ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΕΝΤΑΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑ, ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Οι πεζόδρομοι του κέντρου διατηρούν τον χαρακτήρα τους

Πόσο μέτρησαν οι πιέσεις του κόσμου και πώς «έσπασε» το μπλοκ των ιδιωτικών πάρκινγκ.

«Φωτιές» πήρε χθες βράδυ το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς  οι τόνοι της πολιτικής αντιπαράθεσης ανέβηκαν κατακόρυφα στην εκρηκτική συνεδρίαση του Σώματος, όπου συζητήθηκε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης και η πρόταση για την πεζοδρόμηση των Δικαιοσύνης, Ίδης, 1821, μικρή Έβανς, Χ. Γιάνναρη.

Παρά το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειοψηφία του Σώματος καταγράφηκε ξεκάθαρα ότι υιοθετείται η αντίληψη της πεζοδρόμησης, η μελέτη δεν ψηφίστηκε λόγω του τρόπου που το όλο θέμα τέθηκε προς συζήτηση, καθώς υπήρχαν εναλλακτικά σενάρια που δημιούργησαν σύγχυση στους συμβούλους, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαράδεκτη προχειρότητα. Πρόσθεσαν επίσης ότι εάν δεν είναι ξεκάθαρο το τι προτείνεται και άρα τι ψηφίζεται, είναι εξαιρετικά ευάλωτη η όποια απόφαση εάν προσβληθεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στο πλαίσιο αυτό ο αντιδήμαρχος Γ. Αναστασάκης δεσμεύτηκε ότι μέχρι την ερχόμενη Τρίτη θα αναδιατυπώσει την πρόταση που θα έρθει σε ψηφοφορία με ξεκάθαρη εισήγηση και στη συνέχεια θα συγκληθεί εκ νέου το Δημοτικό Συμβούλιο για να προχωρήσει σε ψηφοφορία.

Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης, που σε πολλά σημεία της παρέπεμπε σε αρένα προεκλογικής αντιπαράθεσης, καταγράφηκαν σκληρές λεκτικές συγκρούσεις, με κορυφαία αυτή που είχε ο αντιδήμαρχος Γ. Καραντινός, όταν έριξε το γάντι κάνοντας λόγο για «μονοπρόσωπα συμφέροντα», γεγονός που προκάλεσε έκρηξη οργής από τους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης, που ζητούσαν ονόματα και εξηγήσεις για το κλίμα που καλλιεργείται ότι, κάποιοι είναι εχθροί της πόλης.

Στη διάρκεια της συζήτησης ο αντιδήμαρχος Γ. Αναστασάκης περιέγραψε το διευρυμένο κλίμα που έχει διαμορφωθεί για την πεζοδρόμηση στη ζώνη ανάπλασης, αναφερόμενος στην πρόσφατη απόφαση του Επιμελητηρίου, ενώ αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι όπως αποκάλυψε σε διεξοδική συνάντηση που είχε με τέσσερις εκπροσώπους του Συλλόγου Ιδιοκτητών Πάγκινγκ, λύθηκαν οι όποιες απορίες υπήρχαν και υπήρξε πλαίσιο συμφωνίας στην κυκλοφοριακή μελέτη.

Ο εκπρόσωπος της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Κουράκης έθεσε ζήτημα αναβολής της συζήτησης, διότι όπως είπε υπάρχει πολλή πληροφορία και οι αποφάσεις είναι κρίσιμες και καθόλου απλές. Ο  κ. Λυγερός σχολίασε ότι οι κυκλοφοριακές αλλαγές που προτείνονται έπρεπε να συνδέονται με τον πολεοδομικό σχεδιασμό και αυτό προκύπτει ως ανάγκη και από τις διατομές και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των δρόμων που σε πολλά σημεία είναι στενοί και δύσκολοι στην πρόσβαση.

Ωστόσο ξεκάθαρα τοποθετήθηκε υπέρ των πεζόδρομων όπως επίσης και ο Ε. Κουκιαδάκης και η Ε. Σχοιναράκη-Ηλιάκη, που σχολίασε με νόημα ότι είναι υπέρ της διευρυμένης πεζοδρόμησης ολόκληρου του κέντρου.

Ο μελετητής κ. Πρόιος τόνισε ότι η βασική κατεύθυνση της μελέτης είναι η στήριξη της κίνησης του πεζού και απέδωσε σε παρανόηση τα όσα λέγονται ότι έχει καταργηθεί η πρόσβαση στα πάρκινγκ, ξεκαθαρίζοντας ότι διασφαλίζονται πλήρως. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Χώρων Στάθμευσης Χ. Παπαδάκης μίλησε για τις παρενέργειες από την εφαρμογή της μελέτης και το σχέδιο της πεζοδρόμησης στους επιχειρηματίες και τους κατοίκους του κέντρου, τονίζοντας ότι η παλιά πόλη δε θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από τα ταξί.

Προς επίρρωση των λόγων του και ο συγκοινωνιολόγος Δ. Ρέντζος πρόσθεσε ότι αν πεζοδρομηθούν δρόμοι όπου κατοικούν πολίτες και έχουν τώρα τα αυτοκίνητα τους έξω από τα σπίτια τους, δε θα μπορούν να τα σταθμεύουν. Αναφανδόν υπέρ  της πεζοδρόμησης τάχθηκε ο εκπρόσωπος της πρώτης  Δημοτικής Ενότητας ο κ. Μαρκάκης, ο οποίος ωστόσο έθεσε το θέμα των ανθρώπων που ζουν, εργάζονται, επισκέπτονται το κέντρο της πόλης και πώς αυτοί θα διευκολυνθούν.

Δυναμική ήταν η παρέμβαση των επιχειρηματιών και των κατοίκων του κέντρου κ. Γ. Αναστασάκη, Κ.Χ ουδετσανάκη και κ. Σαριδάκη (η οποία παρέδωσε  1130 υπογραφές  πολιτών υπέρ της πεζοδρόμησης) οι οποίοι τόνισαν ότι στηρίζουμε την ανάπλαση, τους πεζοδρόμους και θέλουμε την υπεραξία της πόλης μας, όχι μόνο για εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές.