Γ. Αναστασάκης: «Θέτουμε στο τραπέζι και την καθολική απαγόρευση διέλευσης οχημάτων στη ζώνη ανάπλασης»
Ο Μιχάλης Κατράς

 «Σίγουρα δεν υπήρξαμε μια «σέξυ» δημοτική αρχή που ερωτεύεται κάποιος με την πρώτη ματιά. Πιο πολύ μοιάζαμε με μια ταλαιπωρημένη μάνα που καλείται να συμμαζέψει το σπίτι της σε μια ταραγμένη περίοδο, αλλά κάναμε πολλά!» λέει ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης που μιλάει στον Κώστα Μπογδανίδη στην «Π» για την 9χρονη θητεία της δημοτικής αρχής και υπερασπίζεται το έργο της.

«Είναι μια επιτυχημένη θητεία με ένα τεράστιο έργο που αφήνει πίσω της και μάλιστα μέσα σε τοπίο ναρκοθετημένο. Το έργο αυτό, το μέγεθος του οποίου αποδεικνύεται περίτρανα από τα όσα σας ανέφερα παραπάνω, αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον και θεωρώ ότι θα αποτελέσει τον οδηγό για τους επόμενους που θα αναλάβουν τον Δήμο» τονίζει χαρακτηριστικά και αναφέρεται στα προβλήματα που υπήρξαν.

Μιλάει για τον δήμαρχο και τα επικοινωνιακά ελλείμματα, εξηγεί τη δική του στάση σε πολλά γεγονότα. Και παραδέχεται ότι «προφανώς και υπήρξαν αστοχίες και καθυστερήσεις που δεν οφείλονται στην απουσία του αυτονόητου. Οφείλονται σε ένα σύμπλεγμα καταστάσεων που ονομάζεται ελληνική πραγματικότητα»

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

-Με το τέλος αυτής της θητείας κ. Αναστασάκη κλείνει ένας 9ετής σχεδόν κύκλος για σας και την δημοτική αρχή που υπηρετήσατε. Από διάφορες θέσεις. Ποιά αίσθηση έχετε φεύγοντας από τον δήμο; Ποιό είναι το ταμείο που κάνετε;

Παίρνω μια βαθιά ανάσα κύριε Μπογδανίδη και θα σας μιλήσω συναισθηματικά με μια αλληγορία. Σίγουρα δεν υπήρξαμε μια «σέξυ» δημοτική αρχή που ερωτεύεται κάποιος με την πρώτη ματιά. Πιο πολύ μοιάζαμε με μια ταλαιπωρημένη μάνα που καλείται να συμμαζέψει το σπίτι της σε μια ταραγμένη περίοδο. Θα σας κλέψω το ρόλο και θα κάνω μερικές ρητορικές ερωτήσεις: «Ασκήσαμε μια έντιμη διοίκηση χωρίς σκιές και χωρίς εξαρτήσεις; Τολμήσαμε την προώθηση δύσκολων θεμάτων υπό αντίξοες συνθήκες;».

‘Ο,τι άποψη κι αν έχει κάποιος για εμάς, είναι δύσκολο να αμφισβητήσει την ακεραιότητα του Δημάρχου και την αμερόληπτη και πεντακάθαρη διαχείριση που είχαμε ως ομάδα στα δημοτικά θέματα:

Ανοιχτές πόρτες, δημόσιες συνεδριάσεις, ουσιαστικές διαβουλεύσεις και προσπάθεια γεφύρωσης των διαφορών με φορείς της πόλης. Με πολύ κόπο και μετά από συστηματική συνεργασία με όλους τους φορείς, συντάξαμε το σχέδιο ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων (Σ.Ο.Α.Π.) του Δήμου Ηρακλείου, το οποίο είναι επί της ουσίας το αναπτυξιακό σχέδιο με το οποίο θα πορεύεται ο Δήμος τα επόμενα 15 χρόνια.

Διαθέτει έναν σημαντικό προϋπολογισμό και δράσεις για όλους. Η διαβούλευση για το Σ.Ο.Α.Π. ήταν η πιο επιτυχημένη όλων των εποχών στο Ηράκλειο και τελικά το σχέδιο εγκρίθηκε με κοινή υπουργική απόφαση και έγινε ΦΕΚ. Πρόκειται για οδικό χάρτη για το μέλλον της πόλης που συντάχθηκε με ευρύτατη κοινωνική διαβούλευση.

Θέλετε να δούμε το τεχνικό κομμάτι; 322 δημοπρατήσεις έργων, μελετών, προμηθειών και υπηρεσιών, της Τεχνικής Υπηρεσίας και του Πρασίνου, που ξεπερνούν τα 281 εκ ευρώ τα χρόνια που είμαι αρμόδιος αντιδήμαρχος από το 2016. Νούμερα που ξεπερνάνε κάθε προηγούμενο.

Ένας άθλος αν αναλογιστεί κανείς τα capital controls, την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, την αποχώρηση περίπου των μισών μηχανικών της υπηρεσίας το 2014 και βέβαια τις αυξανόμενες φυσικές καταστροφές με αποκορύφωμα τους σεισμούς του 2021, τις πληγές των οποίων στα σχολεία ακόμα παλεύουμε να θεραπεύσουμε.

Είμαι περήφανος που δούλεψα και δουλεύω ακόμα μαζί με σπουδαίους μηχανικούς και στελέχη του Δήμου, οι οποίοι πίστεψαν σε ένα όραμα και έβαλαν πλάτη. Διαφορετικά δεν θα ήμουν μαέστρος μιας ορχήστρας αλλά ένας γραφικός με μια μπαγκέτα χωρίς μουσική.

Δεν διστάσαμε να υλοποιήσουμε έργα δύσκολα που τα ακούγαμε για χρόνια αλλά δεν είχαν γίνει: Η ανάπλαση του κέντρου, ένα από τα κορυφαία σε αξία και επίδραση έργα που έγιναν ποτέ. Τα mini bus για τα οποία λοιδωρηθήκαμε αρχικά, μια πρωτοποριακή ιδέα που έφερε το 2ο πανευρωπαϊκό βραβείο το 2021 από το δίκτυο βιώσιμης κινητικότητας Civitas και την ένταξη στις «100 καλύτερες ιστορίες αειφορίας» της Ευρώπης για το 2022.

Τα Τείχη, ένα πασπαρτού μνημείου και πολιτισμού, αξιοποιούνται επιτέλους απ’ άκρη σ’ άκρη, ενώ το Μητροπολιτικό Πάρκο Ερυθραίας, ανάσα για όλους τους Ηρακλειώτες δεν είναι πια μακέτα, αλλά το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης όλων των εποχών που ήδη υλοποιείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Το πρόγραμμα παιδικών χαρών και αθλητικών χώρων που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι το μεγαλύτερο στη χώρα και όταν ολοκληρωθεί θα έχουμε πια 100 διαφορετικούς σύγχρονους χώρους παιχνιδιού και αθλητισμού σε όλες τις συνοικίες και τους οικισμούς του Ηρακλείου.

Ανακαλύψαμε ξαφνικά πού κρύβονταν τα χιλιάδες Ηρακλειωτάκια που άφησαν τα κινητά και πλέον έχουν και εναλλακτικό τρόπο αναψυχής. Ένας εκλεγμένος συνάδελφος με αποκάλεσε «Αντιδήμαρχο της τραμπάλας» σε συνέντευξη του. Αντί για προσβολή το εκλαμβάνω ως παράσημο,  τόσο που σκέφτομαι να τον βάλω και στο επόμενο προεκλογικό φυλλάδιο μου.

Γυρίσαμε τούμπα τις προτεραιότητες και πολλαπλασιάσαμε τα κονδύλια της καθημερινότητας έναντι των έργων αναπλάσεων γιατί δεν σήκωνε άλλη αναβολή η αντιμετώπιση των φθορών μιας πόλης που πλέον γερνάει στις υποδομές της. Και υπό ποιες συνθήκες έγιναν αυτά: καταγγελίες, αντιδράσεις, ενστάσεις, εκπτώσεις εργολάβων, θυμηθείτε μόνο το Πάρκο Γεωργιάδη.

Τελικά τα καταφέραμε με υπομονή και σύνεση. Σκεφτείτε πού βρίσκονταν ορισμένα θέματα και πού είναι σήμερα: Με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου ήμασταν αντίδικοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη χερσαία ζώνη και πλέον αυτή η διαμάχη έληξε με την αυτονόητη παραχώρηση της χερσαίας ζώνης στον Δήμο.

Με το Υπουργείο Πολιτισμού, η σχέση μας το 2014 είχε φθάσει σε ένα τέλμα χωρίς παραχώρηση των ενετικών τειχών και με ληγμένη την προγραμματική σύμβαση για την εκτέλεση τεχνικών έργων. 9 χρόνια μετά, αυτή η πάλαι ποτέ προβληματική σχέση παρήγαγε πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ έργα για τα ενετικά τείχη μέσα από ένα master plan που εκπονήθηκε για πρώτη φορά.

Το Ηράκλειο ως αυθαιρετούπολη δεν θα μπορούσε να μην έχει μείζον θέμα και με τα αυθαίρετα. Επιδόθηκαν τα πρόστιμα που είχαν ξεμείνει σε συρτάρια όπως οφείλαμε, αλλά σταθήκαμε στο πλάι του συλλόγου οικιστών και καταφέραμε και περάσαμε την συντριπτική πλειοψηφία των ελαφρύνσεων στα πρόστιμα στον σχετικό νόμο με αλλεπάλληλες μελετημένες παρεμβάσεις στο αρμόδιο υπουργείο.

Ως Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας τότε δεν έκανα έκπτωση στο νόμο λοιπόν, αλλά τον αλλάξαμε παρέα με τους οικιστές, ώστε να μην είναι πια σε ομηρία δεκάδες χιλιάδες συνδημότες μας. Αντί λαϊκισμού λοιπόν, μυαλό και δουλειά.

Αναρωτιέμαι αν κι εσείς ο ίδιος θυμάστε το θέμα με τους πρόσφυγες, το οποίο είναι χαρακτηριστικό του πνεύματος που πορευτήκαμε. Κόντρα στην τάση που επικρατούσε τότε και απαιτούσε να αρνηθούμε σθεναρά την υποδοχή προσφύγων, ο δήμαρχος μας είχε πει στην εκτελεστική επιτροπή ότι θα κάνει τα πάντα ώστε να μειώσει τον κίνδυνο να χαθεί μια ζωή στο Αιγαίο και ας του στοιχίσει ακόμα και τη θέση του.

Από τις στιγμές που ένιωσα περηφάνια που ήμουν στο πλάι αυτού του ανθρώπου. Αποδείξαμε στην πράξη και με πολιτικό κόστος ότι είμαστε μια ανεξάρτητη δημοτική αρχή. Επειδή δεν έχουν κυριολεκτικά τέλος οι παρεμβάσεις μας και δεν θέλω καν να μπω σε πεδία όπως ο πολιτισμός για παράδειγμα, το αφήνω εδώ, έγινε ένα τεράστιο έργο.

Το έργο και το Τικ Τοκ

-Συμμερίζεστε δηλαδή τις θέσεις που εξέφρασε ο δήμαρχος για μια απολύτως επιτυχημένη θητεία; Για το έργο που παράξατε; Ο δήμαρχος μίλησε για δυνατό ταμείο, για πολλά έργα…Τον βρήκα λίγο υπερβολικό.

