Ο δρόμος για την UNESCO αλλάζει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην Κνωσό

Νέα δεδομένα στην οργάνωση του χώρου στάθμευσης στο πάρκινγκ της Κνωσού αποφάσισε η Επιτροπή Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου στο πλαίσιο της προσπάθειας, που βρίσκεται σε εξέλιξη, για την προσαρμογή του περιβάλλοντα χώρου έξω από το μινωικό ανάκτορο, με τρόπο ώστε να είναι συμβατή η ένταξη του μνημείου στην UNESCO.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο στοίχημα, διότι οι στρεβλώσεις οι εμπλοκές και τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί μετρούν πολλές δεκαετίες πίσω, με αποτέλεσμα σήμερα κάθε τροποποιητική αλλαγή να προσκρούει σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη ισορροπία που δεν είναι εύκολη στη διαχείρισή της.

Έτσι η απόφαση της Επιτροπής να μειώσει δραστικά τη διάθεση του χώρου των τουριστικών λεωφορείων στο πάρκινγκ της Κνωσού και να περιοριστεί στις 12 θέσεις (!) έχει σαν αποτέλεσμα να προκληθούν οι πρώτες αντιδράσεις του Σωματείου Επαγγελματιών Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης αλλά και του Σωματείου των Τουριστικών Λεωφορείων, που προειδοποιούν ότι εάν δεν ληφθούν συμπληρωματικά μέτρα, έρχεται οξύ κυκλοφοριακό έμφραγμα.

Αναλυτικότερα με βάση το σχεδιασμό της Επιτροπής Κυκλοφορίας η υφιστάμενη είσοδος του πάρκινγκ της Κνωσού μετατρέπεται σε έξοδο για λόγους ασφάλειας.

Η είσοδος στο πάρκινγκ θα γίνεται από το δημοτικό δρόμο ο οποίος θα διαπλατυνθεί, με τρόπο ώστε να μπορεί να εξασφαλίζει την άνετη στροφή των οχημάτων.

Για να αντιμετωπισθεί η στενότητα του πεζοδρομίου δια μέσω του οποίου εισέρχονται οι τουρίστες προς τον αρχαιολογικό χώρο, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα «μπαλκόνι» δηλαδή να γίνει μια διαπλάτυνση από την εσωτερική πλευρά, ώστε να μη χρειαστεί να κοπούν τα μεγάλα δέντρα που υπάρχουν κατά μήκος του πεζοδρομίου.

Στο πλαίσιο αυτό έχει μετατοπιστεί ένας στύλος της ΔΕΗ και πρόκειται να απομακρυνθεί ένας θάλαμος του ΟΤΕ. Όμως το θέμα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις είναι αυτό που αφορά στη δραστική μείωση των θέσεων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων.

Για την ακρίβεια οι διατιθέμενες θέσεις περιορίζονται σε 12, γεγονός που προκαλεί όπως είναι φυσικό αντιδράσεις και από Σωματείο Επαγγελματιών Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης αλλά και από το Σωματείο των Τουριστικών Λεωφορείων.

Ο Β. Παπανικολάου

Ειδικότερα αυτό το οποίο τονίζει ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Ξεναγών Βαγγέλης Παπανικολάου, με βάση το σχεδιασμό αυτό, θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τις μέρες που έρχονται στο Ηράκλειο κρουαζιερόπλοια, τα λεωφορεία που φτάνουν στην Κνωσό είναι περισσότερα από 40 και τις καθημερινές είναι τουλάχιστον 35.

Ο ίδιος εξηγεί ότι η θέση του Σωματείου είναι να διατεθεί στα τουριστικά λεωφορεία μέρος του πάρκινγκ που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες των ΙΧ ακριβώς κάτω από το πάρκινγκ της Κνωσού και έτσι να αποφορτιστεί η καθημερινή πίεση που υπάρχει, η οποία θα οξυνθεί κατακόρυφα τις μέρες που θα υπάρχουν κρουαζιερόπλοια.

Ο αντιδήμαρχος Γ. Σισαμάκης
Ο κ. Γ. Σισαμάκης

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος κ. Σισαμάκης τονίζει ότι το Σωματείο έκανε και άλλες χρήσιμες παρατηρήσεις σε σχέση με τη φορά των λεωφορείων μέσα στο πάρκινγκ, οι οποίες έγιναν δεκτές και αντίστοιχα θα γίνει μια προσπάθεια να γίνει δεκτό και το δεύτερο αίτημα των εκπροσώπων του κλάδου.

Όπως εξηγεί, το πάρκινγκ των ΙΧ δεν είναι ιδιοκτησία του Δήμου και θα γίνει μια προσπάθεια να περιέλθει στα χέρια η χρήση του για να καταστεί εφικτή η καλύτερη δυνατή κυκλοφοριακή διαχείριση στην περιοχή.