Κανονικά και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα προχωρούν οι διαδικασίες κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Κρήτης στο Καστέλλι, με το ποσοστό υλοποίησης του έργου πλέον, να υπερβαίνει το 25 %.
Ο ανάδοχος του έργου προχωρά παράλληλα και όλα τα συνοδά έργα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως υπάρχει η απόλυτη ετοιμότητα, εφόσον βέβαια το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών το αποφασίσει, να υλοποιηθεί το σχέδιο που έχει προτείνει η Περιφέρεια Κρήτης για τη δημιουργία διπλού τούνελ στη νέα σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ.
Για να συμβεί κάτι τέτοιο ωστόσο, θα πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο, αλλά και η Περιφέρεια να επιδείξουν ταχύτατα αντανακλαστικά, καθώς ήδη έχει ολοκληρωθεί το 65 % περίπου της νέας οδικής σύνδεσης, με τις εργασίες να προχωρούν τάχιστα. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον το Υπουργείο κωλυσιεργήσει στις όποιες αποφάσεις του, δεν θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα δημιουργίας των τούνελ, αφού θα είναι…αργά.
Στο μεταξύ πάντως, το αρμόδιο Υπουργείο φαίνεται να έχει δώσει τις σχετικές αρχικές εγκρίσεις για ένα άλλο φλέγον ζήτημα που αφορά στο νέο Διεθνές Αεροδρόμιο, το οποίο και σχετίζεται με τα αντιπλημμυρικά. Το Υπουργείο έχει δώσει εντολή στην ανάδοχο εταιρεία να προχωρήσει σε μια προμελέτη για τα αντιπλημμυρικά εκτός του αεροδρομίου, η οποία και προβλέπεται στη συνέχεια να εξελιχθεί σε μελέτη και κατασκευή, προκειμένου να λυθεί ένα φλέγον ζήτημα για την περιοχή.
Την ίδια ώρα πάντως, τα αντιπλημμυρικά έργα εντός του αεροδρομίου έχουν προχωρήσει σε ποσοστό της τάξης του 70%, με ένα από τα κύρια έργα που έχουν υλοποιηθεί, να είναι μία λεκάνη αποτόνωσης 50.000 κυβικών, η οποία φαίνεται ότι από μόνη της και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα υπόλοιπα έργα, συγκρατεί προς το παρόν το σύνολο των πλημμυρικών παροχών όχι μόνο του αεροδρομίου, αλλά και των περιοχών περιμετρικά από αυτό.
Η συγκεκριμένη λεκάνη έχει κατασκευαστεί εδώ και 1.5 χρόνο και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μετά από την κατασκευή της δεν παρατηρήθηκαν ξανά πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά ωστόσο, η ανάδοχος, αλλά και το Υπουργείο δείχνουν να έχουν αφουγκραστεί τις φωνές της τοπικής κοινωνίας, καθώς και τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής με χαρακτηριστικά κλιματικής κρίσης, γι’ αυτό και προχωρούν στο μεγάλο έργο των αντιπλημμυρικών.
Έτσι, σύμφωνα με τα νούμερα που αφορούν στο νέο διεθνές αεροδρόμιο προκύπτει ότι:
Το 25% του συνόλου του έργου εντός κι εκτός αεροδρομίου έχει κατασκευαστεί.
Το 60% των οδικών συνδέσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Το 70% των αντιπλημμυρικών έργων εντός του αεροδρομίου έχουν ολοκληρωθεί.
Με βάση αυτά τα δεδομένα υπάρχει η αισιοδοξία αλλά και η βεβαιότητα ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός όλων των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων για να αρχίσει τη δοκιμαστική λειτουργία του, τον Αύγουστο του 2026. Η επίσημη έναρξη των πτήσεων και ο προγραμματισμένος ρυθμός λειτουργίας του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου έχει προγραμματιστεί για τους πρώτους μήνες του 2027 κι όπως όλα δείχνουν, δεν θα υπάρξει κάποια απόκλιση των χρονοδιαγραμμάτων.