Τις συμμερίζομαι, τις ασπάζομαι και τις επαυξάνω. Σας διαβεβαιώνω ότι αν δεν είχαμε αυτό το παροιμιώδες έλλειμμα επικοινωνιακής ικανότητας, θα ήταν σαφές σε όλους τους δημότες ότι η θητεία ήταν επιτυχημένη.

Είναι κρίμα ότι για διάφορους λόγους, η δουλειά μας δεν έφτανε εκεί που έπρεπε. Η ευθύνη βαραίνει όμως πάντα τη δημοτική αρχή σε κάθε περίπτωση, γιατί κανάλια επικοινωνίας μπορείς να δημιουργήσεις αρκεί να το θες. Και μιας και το ‘φερε η κουβέντα, ακολουθήστε με στο TikTok! Κι ας κοροϊδεύουν κάποιοι, είναι το καλύτερο κανάλι επικοινωνίας με τους νέους ανθρώπους, η επιτυχία σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών όπως ο Μητσοτάκης ή ο Κουτσούμπας είναι εντυπωσιακή…

Είναι μια επιτυχημένη θητεία με ένα τεράστιο έργο που αφήνει πίσω της και μάλιστα μέσα σε τοπίο ναρκοθετημένο. Το έργο αυτό, το μέγεθος του οποίου αποδεικνύεται περίτρανα από τα όσα σας ανέφερα παραπάνω, αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον και θεωρώ ότι θα αποτελέσει τον οδηγό για τους επόμενους που θα αναλάβουν τον Δήμο. Πάμε να δούμε ορισμένα στοιχεία μόνο για τον τομέα ευθύνης μου για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας:

Στην πρώτη θητεία 2014-2019 δημοπρατήσαμε 113 έργα, προϋπολογισμού 65 εκ ευρώ ενώ στη δεύτερη 209 έργα προϋπολογισμού πάνω από 216 εκ ευρώ. Αν τα νούμερα δεν σας λένε από μόνα τους κάτι, σας προκαλώ να συγκρίνετε τις αντίστοιχες επιδόσεις της τεχνικής υπηρεσίας ακόμη και τα χρυσά χρόνια 2003-2014 κατά τη διάρκεια των οποίων συνέβησαν σπουδαία έργα σε μια πιο ήρεμη περίοδο για τη χώρα.

Σε αυτή τη β’ θητεία καταφέραμε ήδη να συμβασιοποιήσουμε 187 διαφορετικά έργα πάνω από 106 εκ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 22 βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Νούμερα τεράστια για το μέγεθος του Δήμου μας. Αξιοποιήσαμε όλες τις διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις αλλά και πόρους του ίδιου του Δήμου. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι για κάποια χρόνια μας κατηγορούσαν ότι συσσωρεύουμε χρήματα στο δημοτικό ταμείο ενώ τελευταία μετά και από κάποια όχι τόσο αθώα επικοινωνιακά αυτογκόλ δικά μας, μας λένε ότι αδειάσαμε τα ταμεία.

Ας αποφασίσετε όμως τελικά αν είμαστε άπραγοι που κάνουμε μασούρι τα λεφτά ή αν ξοδεύουμε αλόγιστα σε έργα; Τίποτα απ’ τα δύο προφανώς. Μαζέψαμε πόρους οι οποίοι διατέθηκαν σε έργα που δεν βρίσκουν εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις. Κι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο μέχρι το Ηράκλειο να φτάσει σε αξιοπρεπές επίπεδο. Και δείτε κάποια από αυτά που έγιναν, εντελώς ενδεικτικά:

