κυκλοφοριακο

Αλλάζουν όλα στην κίνηση των οχημάτων στην καρδιά της πόλης από την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς ξεκινά η μεγαλύτερη σε έκταση παρέμβαση ανάπλασης στον ιστορικό ιστό, που αφορά το πλέγμα των κεντρικών οδικών αρτηριών της λεωφόρου Δικαιοσύνης, της Ίδης και της Καλοκαιρινού. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρόκειται να αποφασιστούν στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αύριο Τετάρτη.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων στη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου τόνισε ότι υπάρχει η υποχρέωση του αναδόχου να προτείνει κυκλοφοριακά μέτρα, αλλά λόγω της πολυπλοκότητας της κατάστασης θα υπάρξει σχετική παρέμβαση και της Τεχνικής Υπηρεσίας καθώς οδηγούμαστε σε τμηματική διακοπή της κίνησης των οχημάτων που βάζει οριστικά φρένο στη διαμπερή κυκλοφορία των τροχοφόρων στο κέντρο της πόλης.

Ειδικότερα οι εργασίες ανάπλασης  πρόκειται να ξεκινήσουν από το πρώτο τμήμα του εργοταξίου που έχει ανοίξει με τις εργασίες υπογειοποίησης της ΔΕΗ, μέχρι το ύψος της Ίδης. Αυτό πρακτικά σημαίνει, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, ότι η κίνηση των οχημάτων θα διοχετευτεί μέσω της 1821.

Παράλληλα σχεδιάζεται να γίνει διπλής κυκλοφορίας η Αγίου Μηνά, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι κόβεται ένας ικανός αριθμός θέσεων στάθμευσης για όσο διάστημα διαρκέσουν τα εργοταξιακά μέτρα. Η πλευρά των “Ενεργών Πολιτών” και συγκεκριμένα ο δημοτικός σύμβουλος  κ. Γιώργος Μανδαλάκης εξέφρασε την έντονη επιφυλακτικότητά  του σε σχέση με τα νέα μέτρα που θα εφαρμοστούν, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να μην είναι αποσπασματικά αλλά σωστά οργανωμένα, προκειμένου οι πολίτες να μην ταλαιπωρηθούν.

Πήραν πίσω τη συμφωνία για τη διαβαθμιδική

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε η σύμβαση που παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο για την υπογραφή μιας  διαβαθμιδικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Κρήτης και Δήμου Ηρακλείου, μέσα από την οποία θα γίνει ο  καθορισμός της  χρέωσης των αρμοδιοτήτων συντήρησης τμημάτων παλαιού εθνικού οδικού δικτύου.

Όπως είναι γνωστό, υπάρχουν κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως η λεωφόρος 62 Μαρτύρων ή η Ικάρου, στις οποίες υπάρχει ένα θολό σκηνικό σε σχέση με το ποιος φορέας της αυτοδιοίκησης είναι αρμόδιος για τη συντήρηση του οδικού δικτύου, με αποτέλεσμα οι δρόμοι αυτοί σήμερα να εμφανίζουν μια εικόνα απαράδεκτη που βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Μέσα από τη σύμβαση αυτή, ουσιαστικά επιχειρείται ένα ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων ανάμεσα στην Περιφέρεια Κρήτης και το Δήμο Ηρακλείου, σε σχέση με το ποιος κάνει τι στις εκτάσεις του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης και παράλληλα δεσμεύεται ένα κονδύλι 800 χιλ. ευρώ,  προκειμένου να αξιοποιηθεί για την αποκατάσταση περιφερειακών οδικών αρτηριών.

Ωστόσο η σύνταξη της διαβαθμιδικής σύμβασης, όπως τονίστηκε στο Συμβούλιο, εμφανίζει προβλήματα καθώς δεν ξεκαθαρίζει ποιος φορέας κάνει τι ούτε πώς διατίθενται τα χρήματα. Μάλιστα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννης Κουράκης, αντέδρασε έντονα τονίζοντας ότι η σύμβαση αυτή γυρίζει τον Δήμο ένα βήμα πίσω, καθώς  έχει και νομικά, με κορυφαία δικαστική απόφαση, κατοχυρωθεί ότι η ευθύνη για τα συγκεκριμένα δίκτυα ανήκει αποκλειστικά στην Περιφέρεια.

Ο ίδιος τόνισε ότι θεσμικά ο Δήμος πρέπει να αντιδράσει, ακόμα και με εξώδικο, στην Περιφέρεια διασφαλίζοντας ότι θα αναλάβει την ευθύνη που έχει στη συντήρηση του οδικού δικτύου, το οποίο δεν μπορεί να φορτώνεται συνολικά στη Λότζια. Ο κ. Λυγερός από την πλευρά του έθεσε ζήτημα σε σχέση με τη σύνταξη της σύμβασης και το πόσο κατοχυρώνει τα συμφέροντα του Δήμου, ενώ ο κ. Κασαπάκης τόνισε ότι υπάρχουν νόμοι τους οποίους μπορεί να αγνοεί η Περιφέρεια, αλλά δεν νομιμοποιείται να συμβαίνει αυτό σε βάρος του Δήμου.