τη Δημοτική Αρχή εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν στην σύσκεψη την οποία συγκάλεσε ο Δήμαρχος Αλέξης Καλοκαιρινός στην αίθουσα «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης, σχετικά με την ενίσχυση της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το έργο του ΒΟΑΚ στα όρια της πόλης του Ηρακλείου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης, η συγκοινωνιολόγος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μαρία Σίτη, ο Πρύτανης του ΕΛΜΕΠΑ Νίκος Κατσαράκης, ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και πρώην Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανόλης Φραγκάκης, ο Διευθυντής των Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Νίκος Σεϊμένης, ο Τεχνικός Σύμβουλος του ΟΑΚ Σπύρος Λαγουδάκης, η Γενική Γραμματέας του Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ζηνοβία Τσαντρίζου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μενέλαος Σκουλούδης, ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΒΕΝΗ Νίκος Λειβαδιωτάκης, ο Διευθυντής του ΕΚΑΒ Κρήτης Νίκος Γιαννακουδάκης, ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ανατολικής Κρήτης Μανόλης Χαχλιούτης, ο Γενικός Διευθυντής της ΕΑΣΗ Γιώργος Λαμπράκης, ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, ο Πρόεδρος των Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης Μιχάλης Βλατάκης, το στέλεχος της Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Ηρακλείου Γεωργία Σφακιανάκη, ο Πρόεδρος του Ηράκλειο-ΟΑΑ Μιχάλης Δελάκης, εκπρόσωποι του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί, του Ταξί Κνωσσός και του Candia Taxi καθώς και η Γενική Γραμματέας του Δήμου Μαρία Σκραφνάκη.
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους και εξέφρασε την ικανοποίηση του για την ανταπόκριση δηλώνοντας «Θέλω να εκφράσω την ικανοποίηση μου για τη σημερινή συνάντηση. Η πρόσκληση βρήκε ανταπόκριση, κάναμε μια ουσιαστική συζήτηση και αυτό είναι χρήσιμο γιατί πρέπει και οι φορείς και εν τέλει οι πολίτες, να είναι συμμέτοχοι στις προσπάθειες. Πρέπει και να γνωρίζουν τι συζητάμε, και αυτό που διεκδικούμε να το διεκδικούμε μαζί.»
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός ενημέρωσε τους παρισταμένους σχετικά με την αναβολή της εκδίκασης της προσφυγής το Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ η οποία ήταν προγραμματισμένη για τις 27 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο Δήμαρχος Ηρακλείου ανέλυσε την επιχειρηματολογία της Δημοτικής Αρχής η οποία ενισχύει την προσφυγή του Δήμου στο ΣτΕ και η οποία βασίζεται σε ζητήματα που άπτονται σε κυκλοφοριακές βελτιώσεις αλλά και στην αντιπλημμυρική προστασία.
Συγκεκριμένα, οι απαιτούμενες βελτιώσεις οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών αφορούν:
- Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
- Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
- Με δεδομένο ότι τα παραπάνω, ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
- Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
- Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
- Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.
Όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος Ηρακλείου, οι παραπάνω λύσεις αφορούν ζητήματα που είτε θα δημιουργηθούν, είτε υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο και θα οξυνθούν με τη νέα χρήση του.
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης, διευκρίνισε πως συζητήθηκαν οι άμεσες απαιτήσεις, από τος οποίες δεν μπορεί να υπάρξει υποχώρηση, με την κατασκευή νότιας παράκαμψης να παραμένει ως βασική απαίτηση, η οποία όμως δεν αναστέλλει το προγραμματισμένο έργο: «Με την εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου δίνεται μια μεγάλη ευκαιρία να ενταχθεί το έργο της νότιας παράκαμψης που είναι πράγματι το έργο που θα δώσει τη λύση σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό και να αποκτήσει μια ρεαλιστική βάση για να γίνει. Δεν θα γίνει αύριο, δεν θα γίνει σε πέντε χρόνια, αυτή είναι η πραγματικότητα, αλλά ακριβώς αυτό το ενδιάμεσο διάστημα μπορούμε να το περάσουμε με ένα βιώσιμο ΒΟΑΚ που είναι αυτός που περιγράφουμε και αυτό είναι επίσης απολύτως ρεαλιστικό και είναι κάτι σε κάθε περίπτωση θα επιδιώξουμε και το οποίο θεωρώ ότι θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρει αντίρρηση. Η αντίρρηση θα είναι μια κατάφορη αδικία για την πόλη και θα θέτει βεβαίως τα ζητήματα αυτά που έχουν να κάνουν με κινδύνους ζωής. Αν αυτό δεν γίνει δεκτό, την ευθύνη για τις ζωές θα πρέπει να την πάρουν ρητά αυτοί οι οποίοι θα υπογράφουν τη στιγμή που θα το κάνουν. Θέλω να δω ποιος θα αναλάμβανε μια τέτοια ευθύνη. Αυτό το έχουμε κάνει πάρα πολύ σαφές και νομίζω ότι το πλαίσιο της συζήτησης δεν μπορεί να μετακινηθεί από αυτό το οποίο έχουμε προδιαγράψει.».