  • Ανάπλαση του κέντρου, με νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τρεις γραμμές minibus δωρεάν για το κοινό προς τις τρεις κατευθύνσεις τις πόλεις.
  • Ενεργοποίηση των Ενετικών Τειχών και δρομολόγηση κρίσιμων στερεωτικών και αναπλαστικών έργων που θα αλλάξουν την τύχη του μνημείου για γενιές.
  • Αναπλάσεις εκατοντάδων στρεμμάτων, πέραν του “σταυρού”, σε γειτονιές, σε κοινόχρηστους χώρους, οδικές αρτηρίες και σε οικισμούς.
  • Ασφαλτοστρώσεις 125χλμ ήδη στην πόλη με άλλα 140χλμ τουλάχιστον να έπονται και πάνω από 230χλμ τσιμεντοστρώσεις με άλλα 265χλμ να ακολουθούν στο αγροτικό δίκτυο.
  • Ανασχεδιασμός της κυκλοφορίας στο κέντρο και τρεις ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης με γνώμονα την εξυπηρέτηση όλων, αλλά πρωτίστως των μονίμων κατοίκων, με παράλληλη ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ, μετρήσιμη βελτίωση της κινητικότητας και της προσβασιμότητας και μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30χλμ/ώρα, εξελίξεις για τις οποίες ο Δήμος βραβεύτηκε.
  • Πάνω από 70 ήδη νέες πιστοποιημένες και ποιοτικές παιδικές χαρές και μεγάλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση και την κατασκευή νέων αθλητικών χώρων.
  • Παρεμβάσεις ενεργειακής και κλιματικής αναβάθμισης σειράς δημοτικών εγκαταστάσεων και του Παγκρητίου Σταδίου.
  • Πολεοδομική τακτοποίηση και αδειοδότηση του συνόλου των σχολικών εγκαταστάσεων με προγράμματα συντήρησης και αναβάθμισης που έφτασαν στη μεγάλη πλειονότητα των κτιρίων
  • Αύξηση κατά 40% του αστικού πρασίνου, προώθηση, αναβάθμιση ή κατασκευή πάρκων και κοινόχρηστων χώρων (Γεωργιάδη, Βαρδαξή, Ερυθραίας, κλπ) και δρομολόγηση των μελετών για τα πάρκα “τσέπης”.

Δυστυχώς, όπως συμβαίνει και με όλες τις παρακαταθήκες, αναγνωρίζεται η αξία τους «μετά θάνατον…». Το λάθος μας ήταν ότι δεν μπορέσαμε, δεν προλάβαμε, να επικοινωνήσουμε το έργο μας στον κόσμο.

Είμαι σίγουρος όμως ότι θα μείνει ανεξίτηλο, όσες προσπάθειες και αν γίνουν προκειμένου να ξεθωριάσει. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Σχετικά με την υπερβολή του δημάρχου που αναφέρατε, σας δικαιολογώ, καθώς ήταν αδύνατον να γνωρίζετε το μέγεθος του έργου.

Δεν μπορώ όμως να συμφωνήσω μαζί σας, γιατί εγώ γνωρίζω καλά κάθε μέρα πού χρειάστηκε σκληρή δουλειά από τους αιρετούς, το προσωπικό και τους συνεργάτες του Δήμου μας για να επιτευχθούν μικρές, καθημερινές, αλλά και μεγάλες, στρατηγικές νίκες. Εκτός κι αν νομίζει κανείς ότι το να γίνουν όλα τα παραπάνω και τόσα άλλα στους άλλους τομείς ευθύνης είναι κάτι εύκολο. Σας βεβαιώ ότι είναι τιτάνια προσπάθεια.

-Εσείς πως κρίνετε το πέρασμά σας από βασικούς τομείς ανάπτυξης της πόλης; Τα τεχνικά έργα, τις υποδομές; Τι…τίτλο θα βάζατε;

Ο αγώνας για το αυτονόητο… Αυτός είναι ο τίτλος. Σε κάθε μας έργο, σε κάθε μας παρέμβαση, έπρεπε να καταναλώσουμε άπειρες εργατοώρες, για να πείσουμε για το αυτονόητο.

