Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου:  Σε τι φάση βρίσκεται το έργο στο Καστέλλι
Μακέτα Νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι. Υπενθυμίζεται ότι την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει αναλάβει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR, ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Πατρίδα», το έργο προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και έχει υλοποιηθεί μέχρι και σήμερα πάνω από το 35% των προβλεπόμενων εργασιών με βάση το νέο σχεδιασμό του.

Οι εργασίες

Πιο αναλυτικά μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των τελικών επιφανειών τόσο σε τροχόδρομο και διάδρομο όσο και στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών (apron).

Ακόμα, είναι υπό κατασκευή το δίκτυο διανομής καυσίμων αεροσκαφών (FHS) καθώς και η διαμόρφωση του χώρου αποθήκευσης καυσίμων αεροσκαφών (fuel farm). Όσον αφορά τις εργασίες σε κτήρια, η ανέγερση του φέροντα οργανισμού του κεντρικού κτηρίου του Αεροσταθμού (Terminal) έχει ξεπεράσει το 90%, ενώ το κτήριο αστυνομίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.

Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η θεμελίωση και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του πύργου ελέγχου και η κατασκευή του καταστρώματος της γέφυρας αναχωρήσεων. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται το κτήριο του υποσταθμού καθώς και οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, ενώ προχωρούν και οι οικοδομικές και Η/Μ εργασίες στο υπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Αεροσταθμού (Terminal).

Όραμα και ανάγκη

Το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης είναι ένα όραμα αλλά και μία ανάγκη που υπάρχει περισσότερο από δύο δεκαετίες και με την έναρξη της λειτουργίας του το 2027 αναμένεται να καλύψει την αυξημένη τουριστική κίνηση που συγκεντρώνει το νησί.

Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης, η τουριστική της ανάπτυξη, η ανάγκη για υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, η δυνατότητα αξιοποίησης κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο της πρωτογενούς παραγωγής της Κρήτης που τροφοδοτεί ολόκληρη την Ευρώπη και η ανάγκη ολιστικής προώθησης της Κρητικής διατροφής και υγείας, απαιτούν ένα ισχυρό μεταφορικό κόμβο για την Κρήτη, την Ελλάδα και τη Μεσόγειο.

Η δυναμική

Για την ακρίβεια η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το αεροδρόμιο του Καστελλίου θα μπορεί να φιλοξενεί 14 εκατομμύρια επισκέπτες.

Το έργο

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα.

Θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και η κομβική του θέση εκτιμάται ότι μπορεί να το μετατρέψει σε ένα διεθνές κόμβο αερομεταφορών. Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση παραχώρησης το νέο terminal θα είναι 93.572 τ.μ., σχεδόν 32% πιο μεγάλο από ό,τι αρχικά είχε σχεδιαστεί.

Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 10 Γέφυρες Επιβίβασης Επιβατών με φυσούνα. Το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ.