Περισσότερο προτίμησαν τις εξορμήσεις στα… χιόνια, παρά την εξόρμηση στις αγορές οι κρητικοί, κατά τη χθεσινή ημέρα που οι επιχειρηματίες μπορούσαν να κρατήσουν ανοικτές τις επιχειρήσεις τους, στο πλαίσιο των εκπτώσεων.
Παρ’ όλα αυτά, η κίνηση παρέμεινε υποτονική καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ την ίδια στιγμή πολλές επιχειρήσεις και αρκετοί επιχειρηματίες επέλεξαν να μην ανοίξουν τα καταστήματά τους, γνωρίζοντας πως το όφελος θα είναι πολύ μικρότερο από την πιθανή ζημία.
Οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες πάντως έμειναν ανοικτές, ενώ υπήρξαν και επιχειρήσεις που ακολούθησαν τη λογική ανοίγματος των καταστημάτων και την Κυριακή. Όπως έχει αποδειχθεί, όμως, τα τελευταία χρόνια, το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, εφόσον αυτό δεν συμπίπτει με μεγάλες γιορτές, όπως είναι για παράδειγμα τα Χριστούγεννα, δεν συγκινεί ιδιαίτερα τους καταναλωτές.
Ειδικότερα, βέβαια, αναφορικά με τη χθεσινή ημέρα, συνέτρεχε μία σειρά από λόγους για να μην υπάρξει τόνωση της κατανάλωσης, αφού ήταν στην ουσία η πρώτη Κυριακή μετά από μια δύσκολη εβδομάδα κακοκαιρίας, που οι πολίτες μπορούσαν να πραγματοποιήσουν σύντομες εξορμήσεις και μάλιστα σε χιονισμένους προορισμούς, όπως άλλωστε κι έπραξαν.
Την ίδια στιγμή, ήταν γνωστό από την αρχή της εβδομάδας που εκκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις, πως οι καταναλωτές έχουν περιορισμένα εισοδήματα και περιορισμένες δυνατότητες κατανάλωσης, αφού τις όποιες βασικές ανάγκες τους φρόντισαν στην πλειοψηφία τους να τις καλύψουν λίγο πριν τις γιορτές, ειδικά όσοι ενισχύθηκαν με δώρα.
Σε ένα τρίτο επίπεδο, με δεδομένο τον αριθμό των κρουσμάτων που παραμένει υψηλός στην Κρήτη, συνεχίζει να επικρατεί ο φόβος μετάδοσης του ιού, οπότε αρκετοί καταναλωτές, ακόμα κι αν έχουν πραγματικές ανάγκες για να καλύψουν, στρέφονται σε μεγάλο βαθμό στις ηλεκτρονικές αγορές, που θεωρούνται λιγότερο «επικίνδυνες» αναφορικά με τη μετάδοση του ιού.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, η αγορά προσφέρει μια πληθώρα προϊόντων σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και προσδοκά πως θα μπορέσει να προσελκύσει έστω και σταδιακά μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πολύ αρνητικό κλίμα που υπάρχει συνολικά. Κάτι τέτοιο βέβαια, τουλάχιστον κατά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων δεν φάνηκε ιδιαίτερα, αφού η μόνη ημέρα που κινήθηκαν κάπως τα καταστήματα ήταν το Σάββατο.
Παρ’ όλα αυτά, το μεγάλο διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων, σε συνδυασμό με τις σχετικά καλές καιρικές συνθήκες που αναμένονται για την αρχή αυτής της εβδομάδας, ίσως λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην τόνωση της κίνησης, που τόση ανάγκη έχει η αγορά.