Δεν γίνεται ανάπλαση χωρίς σκόνη και θόρυβο, δεν γίνεται πεζοδρόμηση με ταυτόχρονη διέλευση οχημάτων και πρόβλεψη χώρων στάθμευσης, δεν γίνεται καλλωπισμός πάρκου χωρίς να κλαδέψεις τα δέντρα και να απομακρύνεις τα νεκρά, δεν γίνεται να φτιάξουμε τις λακκούβες στους δρόμους αν δεν γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και κυρίως δεν γίνεται να μιλάμε για ανάπτυξη της πόλης, όταν σπάμε και καταστρέφουμε κάθε τι καινούργιο που φτιάχνεται, όταν πετάμε τα σκουπίδια μας στο δρόμο, όταν θέλουμε να παρκάρουμε ακριβώς απ’ έξω από τον προορισμό μας.

Άλλο τόσο και περισσότερο χρειάστηκε αγώνας με τη διοίκηση. Άπειρα κωλύματα και εμπόδια κάθε είδους, κάτι που επιβεβαίωσε στο έπακρο ότι στην Ελλάδα όποιος θέλει να κάνει πράγματα, να κάνει έργο, να αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο, τιμωρείται. Έτσι είναι δομημένο το νομοθετικό και διοικητικό μας σύστημα, δυστυχώς, και είναι εντυπωσιακό ότι συνήθως τα εκάστοτε κυβερνητικά στελέχη είναι πρόθυμα και θετικά στο να βοηθήσουν.

Όμως είμαι αισιόδοξος, κάνουμε βήματα προς τα μπρος, έστω και με πισωγυρίσματα και πιστεύω πολύ στα νέα παιδιά, θεωρώ ότι όσο ανανεώνεται το προσωπικό και μπαίνουν νέες δυνάμεις, η κοινωνία θα προχωράει και σε επίπεδο συνείδησης και σε επίπεδο συμπεριφοράς και συνεργασίας.

-Ρωτώ γιατί μπορεί να έγιναν πράγματα αλλά υπήρξαν και καθυστερήσεις σε έργα που θα έπρεπε να είχαν τελειώσει πιο γρήγορα. Όπως οι πεζόδρομοι, η Δικαιοσύνης που πήρε τόσο χρόνο…Αλλά και αστοχίες όπως συνέβη με τον κόλπο του Δερματά…

Προφανώς και υπήρξαν αστοχίες και καθυστερήσεις που δεν οφείλονται στην απουσία του αυτονόητου.

Οφείλονται σε ένα σύμπλεγμα καταστάσεων που ονομάζεται ελληνική πραγματικότητα… από την υποστελέχωση των υπηρεσιών, από την έλλειψη τεχνογνωσίας και διάθεσης, από την αδυναμία των πολιτικών προϊσταμένων να τις οργανώσουν, από την υπερβολική και κατά τη γνώμη μου περιττή γραφειοκρατία που διέπει την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων, από την παραπλανητική ενημέρωση των μέσων που ανάγουν ένα ασήμαντο πρόβλημα σε μείζον, από την «ομηρία» των έργων από τους αναδόχους, είτε λόγω οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν είτε λόγω ότι αναλαμβάνουν ταυτόχρονα πολλά έργα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, από την έλλειψη άρτιων μελετών αλλά και από αντικειμενικές δυσκολίες του έργου και απρόβλεπτους παράγοντες.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια σκακιέρα, όπου οι παίκτες καλούνται να παίξουν βασιζόμενοι στον αλγόριθμο της τυχαιότητας. Θα κάνω την κίνηση και εύχομαι να κερδίσω. Τη δική μας παρτίδα την κερδίσαμε πάντως, μολονότι αντιμετωπίσαμε μύρια προβλήματα σε αυτά τα χρόνια, από τα capital controls και την αναστολή ουσιαστικά των δημοσίων συμβάσεων για σχεδόν τρία χρόνια, ως την πανδημία και την ενεργειακή κρίση.

