Μια συνολική ομπρέλα έργων για την Κρήτη, κάτω από την οποία εντάσσονται μια σειρά από έργα και συνολικές παρεμβάσεις, έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, με στόχο την επόμενη δεκαετία η Κρήτη να βρίσκεται στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών και όχι μόνο των εθνικών εξελίξεων.
Αυτό τουλάχιστον τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα Κρήτης 103.1» ο υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Ηράκλειο, για την παρουσίαση των ψηφοδελτίων του κόμματος.
Ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε ευθαρσώς πως έχουν παρέλθει οι εποχές κατά τις οποίες οι κυβερνήσεις σχεδίαζαν σημειακά έργα τα οποία εκτελούνταν κατά περίπτωση αν και εφόσον υπήρχαν συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις. Όπως εξήγησε, το σχέδιο του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας είναι καθολικό και περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις που στοχεύουν στη συνολική αναπτυξιακή προοπτική της Κρήτης.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται ασφαλώς ο Βόρειος Οδικός Άξονας και το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά όχι μόνο.
Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, μεταξύ των δράσεων και του σχεδιασμού της κυβέρνησης, εντάσσονται η αξιοποίηση της πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών, η πλήρης αξιοποίηση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» μετά την μετεγκατάσταση του στο Καστέλι, η ενεργειακή επάρκεια και διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και κομβικές συνεργασίες όπως αυτή της κυβέρνησης με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας προκειμένου να αξιοποιηθούν πολιτικές τεχνητής νοημοσύνης και βιοτεχνολογίας στην κατεύθυνση βελτίωσης της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία, αλλά και στην κατεύθυνση αντιμετώπισης του καρκίνου.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης «μέσα στα επόμενα χρόνια η Κρήτη θα βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο και οι κρητικοί θα πρέπει να είστε υπερήφανοι γι’ αυτό».
ΒΟΑΚ
Ειδικότερα για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως οι διαδικασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται εξελίξεις αναφορικά με το τμήμα Χανιά – Νεάπολη.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ παρέμενε στην κυβέρνηση το έργο δεν θα εκτελούνταν ποτέ, διότι εκτός από την μελετητική του ανωριμότητα, βρίσκονταν σε εκκρεμότητα σοβαρότατα νομικά κωλύματα και θέματα που επίλυσε η Νέα Δημοκρατία, ενώ παράλληλα οι κοινότητες είχαν εγκαταλείψει επί ΣΥΡΙΖΑ κάθε ελπίδα να μπορέσει να προχωρήσει το έργο.
«Η περίοδος υποτιθέμενου σχεδιασμού της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ ήταν μια περίοδος αφασίας για να χρησιμοποιήσω μια λαϊκή έκφραση και για να σας το πω απλά και ξεκάθαρα, αν συνεχίζαμε στην ίδια λογική με την προηγούμενη κυβέρνηση, το έργο απλά δεν θα εκτελούνταν».
Ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε πως τώρα οι διαδικασίες έχουν επιταχυνθεί, ότι το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και πως οποιαδήποτε παρέμβαση ή πρόταση θα συζητηθεί από την κυβέρνηση σε εναρμόνιση με την τοπική κοινωνία πάντα.
Για το θέμα πραγματοποιήθηκε σχετική συζήτηση και στο γραφείο του περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη, με τον περιφερειάρχη να ζητά από τον υπουργό την επιτάχυνση των διαδικασιών.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που έθεσε ο κ. Γεραπετρίτης και συζήτησε τόσο με τον περιφερειάρχη, όσο και με τον δήμαρχο Ηρακλείου, σχετίζονταν με την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» μετά την παύση λειτουργίας του. Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να υλοποιηθεί στο σημείο ένα εμβληματικό έργο για την Κρήτη κι ένα από τα εμβληματικότερα στην Ελλάδα, που θα αποδοθεί στους πολίτες με απόλυτο σεβασμό και θα λαμβάνει απόλυτα υπόψη του, τις απόψεις των τοπικών κοινωνιών.
Σε σχέση με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο υπουργός ανέφερε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 20 % του έργου και πως όταν το αεροδρόμιο ολοκληρωθεί θα είναι το μεγαλύτερο στη νότια Μεσόγειο. Σε σχέση με τις ενστάσεις των τοπικών κοινωνιών και τις αντιδράσεις, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως τόσο ο πρωθυπουργός όσο και τα συναρμόδια υπουργεία, βρίσκονται στη διάθεση των πολιτών για να διαβουλευτούν και να συζητήσουν όλα τα θέματα και όλες απόψεις με στόχο το κοινό καλό.
