ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΟΥΡΝΩΝ-ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ

Με το βλέμμα στραμμένο στην ομαλή εξέλιξη του δρόμου Γουρνών – Χερσόνησου πραγματοποιείται σήμερα το πρωί στα γραφεία της Αρχαιολογίας συνάντηση για το τμήμα μήκους μόλις 100 μέτρων, το οποίο είναι πολύ πιθανό να θέσει σε διακινδύνευση την πορεία εξέλιξης όλου του έργου.

Το ζήτημα ανέδειξε με αποκλειστικό ρεπορτάζ της η «Π», όπου παρουσιάζονταν όλες οι πτυχές και τα προβλήματα που υπάρχουν. Υπενθυμίζεται ότι, ενώ η ολοκλήρωση του έργου Γουρνών – Χερσόνησου θεωρούνταν πως το έργο θα παραδιδόταν αρκετά σύντομα, κάποια νέα προβλήματα έρχονται να δημιουργήσουν πρόσθετα ζητήματα.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ουσία του, σε ένα πρανές που βρίσκεται μόλις 200 μέτρα από τη γέφυρα του έργου, η οποία έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 85%.

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις από την Αρχαιολογία, στην συγκεκριμένη περιοχή υπάρχουν ευρήματα μεγάλης σημασίας, τα οποία και πρέπει να εξεταστούν.

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης είχε ζητήσει σχετική συνάντηση ήδη από την Τρίτη, η οποία όμως αναβλήθηκε για σήμερα. Η αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΚ ευελπιστεί σε μια θετική εξέλιξη σήμερα, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει το βαθμό παρακώλυσης του έργου, καθώς και το χρονοδιάγραμμα των καθυστερήσεων που ενδέχεται να δημιουργηθούν.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα, έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζει το έργο, αφού δεν είναι μακρύ το διάστημα, όπου ξανά είχαν δημιουργηθεί θέματα, λόγω κάποιων σπηλαιώσεων που είχαν διαπιστωθεί στο σημείο, για τις οποίες ωστόσο βρέθηκε λύση.

Ερώτηση

Στο μεταξύ, τις νέες καθυστερήσεις για το έργο του δρόμου Γουρνών – Χερσόνησου, φέρνει στη βουλή ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης.

Με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και Πολιτισμού και Αθλητισμού κα. Μυρσίνη Ζορμπά, ο κ. Αυγενάκης αναφέρεται στο θέμα που ανέδειξε η «Π», τονίζοντας ότι «νέα προβλήματα έρχονται να μπλοκάρουν εκ νέου το έργο του δρόμου».

«Μετά και από την πρόσφατη αυτή εξέλιξη, η οποία δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου, γεννάται πλήθος ερωτηματικών, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ούτε το μέγεθος των καθυστερήσεων, ούτε το νέο χρονοδιάγραμμα, αλλά ούτε και το πόσο θα μπλοκάρει συνολικά η εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα, σε ένα σημείο μάλιστα που οι εργασίες προχωρούσαν» αναφέρει μεταξύ άλλων στο κείμενο της ερώτησης του ο γραμματέας και προσθέτει:

«Η δημιουργία ενός δημόσιου ασφαλούς και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης. Η άμεση εξεύρεση λύσης προκειμένου αφενός να μην υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στο έργο και αφετέρου να ερευνηθούν και να προστατευθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι απαραίτητη. Περαιτέρω, υπάρχει κίνδυνος το δημόσιο ταμείο να απολέσει  σημαντικά ποσά από την μη έγκαιρη εκτέλεση των εργασιών, σύμφωνα με το ώς τώρα χρονοδιάγραμμα του εν λόγω έργου».

Ο γραμματέας καταλήγει ρωτώντας τους συναρμόδιους υπουργούς σε ποιες ενέργειες προτίθε-νται να προβούν ώστε το συγκεκριμένο έργο να ολοκληρωθεί έγκαιρα.