Όσο αφορά τον κόλπο του Δερματά, θεωρώ ότι το έχουμε εξαντλήσει το θέμα. Ποιος, τι και γιατί περιμένουμε ακόμα να αποφανθεί η Δικαιοσύνη. Θα μου επιτρέψετε όμως να πω, πως, ένα πιθανό κώλυμα μιας αδειοδοτικής διαδικασίας, που όμως δεν έκρυβε κάποιο κίνδυνο ή κάποια παρανομία, στάθηκε εμπόδιο, και τέσσερα χρόνια μετά, συνεχίζουμε να ζούμε με αυτή την απαίσια και ντροπιαστική εικόνα που παρουσιάζει ο κόλπος σήμερα. Αν δεν είναι η εικόνα αυτή «περιβαλλοντική» καταστροφή τότε τι είναι…

Το ξεπεράσαμε όμως, αφήσαμε τους εγωισμούς και προτάξαμε το συμφέρον του τόπου. Δεν περιμέναμε την Δικαιοσύνη να μας πει αν είχαμε λάθος ή όχι. Βρήκαμε άλλη οδό, αποχαρακτηρίσαμε την περιοχή από τουριστική μαρίνα και μελετάμε ξανά την περιοχή προσθέτοντας αυτή τη φορά και το δυτικό κόλπο του ΜΦΙΚ, όπου και εκείνος εμφανίζει διάβρωση.

Εντάξαμε το έργο, προϋπολογισμού 5 εκ. ευρώ, στην πρόταση μας για το νέο ΣΒΑΑ 2021-2027.

 

 Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΣΤΗΝ “Π”
«Δεν υπήρξαμε μια “σέξυ“ δημοτική Αρχή, 
αλλά κάναμε πολλά για το Ηράκλειο»!
Γιατί επιλέγω Περιφέρεια

– Αφού ήταν τόσο καλά όλα, γιατί φεύγετε από τον Δήμο και πάτε στην Περιφέρεια; Γιατί δεν μένετε να συνεχίσετε;

Οι προσωπικές επιλογές είναι πάντοτε συνισταμένη πολλών παραγόντων. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης είναι για μένα μια μεγάλη αγάπη παρά τα πολλά κουσούρια που της φορτώνει το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο. Η επιλογή μου να μην εμπλακώ σε αυτή τη φάση με τις δημοτικές εκλογές έχει να κάνει με μια σειρά από λόγους που αφορούν μεν και συσχετισμούς, αλλά κυρίως αφορούν την προσωπική και οικογενειακή μου ισορροπία.

Για τους μεν συσχετισμούς είναι απλό, όλα τα προηγούμενα χρόνια εγώ ήμουν αφιερωμένος στην προώθηση της δουλειάς μας, του δημοτικού έργου δηλαδή, αλλά αν θέλετε και σε μια προσπάθεια αυτό το έργο να βρίσκει πέρασμα στον κόσμο. Δεν επένδυσα τον χρόνο μου να φτιάχνω μηχανισμούς, παρά τα πολλά που έβλεπα να λέγονται και να γράφονται, δεν ασχολιόμουν με το πώς θα στρώσω τον δρόμο μου για τη Λότζια.

Αυτό τον χρόνο που στέρησα από την οικογένειά μου πρέπει σε αυτή την κρίσιμη ηλικιακά φάση για τα παιδιά, να τον ισορροπήσω και επέλεξα να κάνω συμβιβασμούς στα όνειρα και τις φιλοδοξίες μου και όχι στην οικογενειακή ζωή.

Η Περιφέρεια Κρήτης, μια νέα για μένα προσπάθεια και μεγάλη πρόκληση, είναι ένας οργανισμός που έχει μεν πολύ σημαντικό φορτίο, αλλά οπωσδήποτε έχει ένα διαφορετικό λειτουργικό τοπίο και η παρουσία του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη εγγυάται μια πιο οριοθετημένη δουλειά.