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ
Μεγάλη έμφαση επίσης έδωσε ο υπουργός Επικρατείας στην ενεργειακή διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και στις γενικότερες ενεργειακές πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν τα επόμενα χρόνια στην Κρήτη και την Ελλάδα.
Ο υπουργός τόνισε πως βασική προτεραιότητα είναι η ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης που πλέον εξασφαλίζεται, διευκρινίζοντας ωστόσο πως σε δεύτερο χρόνο η κυβέρνηση θα εφαρμόσει μια σειρά από ενεργειακές και περιβαλλοντικές πολιτικές, οι οποίες θα βρίσκονται σε πλήρη συμφωνία και σύμπλευση τόσο με την Περιφέρεια όσο και με τους δήμους.
Τι είπε για τον Τζανερίκο
Απαντήσεις για όλα τα φλέγοντα ζητήματα της εθνικής επικαιρότητας έδωσε από το Ηράκλειο ο υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο υπουργός τοποθετήθηκε ευθαρσώς και για το θέμα Τζανερίκου, απαντώντας για πρώτη φορά για το περιεχόμενο της συνάντησής τους.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, η «κυβέρνηση είναι μια κυβέρνηση αξιών και δεν πρόκειται να κάνει καμία έκπτωση».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση μάλιστα που το έγινε στο πλαίσιο συνέντευξης του στο «Θέμα Κρήτης 103.1» ο υπουργός τόνισε ότι «Δεν υπάρχει καμία απολύτως ανταλλαγή, δεν υπάρχει κανένα παζάρεμα».
Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ειδικότερα: «βεβαίως είχα εκτενή διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου και με την πρόεδρο και με τον αντιπρόεδρο, τον κ. Τζανερίκο, στο πλαίσιο των διατάξεων και σε ό,τι αφορά τα διαδικαστικά ζητήματα, δεν υπήρξε όμως καμία απολύτως συζήτηση γι’ αυτά τα οποία αναφέρονται».
Πρόσθεσε μάλιστα ότι σημασία για τη χώρα έχει «να μπορέσει να συνεχίσει τη δημοκρατική της πορεία και μορφώματα τα οποία είναι αντιδημοκρατικά, φασιστικά, θα πρέπει να μένουν εκτός πολιτικής σκηνής και αυτό θα πρέπει να είναι η επιδίωξη όλων μας».
Ο κ. Γεραπετρίτης παράλληλα τοποθετήθηκε και για το θέμα των Τεμπών, τονίζοντας πως ήδη υλοποιούνται μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις σε όλο το μήκος του δικτύου από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκης, προκειμένου οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες να είναι απόλυτα ασφαλείς. Όπως διευκρίνισε, έχει γίνει ήδη ενδελεχής έλεγχος ενώ πραγματοποιούνται εργασίες σε διάφορα σημεία του δικτύου αλλά και των τούνελ.
Προσδιορίζοντας το χρόνο που η κυβέρνηση θα έχει ολοκληρώσει σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και εταιρείες από τη Γαλλία και την Κίνα την αναβάθμιση της ασφάλειας στις γραμμές, δήλωσε πως η εκτίμησή του είναι ότι μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι βραχυπρόθεσμες σημειακές παρεμβάσεις.
Παρ’ όλα αυτά ο υπουργός τόνισε πως το τρένο παραμένει ένα ασφαλές μέσο, που συνεχίζει να αγκαλιάζεται από τους επιβάτες, ενώ αναφερόμενος στην αναμονή του πορίσματος, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής προκύπτει πως υπήρξαν πολλά πράγματα τα οποία δεν έγιναν σωστά και θα έπρεπε να έχουν αποφευχθεί.
Σε κάθε περίπτωση διευκρίνισε πως η κυβέρνηση εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, τονίζοντας πως η Ελλάδα μπορεί να μην βρίσκεται στο κορυφαίο παγκόσμιο επίπεδο ασφάλειας με βάση τα διεθνή πρότυπα, αλλά βρίσκεται σε ένα πάρα πολύ καλό αντικειμενικά επίπεδο ασφάλειας.