Όλα αυτά όμως θα τα δούμε από μηδενική βάση, η προσπάθεια αυτή μόλις τώρα ξεκινά. Και με κάποια συγκίνηση, αυτή η συγκυρία μου θυμίζει αγαπημένους στίχους του Τ.Πατρίκιου: «Καλύτερα μια νέα απόπειρα – όσο κι αν είναι δύσκολη. Από την αρχή λοιπόν αγαπητοί φίλοι…».

«Προσωπικά δέχτηκα bullying»!

– Εσείς προσωπικά επικριθήκατε για πολλά ζητήματα. Θα αλλάζατε κάτι σήμερα εάν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω;

Από αυτή τη διαδρομή, που διήνυσα, κατάλαβα ότι αυτός που δουλεύει πραγματικά και δεν έχει χρόνο να μπλέκει σε επικοινωνιακά παιχνίδια, είναι αυτός που «τρώει» και το περισσότερο ξύλο. Δεν έπαιξα με τους κανόνες που επιβάλλει το κακώς εννοούμενο πολιτικό παιχνίδι και αυτό το πληρώνω ακόμα και σήμερα. Επικρίθηκα ακόμα και για τις στιλιστικές μου προτιμήσεις, για τα πάντα. Bullying κανονικό. Πάλεψα πολλές φορές μέσα μου να βρω το λόγο που δεν έπρεπε να τα παρατήσω. Και τελικά τον βρήκα…

Θέλησα και ήθελα πάντα να είμαι το ζωντανό παράδειγμα στα παιδιά μου και στους ανθρώπους που με εκτιμούν και με εμπιστεύοντα. Η παραίτηση δεν είναι είναι στο λεξιλόγιο μου καν, η φυγή δεν είναι λύση, πρέπει να μένουμε και να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα και τις ευθύνες μας. Άλλωστε, στην «Θεία Κωμωδία» του Δάντη αναφέρεται ότι «Οι πιο σκοτεινές γωνιές στην Κόλαση είναι φυλαγμένες για εκείνους που διατηρούν την ουδετερότητά τους σε εποχές ηθικής κρίσης».

 

Γιατί διαλύθηκε η δημοτική ομάδα

– Γιατί διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη η δημοτική σας ομάδα; Είχατε κίνητρα να την κρατήσετε…Τι συνέβη;

Είναι λυπηρό που σταματά εδώ η προσπάθεια αυτή ομολογουμένως αλλά η απόφαση αυτή  δεν είναι δική μου.

Η δομή της παράταξης μας, είναι αλήθεια ότι αποτελείται από ανθρώπους διαφορετικών αξιακών σταθερών και διαφορετικών απόψεων, νοοτροπιών και αντιλήψεων. Είχαμε όμως κοινό σημείο αναφοράς και αυτό ήταν ο Δήμαρχος, ο Βασίλης Λαμπρινός, ο οποίος χωρίς ηγεμονικό αυταρχισμό και διχαστική λογική, μας επανάφερε πάντα σε τάξη και στην τροχιά του έργου.

Το κίνητρο ήταν ένα και μοναδικό, το καλό της πόλης, του Δήμου συνολικά. Η επίτευξη του στόχου που έθεσε εξ αρχής ο Δήμαρχος και η συνεχής προσπάθεια να ανταποκριθούμε με αξιοπρέπεια στα καθήκοντα μας και αυτό θεωρώ ότι το καταφέραμε με το παραπάνω.

Τώρα, ο καθένας από εμάς, μετά το τέλος της θητείας αυτής, θα κριθεί για το αποτέλεσμα των δικών του επιλογών και η εξέλιξη της δικής του πορείας, θα εξαρτηθεί αποκλειστικά μόνο από τον ίδιο.